On-line kampaně / Předvolební spoty POL354 Kampaně v České republice 2. května 2016 / Miloš Gregor mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / web 1.0 web 2.0 internet jako masové médium web jako zdroj informací osobní stránky čtení statičnost obsahu obsah utvářen vlastníkem návštěvník pasivní příjemce převážně jednosměrná komunikace komunikace one-to-many + one-to-one interakce jen v nezbytné míře internet jako decentralizovaná síť web jako participační platforma blogy, sociální sítě, wiki atd. utváření dynamika obsahu sdílené utváření obsahů návštěvník aktivní uživatel obousměrná komunikace komunikace many-to-many interakce je vítaná (chaty, diskuze) mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / ‣interaktivita ‣ne na hierarchii založená komunikace ‣“nízká cena”, rychlost, stírání hranic mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / ‣cílem je přesvědčit uživatele, aby si řekli o informace ‣už jim je zkrátka nemůžete nutit mgregor@fss.muni.cz sociální média Miloš Gregor / ‣blogy ‣online sociální sítě ‣dokumentové a zálohovací servery ‣multimediální sdílecí služby Tradiční marketing (rádio, televize) nenabízí způsob, jak odpovídat. mgregor@fss.muni.cz co chceme od sociálních médií? Miloš Gregor / zvýšit povědomí? prodat? udržet si přízeň? různé strategie mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / ‣komplexní návod pro efektivní využití sociálních sítí ‣psána politické straně na míru ‣obsahuje ‣obecná doporučení (např. na fcb se postuje v 9 ráno) ‣konkrétní příklady (dobré i špatné) ‣konkrétní doporučení mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / ‣máte přehled o tom, co děláte ‣máte přehled o tom, co neděláte ‣můžete plánovat - máte přehled, co budete dělat ‣můžete se přizpůsobovat aktuální situaci ‣můžete měřit mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / “Strategie (nebo aspoň koncept) vás osvobodí.” Marek Prchal mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / ‣přitažlivý obsah vs. tematická nuda ‣autentičnost, transparentnost ‣(ne)interaktivita ‣experimentujte ‣pozor na ironii ‣formálnost ? s čím české politické strany bojují nejčastěji? mgregor@fss.muni.cz trolling, antikampaně Miloš Gregor / mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.cz další sítě Miloš Gregor / Je tam vaše cílovka? mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 ‣Virtuální demonstrace (ODS) ‣osobní profily čelních představitelů (TOP 09) ‣app poštovní známka (TOP 09) ‣superhrdinská profilovka (SZ) mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 Přemluv bábu mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 The Great Schlep mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 ‣www.cssdprotivam.cz ‣www.tojesila.cz ‣www.letostopolankem.cz ‣Vyměňte politiky (>100k fans) ‣Čtyři zezadu mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2013 ‣#volim_pravici (ODS) ‣“Zítra asi něco koupím.” (Babiš) ‣LIKE pro topku (TOP 09) ‣“zazelenání” profilovky (SZ) ‣aplikace (TOP 09 hru pro smartphony, ODS Listy, seznamka ANO) mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / předvolební spoty mgregor@fss.muni.cz na co se zaměřit? Miloš Gregor / formaobsah - vizuál (obraz budí silné emoce) - logo - text - hudba, barva, střih - voice over (rámuje příběh, podporuje sdělení) mgregor@fss.muni.cz reklamní komponenty 1) AHOJ (získání pozornosti) 2) VĚŘ MI (budování důvěry) 3) TOHLE POTŘEBUJEŠ (stimulace touhy) 4) NALÉHAVĚ! (zdůraznění naléhavosti) 5) KUPUJ / VOL (výzva k akci) mgregor@fss.muni.cz (klasický) scénář předvolebních spotů