HODNOCENÍ ZUR 402 KRITICKÉ TEORIE I. TEST II. TEST III. TEST IV. TEST V. TEST VI. TEST VII. TEST CELKEM ESEJ CELKEM HODNOCENÍ 397482 10 15 15 15 15 15 85 "90 Fakticky nejde o analýzu, ale o popis. Bez práce se znak se nedostanete v podstě simulace, respektive k procesu amputace referentů. popis. Bez využité " 175 E 382923 15 10 alespoň poznámka o davové duši nelze vynechat 15 10 Příliš obecné. Jak dochází k deauratizaci 15 414705 15 452920 15 "15 zkuste psát prosím čitelnějí, nejsem si jistýzda to mé ""odezírání vašdo sdělení není až příliš projektiviní" "10 nenašel jsem nikde zmínku o tom, kdo , co substituuje úpadek kulturního superega. Ale je možné že jsem to jen nepřečetl. Ten rukopis je spíš pro šifranta." 10 příliš obecné. Jak dochází k deauratizaci 15 5 fakticky jste neodpověděla na otázku 70 "90 nejde o esej, ale o úvahu. Chybí jasně formulová teze a její obhajoba formou reflexivní kritiky" 160 E 414609 15 15 15 15 15 10 v čem spočívá ona participace 10 95 "90 nejde o esej, ale o úvahu. Chybí jasně formulová teze a její obhajoba formou reflexivní kritiky." 185 E 397662 15 15 15 15 15 15 15 105 "130 A co politická dimenze tohoto spotřebního zboží svého druhu? Myslíte, že je politicky neutrální. Jak by viděl tuto dimemzi masové kultury Habermas?" 235 A 399599 15 15 15 15 15 15 15 105 150 255 A 405167 15 15 15 15 15 15 15 105 130 Trošku Vám z toho vypadla politická dimenze. 235 A 413491 15 15 15 15 15 15 15 105 "130 Zajímavý nápad i popis. Trochu ala these, a možná proto jste se soustředila jen to ""potvrzování"". " 235 A 414754 15 15 15 15 15 15 90 "150 Co je ta deaurorizace? Walter B. měl samozřejmě k bolševickému Rusku blízko, ale nevím o tom, že by byl na Auroře či křižníku Potěmkin. Ale určitě znal Sergeje Eizenštejna." 240 A 407163 0 10 nezapomínejte na fenomén davové psyché "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 10 příliš obecné 15 359354 15 15 15 15 361252 15 15 10 poněkud jste zapomněla na to jakou roli hraje ten zbožní ideál. "10 Je mi líto, ale část je nečitelná." 15 15 10 90 110 Dobrý výběr analyzovaných formátů. Poněkud jste odflákla identifikace a analýzu těch obran. 200 D A=234-255 415057 15 15 15 15 15 15 15 105 "110 ta analýza mk obran je příliš ocecná , fakticky nejde o analýzu. Celý text je tak jen expozicí teorií, které nenašly slvůj objekt" 215 C B=218-233 450101 15 15 10 trochu jste to zzjednošil. Co je problém zbožní propagandy. 15 10 15 15 95 150 245 A C=202-217 392206 15 15 15 10 poněkud obecné 15 15 10 95 "130 Nápad se speciální povahou tzv. mediální historie se mi velmi líbí. Trochu jste ho ale rozředila v historických ""detailech"". U hegemonie musíme umět identifikovat komu slouží a skrze jaké ideje tak činí. Vzhledem k tématu by bylo třeba dodat jak si stojí v této služba média, která materiál o Karlovi, toho jména čtvrtého, vytvořila. Ale idea je to pěkná. " 225 B D=186-201 405157 15 "15 ano, to je přesné. Na mítincích stran vůdcovského typu i dobře pozorovatelné" 15 15 15 15 15 105 "110 Nevádí, žejste si zvolil vlastní téma, ale text nedrží pohromadě. Vlasně jste neexponoval žádnou tezi, jen výpisky, které nevedou podpoře či napopak zpochnění nějakého konceptu, teorie, teze. " 215 C E=160-185 452921 15 10 trochu jste zapoměla na davou duši 15 15 15 15 15 100 "110 Konstatování, že jeden z muslimských typů šátku je simulákrum není udržitelné. V žité islámské víře jde o symbol , který má silný referent, zakotvený v žité náboženské tradici. " 210 C 450141 15 15 nezapomínejte na fenomén davové psyché 15 15 15 15 15 105 "110 Aplikace exponované teorie je velmi úsporná. V podstatě nejde o analýzu, ale popis děje reklamy. O žánr formální esej už nejde vůbec. Škoda, volba tématu je dobrá." 215 C 397684 15 "10 Něco by ještě chtělo dodat. Například: 1/ Zatímco Le Bon se s snaží nalézt odpověď na otázku, jak může racionální individuum uniknout iracionálnímu působení davu, Freud naopak hledá odpověď na otázku jak se může civilizace vyvíjet a přežít tvář" 15 15 15 15 15 100 "130 Zajímavý nápad i popis. Trochu ala these, a možná proto jste se soustředila jen to ""potvrzování"". Když se podívána tu instalaci jako na koncept, jakou má politickou dimenzi?" 230 B 413719 15 15 "15 s tou zbytečností kritické kritiky je to složitější a WB ještě více. Kdyby šlo jen o kritiku masové kultury per se, dalo by se to chápat jako okrajové téma. Žádný kulturní produkt či performace nelze vyjmout z širší sociopolitické situace. Jinými slovy, jde primárně nejde o estetickou kvalitu, ale o svobodu, respektive cestu k nesvobodě. Různé typy masových kulturní produktů nebo jen rudých/černých hnědých vlajkosláv mohou lemovat cestu do gulagu, koncentračního tábora nebo třeba ""jen"" do kotelny." 15 15 15 90 150 240 A 432124 15 10 zapomněla jste na fenomén davové duše "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 15 15 15 15 95 110 ne dostala jste se k tématu. Popis onoho obranného mechnismu chybí. 205 C 397762 15 15 15 "15 přesně, Slavoj Žižek by dodal, že se pro formování subjektu klíčová role fantazijního vytrácí a s tím mizí i subjektivní. Zůstávají jen manipulovatelné objekty." 15 15 15 105 130 ta analýza je poněkud na povrchu. Bylo by třeba jít na úroveň znaku a ilustrovat proces amputace referentu. 235 A 452916 15 15 10 Jen jsem nikde nenašel vysvětlení co nahrazuje/kompenzuje slábnoucí superego 15 15 15 10 To jsou jen poznámky bez výkladu 95 110 205 C 401863 15 "10 ano, ale proč nenašmika?" 15 10 co tvoří ono poselství? 397718 15 15 "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 15 10 poněkud obecné. Jak dochází ke ztrátě aury? 15 80 130 Dobrá volba materiálu. Poněkud sklouzáváte k psachologizaci a uniká Vám kulturní rozměr. 210 C 413458 15 15 "10 Dílem nečitelné, dílem jsem zcela nerozuměl na jakou otázku jste odpovídala " 15 15 15 85 "130 Mají Vámi popsané atributy logiky kulturního průmyslu politickou domenzi. Vidíte celý proces jako systém bez mezer, kterou posiluje sociopolitický status quo." 215 C 414588 15 15+ 15 15 15 15 10 oba ne/věří v poselství stejně 100 "130 má popsaný pořad politickou dimenzi? Pracuje ona instumentalita pro status quo? Pokud ano, jak? " 230 B 414595 15 15 15 15 15 15 15 105 "110 Název je pěkný a mnohoslibný. Sliby zde sice neznamenají chyby, ale ani nápady či alepoň originální formulace. Ani ten titulek jste dostečně nevyložila. V zásadě nejde o esej, ale spíše o úvahu." 215 C 402876 5 15 15 15 15 363790 10 15 15 15 15 15 15 100 90 190 D 443285 5 10 zapoměnla jste na fenomén davové psyché "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 10 příliš obecné 15 15 10 75 90 Analyzovala jste spíše fotografie než Instagram jako takový. Postup je příliš popisný. 165 E 397604 15 15 15 15 15 15 15 105 "110 Nápad je je to zajímavý, ale základní východisko eseje není ideální. Fenomén youtuberů je velmi široký a diferencova. Popsat jej analyticko cestou v eseji není možné. Chybí Vám tom textu alesoň jedna silná teze, kterou byste hájila či naopak kterou byste podrobila drtivé kritice. PPP Příliš povrchně popisné. " 215 C 440389 15 15 "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 15 15 10 v čem je situace nových nových médií jiná? 80 90 170 E 406751 15ª "15+ Ano, nejen přesné, ale oceňuje Vaši schopnost aplikovat Freudova východiska na žitou realitu. Výborné" 15 ª Co kdybyjste to vzala za mě? Rád bych si Vás poslechl. 15 Už se nebudu opakovat. Však vy víte... "15 opravdu je divadelní představení při kterém si víři na jevišti prach stějně ""zaprášené"" i v televizním záznamu?" 15 "15 Ano, je vidět, že si čtete" 105 150 255 A 382607 15 15 "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 15 15 15 85 "110 Příliš popisné. Dalo byse říci, že jste přiřadila SL do kategorie HR. To není příliš a fakticky to neodpovídá žánru formální esej." 195 D 383742 15 15 15 15 15 75 "130 Solidní expozice, slabší analýza. Co je podstatou dané simulace? Jak se liší od předchozích typů simuláker? " 205 C 406849 15 "15 výborně, máte schopnost vypíchnout podstatné" 15 15 15 15 15 105 "130 Solidní, rutinní, ale bez nápadu. Pro frnkfurtské má klíčový význam hypertrofie instrumentální racionality jako stimulans totalitárních režimů. Lze takové tendence vypozovovat i vdaném seriálu?" 235 A 450102 10 15 10 trošku jste to zjednodušila. Co je ta zbožní propaganda? "10 Ano, ale proč ta nenašminka?" 15 15 5 nějak jsme neprostřehl ty odlišnosti 80 "90 Příliš popisné. Vašich analytických postřehu a reflexi je minimum. Představil SL a konstotovat, že má hypereálnou povahu není příliš." 170 E 429241 15 15 15 15 Přesné. "15 nejde ani tak o to, zda je něco považováno za umění nebo ne, ale jak se mění zkušenost jeho příjemce, ale i tvůrce" 15 15 105 "130 škoda, že se těmi symptomy kulturněího nacismu nebýváte diferencovaněji. Nedají se rozlišit dilčí strategie?" 235 A 450170 15 15 15 10 příliš obecné. Jak dochází k deauratizaci? 5 chybí vysvetlení podstaty 10 70 "90 Příliš popisné. Vašich analytických postřehu a reflexi je minimum. Představit daný pořad a konstatovat, že má hypereálnou povahu není příliš. Text neodpovídá žánru formální esej." 160 E 408321 15 15 15 15 15 15 15 105 "130 Nebylo by možné diferencovat strategie sebeshlížení, například v rovině fragnetace celku, respektive promítání celku do detilu a naopak? Má selfie spíše fragmentovat nebo syntetizovat subjekt? " 235 A 390650 15 10 zapoměnl jste na fenomén davové psyché 15 10 příliš obecné 15 15 15 95 "90 příliš obecné, popis narcimsu moderátorů je nepřesný" 185 E 397577 15 15 15 15 15 15 15 105 "110 Je z toho textu poznat, že jste ho napsala ""na jistotu"". Nejprobleamtičtější je stylistika. Formulace typu ""práce přibližuje ""životní myšlenky"" tří autorů … jsou poněkud substandardní. Ale nápad propojit mizení aury s vznikem hyperreality je výborný. " 215 C 362144 15 15 15 10 příliš obecné 15 15 15 100 "130 Solidní expozice, stylisticky i argumentčně standardní. Chybí ale pointa, obhajoba teze a její závěrečné shrnutí. " 230 B 443392 15 15 15 15 15 15 10 100 "110 Příliš popisné. Dalo byse říci, že jste pouze přiřadila daný materiál pod kategorii narcistní kultura. To není příliš a fakticky to neodpovídá žánru formální esej." 210 C 370323 15 15 15 15 Přesné. 15 15 15 105 "110 Splnila jste povinně minimum, chybí ale sociopolitická dimenze Baudrillardovi argumentace uplatněná v samotné analýze. Mohla jjste též zmínit Baudrillardovu kritiku ""rodiny Loudových"". Stylisticky nevyrovnané, řada překlepů. " 215 C 406622 15 15 15 15 15 15 15 105 110 Příliš obecné a tím pádem i povrchní. Neodpovídá formátu formální esej. 215 C 414652 15 15 10 příliš obecné 15 15 15 85 110 Benjaminovo pojetí deauratizace otevírá cestu politizaci umění. Je možné nahlížet tak i daný muzikál? 195 D 397551 15 15 10 V čem spočívá problém zbožní propagandy 15 15 15 15 100 "130 Škoda,že jste nepopojil frankfurt s Badrillardem. Ae téma bylo formulováno takto, takže OK. V té frankfurtské optice je ale klíčová role instrumentální racionality vytvářejících podmínky pro zrození totalitární mentality. Váše aplikace kritické perspektivy vytváří dojem takové bezproblémové samozřejmosti, jako by byla krktika integrována do samotného formátu. " 230 B 397733 15 15 "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 15 15 15 "15 ta idea, že u MCL jde o simulakra II. řádu by stála za vysvětlení" 100 "150 JB poněkud předběhl čas, a tak nám poskytuje ještě čas cosi zahlédnout. Až bude amputace referentů definitivní a vše bude JEN na povrchu, takže nebude co hledat za textem, pak už tu budeme jen jako repliky sebe sama - k nepoznání podobné. Ale čemu? Myslím, že se Václav B. trochu seknul, pokud použil označení lež (ten text neznám). Podstata simulakrální konstrukce netkví primárně v její lživost, ale v její fantazmatické dokonalosti, převědčivosti nezatížené tíhou referentu. V případě oné citace Sex pistols imputované přímo do obrazu označujícího KS, samozřejmě šlo o jednoduchý trik - coby ahistorickou manipulaci. Tu ale nelze chápat jako podstatu konstrukce simuláker. Přítomnost plíživé logiky simulace se manifestuje až v onom neproblematickém přijetí takového obrazu, vytrženého ze sociopolitické reality, a freneticky konzumovaného internauty, kteří jej dokáží konzumovat, tedy přijímat i vyměšovat, jen jako označujícího. V tomto punktu spočívá éthos B. kritiky nemožnosti kritiky. Co je to ta esenciální pravda? V závěru se Vám to trochu kompozičně rozpadá, nepointujete, což zvlášť vadí v textu, který je rámovaný takovým titulem. Myslíte Zenóna z Eleje mistra paradoxů nebo Zenóna z Kytia, který stojí u kořene stoicismu. Snad toho prvního, který by asi měl pochopení pro simulaci, jež by umožnila učinit z JB Behemota, onu příšeru biblickou, tak poutavě popsanou v Henochově knize, jako cosi před čím není úniku. Nebo, že by to byl odkaz na to, že každá příšera je silná proto, že má svůj referent, který by ale v daném případě mohl mířit až do domácnosti M. Bulgakova, který vlastnil kocoura, kńoura Fljušku, jenž byl předobrazem oné románové figurky. To je pane řetězení jako na digitálním vrakovišti. Nebo snad míníte, že celá simulační konstrukce ústící do hyperreálného světa představuje jen jedno z Wolandových kouzel, které spunktoval se svým kumpánem Behemotem, aby vzdal holt velkému Zenónovi z Eleje? " 250 A 371798 15 15 15 15 15 15 90 130 220 B 414621 15 10 trochu jste zapomněla na davovou psyché "10 Co nahrazuje slábnoucí společenské superego, respektive mizející otce?" 15 15 15 10 90 "90 To jste trošku odflákla. Jde fakticy je o výpisky z textů o daných autorech. Vaše postřehy jsou zastoupeny minimálně. Přesněji řečeno, žádný jsem nenašel. Formální esej vypadá jinak" 180 E "Bodování eseje: 150b., 130b., 110b., 90b" CELKOVÉ HODNOCENÍ A=234-255 B=218-233 C=202-217 D=186-201 E=160-185