PSY465 Assessment centrum[MV1] INDIVIDUÁLNÍ ZPRÁVA PRACOVIŠTĚ Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií PŘEDMĚT PSY465 Assessment centrum TYP STUDIA magisterské studium AUTOR Klikněte sem a zadejte text. Celkové hodnocení Text celkového hodnocení[MV2] Silné stránky[MV3] Slabé stránky § Silné stránky v bodech § § § § Slabé stránky v bodech § § § Doporučení k rozvoji[MV4] Název tématu rozvoje Text doporučení Tabulka 1. Hodnocení kompetencí v modelových situacích KOMPETENCE ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ KOMPETENCE SEBEŘÍZENÍ VZTAHOVÉ KOMPETENCE Orientace na výsledky Práce s informacemi Integrita Sociální citlivost Vliv Název modelové situace Název modelové situace Popis chování v modelových situacích Název modelové situace[MV5] text popisu chování Název modelové situace text popisu chování ________________________________ Technika poznámka 1. [MV1] Veškeré komentáře uvedené v této zprávě před jejím vložením do ISu smažte. 2. Neměňte prosím formátování textu, tj. typ a velikost písma, řádkování atd. [MV2] 1. Zpráva je anonymní. Neobjevují se v ní žádná jména - ani toho, o kom zpráva je, ani členů týmu. 2. Tato část obsahuje souvislý text, ve kterém jsou popsány závěry o schopnostech a dovednostech účastníka (o tom, co umí, dokáže, co se mu daří). 3. Hodnocení by mělo obsahovat závěry o všech sledovaných kompetencích. 4. Součástí textu by měly být jak silné stránky účastníka (těmi je dobré začít), tak rezervy. 5. Text by měl být příběhem, jednotlivé části by na sebe měly navazovat. 6. Text by měl být srozumitelný i pro laika (neměl by obsahovat odborné pojmy ani zbytečně složité formulace). 7. Text by měl být prost pravopisných chyb a překlepů. Měl by být srozumitelný. [MV2] Závěry o schopnostech a dovednostech člověka Celkové hodnocení, silné / slabé stránky i hodnocení kompetencí by mělo být formulováno do podoby závěrů o schopnostech a dovednostech člověka (účastník umí, dokáže, má takové předpoklady a rezervy) nikoliv jako závěr o chování v modelové situaci (v modelové situaci se účastník nějak choval). Příklad závěru o schopnostech a dovednostech člověka: Na svěřený úkol se dokáže plně soustředit a k jejich plnění přistupuje aktivně. Příklad na závěr o chování v modelové situaci: Při práci byl celou dobu aktivní, její soustředění nepolevovalo. Tvrdé a citlivé formulace Doporučuji psát zprávu citlivě. Naším cílem je, aby účastník informace přijal a ne se jim bránil. Citlivá formulace znamená, že při zachování obsahu myšlenku sdělíme mírněji (příklad 2). Příklad 1 Nezajímá se o názory ostatních, nemá tendenci se na ně ptát. Příklad 2 Projevuje menší zájem o pohled druhé strany, na názor druhých se příliš neptá. [MV3] 1. V této části jsou shrnuty hlavní silné a slabé stránky účastníka v bodech. 2. Měly by být formulovány stručně a „úderně“. 3. Na prvních místech by se vždy měly objevit hlavní silné/slabé stránky. 4. Silných stránek by mělo být o něco více než slabých. [MV4] 1. Tato část obsahuje téma pro práci na sobě a osobní rozvoj. Může zde být uvedeno i více témat. 2. Téma rozvoje by mělo vyplývat z rezerv, které jsme během AC identifikovali. 3. Popis rozvojové oblasti by měl obsahovat cíl (na co se zaměřit) a případně důvody toho, proč je posílení této oblasti důležité. [MV5] [MV5] [MV5] 1. Tato část obsahuje popis toho, jak se účastník v konkrétní MS choval. 2. Popis by měl obsahovat konkrétní projevy chování. Ty mohou být doplněny ukázkami přímé řeči tam, kde je to nutné. 3. Popis by měl být přehledný, srozumitelný a mělo by být na základě něj možné představit si, jak MS probíhala. 4. Na závěr každého popisu chování v MS by měl být zařazen odstavec, který obsahuje souhrn toho, jak se účastník v MS choval. Odstavec by měl obsahovat souhrn chování reprezentující všechny kompetence, které v MS měříme. Měl by být psán v minulém čase. Přímá řeč [MV5]Přímou řeč lze do popisu zakomponovat různými způsoby. Příklad 1 Po přečtení zadání se ptá ostatních: „víte, jak vypadá Káča?“ [MV5] Příklad 2 Po přečtení zadání se ptá ostatních, jak vypadá Káča. Naším cílem je, aby byl popis přehledný, srozumitelný a dobře se četl. Proto doporučuji využít variantu 2. Citovat přímou řeč doporučuji v situaci, kdy je nutné jí dokreslit uvedený popis. Příklad Ostatní pobízí k aktivitě (Tak dělejte!). Úsporné uvádění myšlenek Popis by měl být psán úsporně. Stejné věci lze říct složitě (příklad 1) nebo jednoduše (příklad 2). Příklad 1 Reaguje na jinou členku skupiny ohledně jejích nejasností poukázáním na formulaci použitou v zadání („Tady je v zadání, že mohou přežít tři.“). [MV5] Příklad 2 [MV5]Člence týmu vyjasňuje zadání („Tady je uvedeno, že mohou přežít tři.“). Spisovná čeština Do zprávy patří spisovná čeština. To platí i pro případ, kdy účastník mluví hovorově (za předpokladu, že se úpravou do spisovné češtiny nezmění význam řečeného).