Učo Student Highmore Poznámka Abramson Poznámka Morley (Lull) Poznámka Ang Poznámka Smith Poznámka RA POZN. Hartley (Fiske) Poznámka A&L Poznámka BONUS 1 BONUS 2 CELKEM RA TEST CELKEM HODNOCENÍ 273912 10 "Dobrý test, pouze chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru." 15 15 15 15 15 15 15 15 130 20/20 104 234 A 386005 15 "Pozor ale na časté používání nadbytečných slovních obratů (v daném kontextu by bylo bez problémů možné vypustit například výrazy ""do určité míry"", ""do jisté míry"", ""vlastně"", ""jakési"", ""de facto"")." 10 "Máte pravdu, ale nezmiňujete ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird. " 15 15 15 15 15 15 115 20/20 108 263 A 388200 15 15 15 15 15 10 "Nezmiňujete režim, v nemž televize funguje jako background. Souvislost primárního a sekundárního režimu s (ne)přijetím dominantní ideologie není tak mechanická." 15 100 96 196 B 363938 10 "Kvalitní test, ale chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru." 15 15 15 10 Marně jsme hledal interpretaci 15 15 95 0/20 102 217 A 429744 15 15 5 Chybí typologie sociálního užití televize - věnujete se pouze typům rodin. 5 "Chaotické dělení různých druhů realismu, dokazující nepochopení definice emocionálního realismu." 15 15 5 Nedostatečně vysvětlujete režimy sledování televize; zmiňujete relativně nesouvisející poznatky; text nedrží pohromadě. 15 90 0/20 86 196 B 383490 15 15 15 10 "Vysvětlení je poněkud obecné. Navíc nejde jen o vzbuzování reálných emocí - podstatou emocionálního realismu je také skutečnost, že některé prvky narace jsou čteny jako symbolické reprezentace obecných/vlastních životních zkušeností." 15 15 10 "Neviditelnost, o které mluví autoři, nelze zcela vysvětlit Goffmanem." 95 20/20 94 229 A 429258 5 Jde spíš o - špatně čitelné - kusé poznámky; chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 10 "Máte pravdu, ale nezmiňujete ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird. " 15 "Vyvarujte se ale mechanických překladů (""připojení"" apod.)." 5 "Chaotické dělení různých druhů realismu, dokazující nepochopení definice emocionálního realismu." 15 15 5 Nepřesné a chaotické vymezení režimů sledování televize - různé režimy se zcela nepřekrývají s aktivním/pasivním čtením TV pořadů. Nečitelné. 15 85 0/0 429249 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 15 15 15 10 "Režim, kdy je sledování televize sekundární aktivitou, není zcela totožný s režimem ""backgroundu""." 0 Málo rozpracované vysvětlení; věty nedávají smysl. 95 20/0 96 209 A 424183 5 "Zásadní neporozumění Foucaultovu pojmu ""dispozitiv""; chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru." 15 10 "V textu si protiřečíte (pokaždé jinak popisujete, jakým způsobem je v Dallasu reprezentovaná realita). Nápad s emocionálním empirismem je zajímavý." 15 C4 ale vznikl až v letech 1981-2. 15 15 15 90 20/0 94 204 A 429748 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 "Naopak: členové ""konceptově orientovaných"" rodin podle Lulla prokazují větší senzitivitu k volbám ostatních, co se sledování televize týče." 10 "V textu si protiřečíte (denotativní rovinu významu popisujete jednou správně, jednou opačně)." 15 "zajímavé, ale nikde jsem nenašel jak jste si ověřila, že byly uvedené skupiny dostatečně velké, abyste s nimi mohla pracovat na úrovni statistické reprezentativity" 10 "Nepřesně zde používáte slovo ""aktivita"". Nepřesné vymezení režimů sledování televize - různé režimy se zcela nepřekrývají s aktivním/pasivním čtením TV pořadů." 15 90 10_10 114 224 A 350742 15 15 15 15 10 Nepřesně popisujete vlastnické vztahy. 10 jaké bylo zadání? 10 Chybí pokus o typologizaci režimů. 15 105 0/20 112 237 A 429234 15 15 15 15 Pozor na mechanické překlady. 15 15 15 120 0/20 100 240 A 386075 5 Stylisticky a syntakticky méně kvalitní text; zavádějící formulace; oceňuji ale pokus formulovat vlastní názor. 15 5 Mixujete dohromady typologii rodin a typologii sociálního užití/funkcí televize (typy rodin nejsou strukturální a relační apod.). 15 15 15 15 15 100 0/20 104 224 A A=204+ (126+120) 383947 15 Ale: zpochybňujete spíš mikro tendence. 15 15 "Jen jste nepřesně specifikovala, jak spolu obě typologie souvisí (typologie rodin z typologie sociálního užití televize nevychází přímo)." 15 Výborně. 15 10 "nepřehledné, nevhodně zvolené graf, nepřesná či nedostečná intepretace" 15 100 0/20 94 214 A B=188-203 432108 15 10 "Máte pravdu, ale nezmiňujete ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird. " 15 10 Nepřesné formulace a stylistické problémy místy zakrývají smysl sdělení. 15 15 10 "Režim, kdy je sledování televize sekundární aktivitou, není zcela totožný s režimem ""backgroundu""." 15 105 0/20 104 229 A C=172-187 385957 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 "Mohla jste ještě některé funkce dovysvětlit (např. ""regulaci"")." 15 Opět jste mohla být konkrétnější a vyjadřovat se přesněji. 10 "Nepopisujete sociální a kulturní souvislosti vzniku C4, pro pochopení jeho funkce a pozice v britském mediálním systému jsou však zásadní." 15 10 "V Hartleyho typologii jsou režimy v zásadě tři, nikoliv neomezené množství (chybí pokus o typologizaci)." 15 105 0/20 100 225 A D=166-171 429273 15 15 10 "Chybí systematická typologie (osy) sociálního užití televize, jinak v pořádku." 15 15 15 15 15 115 20/20 88 243 A E=150-165 (70+80) 233540 15 15 15 Výborně - relevantní kritika! 15 10 10 80 0/20 90 190 B 420039 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 5 "Chaotické dělení různých druhů realismu, dokazující nepochopení definice emocionálního realismu." 15 5 "především nuevádíte velikost zvolených skupin. Není jasné zda s nimi lze pracovat. Grafy jsou nevhoddně vytvořené, nejasné." 10 15 90 20/20 104 234 A 426524 15 15 15 15 15 15 15 15 120 10_10 104 244 A 402868 15 15 15 15 15 15 15 15 120 10_20 104 254 A 416875 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 15 15 15 10 "Nezmiňujete režim, v nemž televize funguje jako background." 15 110 0/20 106 236 A 429251 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 15 15 15 15 15 15 130 20/20 102 272 A 206519 100 114 214 A 385965 15 "Kvalitní test, jen příště dbejte na provázanost argumentů, kohezi textu." 15 15 15 15 15 15 105 0/20 110 235 A 363921 15 15 15 15 15 Výborně. 15 15 15 120 0/20 108 248 A 440314 10 "Kvalitní test, ale makro tendence nejsou ""lokálním uchopením pojmu každodennosti"" - jde zřejmě jen o formulační nepřesnost, protože ze zbytku textu se zdá, že pojem dobře chápete." 5 "Nezmiňujete ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird." 15 15 15 15 15 15 10 115 0/20 98 233 A 383122 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 5 "Chaotické dělení různých druhů realismu, dokazující nepochopení definice emocionálního realismu." 15 15 15 15 90 0/20 84 194 B 357163 15 15 15 15 15 15 15 15 120 20/20 108 268 A 420027 0 95 104 199 B 440392 5 "Někdy není jasné, co chcete vyjádřit; chybějící návaznost argumentace; chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru." 5 "Jednak je televize spíše kolektivním a kumulativním vynálezem než vynálezem jednotlivce, jednak nezmiňujete ani jednoho z vynálezců, kteří hráli v posledních fázích procesu vývoje televize nejdůležitější role: Zworikina, Jenkinse, Bairda." 15 5 "Chaotické dělení různých druhů realismu, dokazující nepochopení definice emocionálního realismu." 15 15 15 15 15 15 120 0/20 106 246 A 333017 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 "Pozor ale na zjednodušující tvrzení typu ""mobilní telefon vlastní každý, každý si určuje, na co se dívat"". Nejsou pravdivá." 5 Nepochopení rozdílu denotativní a konotativní roviny významu. 15 15 15 15 105 0/20 112 237 A 440390 15 10 "Máte pravdu, ale nezmiňujete ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird. " 15 5 Téměř vůbec nevysvětlujete emocionální realismus. 15 10 některé výpočty neodpovídají zadání (časy) 0 Nevěnujete se režimům sledování televize. 15 15 15 115 20/20 92 247 A 386067 15 15 15 15 10 Nepřesně popisujete vlastnické vztahy. 15 10 "Dobrý popis, ale chybí pokus o typologizaci režimů." 15 110 0/20 108 238 A 399207 15 Pozor na přesnost voleb jednotlivých výrazů. 15 15 15 15 15 15 15 120 0/20 106 246 A 370124 15 Oceňuji pokusy o identifikaci vzájemných rozporů jednotlivých teorií. 15 5 "Věnujete se pouze typologii rodin, ale chybí typologie sociálního užití/funkcí televize. Navíc se vyjadřujete dost nepřesně (např. ""Sociálně orientovaná rodina klade důraz na sledování televize, aby měla vysoký podíl, co se týče času"")." 15 15 15 10 "Nezmiňujete režim, v nemž televize funguje jako background." 90 0/20 108 218 A 440388 10 V druhé části na sebe argumenty nenavazují; chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 5 Nevysvětlujete podstatu emocionálnío realismu. 15 15 10 "Dobrý popis, ale chybí pokus o typologizaci režimů." 15 10 10 120 10_10 106 246 A 386055 15 5 Chybí typologie sociálního užití/funkcí televize - věnujete se pouze typologii rodin. 5 "Chaotické dělení různých druhů realismu, dokazující nepochopení definice emocionálního realismu." 15 15 nenašel jsme ani zadání ani intepretaci 15 15 85 20/0 100 205 A 385986 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 15 10 "Zadání rozumím, ale nevím jak vy rozumíte svým výpočtům. Nic o tom nepíšete." 10 "Nezmiňujete režim, v nemž televize funguje jako background; poněkud nedostatečný pokus o jasnou typologizaci režimů." 15 90 0/20 98 208 A 398013 15 15 15 Dobře identifikujete vztah mezi oběma Lullovými typologiemi. 15 "Pozor ale na komicky tautologickou argumentaci (např. ""emociolní realismus znamená, že Dallas je emocionálně realistický"")." 15 15 10 Chybí pokus o typologizaci režimů. 15 115 0/20 110 245 A 111667 10 "Poněkud příliš obecné a kusé poznámky; není poznat, zda chápete, co mají jednotliví autoři společného." 15 15 15 10 Nepřesně popisujete vlastnické vztahy. 10 pokud shrnujete sledovanost jednoho časového intervalu musite použít průměr 10 "Nezmiňujete režim, v nemž televize funguje jako background." 15 100 0/20 102 222 A 426626 15 15 15 10 "Nesmyslné formulace (např. ""konotativní hledisko, které říká, že se nemáme zaměřovat pouze na to reálné"")." 15 15 15 15 115 0/20 110 245 A A=204+ (126+120) 385825 B=188-203 363655 10 "Pěkné vyprávění o kumulaci jednotlivých vynálezů; nezmiňujete však ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird." 15 15 15 C4 stále funguje. 15 zajímavé zadání 15 Kvalitní test. 85 20_10 96 211 A C=172-187 440337 5 "Z textu není jasné, zda chápete, co mají jednotliví autoři společného; některé formulace jsou nesmyslné (""realita ovlivňuje náš život""); chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru (napsat ""souhlasím s tím"" bez argumentace je příliš jednoduché)." 15 15 15 15 Struktura textu je však dost chaotická. 15 15 15 110 0/20 106 236 A D=166-171 363758 10 "Text je pěkně zarámovaný otázkou ""kde"" a koherentní, pouze chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru." 15 15 "Ale: ""příbuzenská"" dimenze není vhodný překlad. Tvrzení, že Lull ""svými dimenzemi tak v podstatě posithl všechny oblasti fungování rodiny"" nedává smysl." 15 15 15 15 100 0/20 104 224 A E=150-165 (70+80) 440389 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 15 15 15 "Český to zatím ještě není (asi jako bych to psal já rusky), ale rozumím Vám" 0 Nevěnujete se režimům sledování televize. 15 100 0/20 82 202 B 371493 15 15 15 15 15 Výborně. 15 15 15 120 10_20 104 254 A 416869 5 "Jde spíš o několik kusých a neprovázaných tezí/hesel; často není jasné, co chcete říct; chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru." 15 15 "Ale: ""příbuzenská"" dimenze je nevhodný překlad." 15 15 15 80 94 174 C 383219 10 Pokuste se více propojovat argumenty; chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 5 "Originální přístup; televize je však kolektivním vynálezem. Navíc nezmiňujete ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird." 15 "Velmi dobře se Vám povedlo identifikovat slabinu Lullových typologií, resp. slabinu v pojetí jejich vzájemného vztahu." 15 Výborně. 10 "Nepopisujete sociální a kulturní souvislosti vzniku C4, pro pochopení jeho funkce a pozice v britském mediálním systému jsou však zásadní." 15 10 Chybí pokus o typologizaci režimů. 15 95 0/20 106 221 A 429236 15 15 15 15 15 15 5 "Nepřesné vymezení režimů sledování televize - různé režimy se zcela nepřekrývají s aktivním/pasivním čtením TV pořadů. Navíc chybí režim ""backgroundu""." 15 110 0/20 96 226 A 440280 15 5 "Nezmiňujete ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird." 15 15 15 Cílem C4 ovšem není produkovat zisk. 15 15 15 10 120 0/20 102 242 A 386167 15 "Kvalitní, provázaný text." 15 15 15 15 15 "Chybí přesně formulované zadání, ale pochopil jsem (snad), oč Vám šlo. " 15 15 120 10_20 104 254 A 397930 15 15 15 15 10 "Nepopisujete sociální a kulturní souvislosti vzniku C4, pro pochopení jeho funkce a pozice v britském mediálním systému jsou však zásadní." 15 10 Nepřesné vymezení režimů sledování televize - různé režimy se zcela nepřekrývají s aktivním/pasivním čtením TV pořadů. 10 "Nejde o iluzi neviditelnosti, ale o hluboké zapuštění performativních praxí do každodenního života." 105 20/20 104 249 A 429741 10 Chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru. 15 15 "Ale používáte nepřesné výrazy: ""príbuzenská"" dimenze, ""připojení"" apod. Na okraj: pokud se naučíte vlastní UČO, usnadníte nám práci." 15 5 15 75 0/20 98 193 B 363862 15 Dobrý test. 15 15 "Vaše argumentace a její závěry jsou však příliš redukcionistické a zjednodušující. Za prvé je televize (v ČR a podle dat z r. 2014) stále nejvyužívanějším mediálním zdrojem zpráv; za druhé hovoříte jen o socioekonomicky specifické - nehledě na to, zda většinové, či nikoliv - rodině, v níž existuje více zařízení ke sledování televizních obsahů. Za třetí se domníváte, že ""televize"" je pouze ona unifunkční bedýnka/obrazovka - některé z Lullových funkcí ale plní spíše televizní obsahy, dostupné i na síti. Pozor na mechanické překlady (např. ""příbuzenská"" osa). " 10 "Emocionální realismus nevysvětlujete příliš pečlivě. Podstatou emocionálního realismu je také skutečnost, že některé prvky narace jsou čteny jako symbolické reprezentace obecných/vlastních životních zkušeností." 15 15 15 5 "Neviditelná povaha performance není ""okolním tlakem"" - jde naopak o hluboké zapuštění performativních praxí do každodenního života." 105 0/20 102 227 A 429745 15 15 15 5 "Vůbec není jasné, jak chápete emocionální realismus." 15 15 15 15 15 125 0/20 112 257 A 385827 15 10 "Zdůrazňujete dřívější vynálezy a také firemní strategie - nezmiňujete proto ani jedno ze tří základních jmen (mimochodem zařazených v sylabu mezi klíčová slova pro daný týden): Zworikin, Jenkins, Baird." 15 15 15 Výborně. 15 Ještě by to chtělo vvytvořit konkrétní zadání. 15 15 15 130 20_20 112 282 A 429230 10 "Kvalitní test, pouze chybí pokus o vlastní argumentovanou kritiku/indetifikaci slabin/zpochybnění definice makroprostoru." 15 15 "Ale: ""příbuzenská"" dimenze je nevhodný překlad." 5 "Nevysvětlujete emocionální realismus dostatečně; oproti Vašemu tvrzení vzniká na konotativní rovině významu; ""asociální"" neznamená totéž co ""asociativní""." 15 15 "Pěkné, smyslupné zadání, ale nevhodně zvolené meřící hodnoty. Pokud chcete porovnat kolik času stráví daná cílová skupina u daného pořadu či časového intervalu musíte použít ATS." 10 Chybí pokus o jasnou typologizaci režimů sledování televize. 15 15 115 0/20 112 247 A 429742 15 15 15 15 15 0 "Jak mám vědět, co jste chtěla spočítat, na jaké otízky odpovědět a jak svá zjištění interpretujete, když mi o tom nehcete nic sdělit?" 15 15 105 0/20 106 231 A CELKOVÉ HODNOCENÍ: A=204+ (126+120) B=188-203 C=172-187 D=166-171 E=150-165 (70+80) K povinnému bodovému zisku z dílčích testů je možné přidat body za dvě bonusové analýzy k seminářům A1 a C10 (každá max. 20b.)