PSY465 Assessment centrum[MV1]

INDIVIDUÁLNÍ ZPRÁVA




















                                           PRACOVIŠTĚ

                                                     Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií

                                           PŘEDMĚT

                                                     PSY465 Assessment centrum

                                           TYP STUDIA

                                                     magisterské studium

                                           AUTOR

                                                     Klikněte sem a zadejte text.




Celkové hodnocení

Text celkového hodnocení[MV2]



Silné stránky[MV3]

                         Slabé stránky

§  Silné stránky v bodech

§

§

§

                         §  Slabé stránky v bodech

                         §

                         §

                         §


Doporučení k rozvoji[MV4]

Název tématu rozvoje

Text doporučení


Tabulka 1. Hodnocení kompetencí v modelových situacích


                                    KOMPETENCE ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ

                                       KOMPETENCE SEBEŘÍZENÍ

                                        VZTAHOVÉ KOMPETENCE


                                       Orientace na výsledky

                                        Práce s informacemi

                                             Integrita

                                        Sociální citlivost

                                               Vliv

Název modelové situace






Název modelové situace








Popis chování v modelových situacích

Název modelové situace[MV5]

text popisu chování

Název modelové situace

text popisu chování

________________________________


Technika poznámka

1.                    [MV1] Veškeré komentáře uvedené v této zprávě před jejím vložením do ISu
smažte.

2.                    Neměňte prosím formátování textu, tj. typ a velikost písma, řádkování atd.

 [MV2]

1.                    Zpráva je anonymní. Neobjevují se v ní žádná jména - ani toho, o kom zpráva
je, ani členů týmu.

2.                    Tato část obsahuje souvislý text, ve kterém jsou popsány závěry o
schopnostech a dovednostech účastníka (o tom, co umí, dokáže, co se mu daří).

3.                    Hodnocení obsahuje závěry o všech sledovaných kompetencích.

4.                    Součástí textu jsou jak silné stránky účastníka (těmi je dobré začít), tak
rezervy.

5.                    Text je příběhem, jednotlivé části na sebe navazují

6.                    Text je srozumitelný i pro laika (neobsahuje odborné pojmy ani zbytečně
složité formulace).

7.                    Text je prost pravopisných chyb a překlepů. [MV2]


Závěry o schopnostech a dovednostech člověka

Celkové hodnocení, silné / slabé stránky i hodnocení kompetencí by mělo být formulováno do podoby
závěrů o schopnostech a dovednostech člověka (účastník umí, dokáže, má takové předpoklady a
rezervy) nikoliv jako závěr o chování v modelové situaci (v modelové situaci se účastník nějak
choval).


Příklad závěru o schopnostech a dovednostech člověka:

Na svěřený úkol se dokáže plně soustředit a k jejich plnění přistupuje aktivně.


Příklad na závěr o chování v modelové situaci:

Při práci byl celou dobu aktivní, její soustředění nepolevovalo.


Tvrdé a citlivé formulace

Doporučuji psát zprávu citlivě. Naším cílem je, aby účastník informace přijal a ne se jim bránil.
Citlivá formulace znamená, že při zachování obsahu myšlenku sdělíme mírněji (příklad 2).


Příklad 1

Nezajímá se o názory ostatních.


Příklad 2

Projevuje malý zájem o pohled druhé strany.

 [MV3]

1.                    V této části jsou shrnuty hlavní silné a slabé stránky účastníka v bodech.

2.                    Měly by být formulovány stručně a „úderně“.

3.                    Na prvních místech by se vždy měly objevit hlavní silné/slabé stránky.

4.                    Silných stránek by mělo být o něco více než slabých.

 [MV4]

1.                    Tato část obsahuje téma pro práci na sobě a osobní rozvoj. Může zde být
uvedeno i více témat.

2.                    Téma rozvoje by mělo vyplývat z rezerv, které jsme během AC identifikovali.

3.                    Popis rozvojové oblasti by měl obsahovat cíl (na co se zaměřit) a případně
důvody toho, proč je posílení této oblasti důležité.

 [MV5] [MV5] [MV5]

1.                    Tato část obsahuje popis chování účastníka v MS.

2.                    Popis obsahuje konkrétní chování. To může být doplněno přímou řečí tam, kde
je to nutné.

3.                    Popis je přehledný, srozumitelný a na jeho základě je možné si představit,
jak MS probíhala.

4.                    Na závěr každého popisu chování v MS je zařazen odstavec, který obsahuje
hodnocení kompetencí v MS. Je psán v minulém čase.


Přímá řeč

 [MV5]Přímou řeč lze do popisu zakomponovat různými způsoby.


Příklad 1

Po přečtení zadání se ptá ostatních: „víte, jak vypadá Káča?“ [MV5]


Příklad 2

Po přečtení zadání se ptá ostatních, jak vypadá Káča.


Naším cílem je, aby byl popis přehledný, srozumitelný a dobře se četl. Proto doporučuji využít
variantu 2.


Citovat přímou řeč doporučuji v situaci, kdy je nutné jí dokreslit uvedený popis.


Příklad

Ostatní pobízí k aktivitě („Tak dělejte!“).


Úsporné uvádění myšlenek

Popis je psán úsporně. Stejné věci lze říct složitě (příklad 1) nebo jednoduše (příklad 2).


Příklad 1

Reaguje na jinou členku skupiny ohledně jejích nejasností poukázáním na formulaci použitou v zadání
(„Tady je v zadání, že mohou přežít tři.“). [MV5]


Příklad 2

 [MV5]Člence týmu vyjasňuje zadání („Tady je uvedeno, že mohou přežít tři.“).


Spisovná čeština

Do zprávy patří spisovná čeština. To platí i pro případ, kdy účastník mluví hovorově (za
předpokladu, že se úpravou do spisovné češtiny nezmění význam řečeného).