ZUR228: Public Relations Klient: Hospic sv. Alžběty Zpracuje: PRgang Deadline: 11. května (vložení do odevzdávárny) Minimální rozsah není stanoven, obsáhnout byste však měli vše, co uznáte za vhodné. Případné dotazy týkající se zadání i informací o klientovi směřujte na kontaktní osoby: Šárka Marčíková fundraiser@hospicbrno.cz Barbora Antonová barbora.antonova@gmail.com Dotazy týkající se PRgangu pak na e-mail prgang@prgang.com. Více informací o PRgangu naleznete na webu www.prgang.com. Další informace o agentuře Lesensky.cz najdete na www.lesensky.cz. Zadání pro studenty SWOT analýza Základní SWOT analýzu z roku 2015 máte k dispozici níže. Před plněním jednotlivých úkolů si ji pečlivě projděte a v případě potřeby doplňte, poupravte a nadále z ní čerpejte informace. SWOT analýzu, ze které budete vycházet, odevzdejte společně s úkolem. Silné stránky: (interní analýza) S Slabé stránky: (interní analýza) W • Zavedená organizace – dobrá pověst, kontakty • Specifické služby • Vstřícný, lidský přístup • Fundraiser • Zavedené akce a aktivity pro veřejnost • Položkový ceník služeb – variabilní ceny, levnější než konkurence • Umístění v centru krajského města – dobrá dostupnost i veřejnou a městskou dopravou • Zavedené webové a facebookové stránky • Obměna klíčového personálu • Omezený rozpočet • Nevlastnění nemovitosti, stav budov • Nedostatečná podpora a spolupráce mezi vedoucími pracovníky • Omezené možnosti parkování • Ne mnoho zkušeností s EU fondy Příležitosti: (externí analýza) O Hrozby: (externí analýza) T • Sestavit nový systém fungování domácího hospice • Navázání spolupráce s jinými hospici • Zavedení info systému dárců • Demografický vývoj – více klientů, Brno má nejvyšší počet obyvatel nad 65 let • Účast pracovníků v expertních skupinách, komunitním plánování • Podpora sociální péče z fondů EU v programovém období 2014–2020 • Spolupráce s místními médii • Využití nových technologií • Spolupráce se vzdělávacími instituty v oblasti sociální péče – dobrovolníci, praxe pro studenty, vzdělávání zaměstnanců • Otevření tématu domácího hospice veřejnosti • Změna legislativy či politické reprezentace • Konkurence (Hospic v Újezdu u Brna) • Pomluvy, negativní publicita • Technické opotřebení majetku • Snížení ochoty dárců a grantů • Fluktuace • Syndrom vyhoření 1. Konkurence + potenciální partneři Proveďte rešerši konkurence. Stejně tak přichystejte seznam možných partnerů, s nimiž by se dala navázat spolupráce, a uveďte, jak by spolupráce mohla vypadat. Výstupem by měly být dva obsáhlejší seznamy s odkazy a stručnými informacemi o subjektech i navržená forma spolupráce. 2. Formy a nástroje komunikace směrem k obecné veřejnosti Navrhněte, jakým způsobem a prostřednictvím jakých kanálů by měla komunikace probíhat. Cílem je odpovědět na otázky: § Které nástroje využijete? § Jaká bude forma komunikace? § Jaké je hlavní sdělení, které by mělo být komunikováno? 3. Formy a nástroje komunikace směrem ke studentům Navrhněte, jakým způsobem a prostřednictvím jakých kanálů by měla komunikace probíhat tak, aby oslovila studenty s potenciálními nápady. Cílem je odpovědět na otázky: § Které nástroje využijete? § Jaká bude forma komunikace? § Jaké je hlavní sdělení, které by mělo být komunikováno? 4. Formy a nástroje komunikace směrem k dárcům a podporovatelům Navrhněte, jakým způsobem a prostřednictvím jakých kanálů, jak často, by měla komunikace probíhat tak, aby oslovila tuto cílovou skupinu - jak pomoci či jak spolupracovat s hospicem. Cílem je odpovědět na otázky: § Které nástroje využijete? § Jaká bude forma komunikace? § Jaké je hlavní sdělení, které by mělo být komunikováno? 5. Media list – databáze médií a vytipování klíčových kontaktů Vytvořte databází médií, ke kterým by bylo vhodné téma Hospic sv. Alžběty komunikovat. Společně s tím vytipujte konkrétní novináře, které by téma mohlo zajímat, a dohledejte na ně kontakt. Média rozdělte do několika oblastí (regionální, zdravotnická, zpravodajská a další). Výstupem by měla být tabulka s médii i konkrétními kontakty, ideálně v rozmezí od 40 do 60 kontaktů na jednotlivá média. Lůžkový hospic se zaměřuje převážně na brněnská média a tam, kde vychází vstříc – Metropolitan, zpravodaje brněnských částí, Rovnost, idnes.cz, National Geographic, Katolický týdeník, Jihomoravský večerník DH využívá kontaktů v celostátních médiích (FB sleduje několik novinářů a novinářek zabývajících se zdravotnickými tématy) a poskytuje informace týkající se (mobilní) paliativní péče. MUDr. Slámová i díky svému působení v České společnosti paliativní medicíny bývá vyzývána ke komentářům těchto témat (naposledy Lidové noviny, loni velký rozhovor ve Vlastě – společně s M. Brabencovou). 6. Tematický plán Připravte plán 10 témat, která médiím nabídnete. Každý měsíc nabídněte novinářům dvě témata. V potaz vezměte sezónnost a také vhodnou různorodost. Novináři nechtějí komerční prezentaci, zajímají je relevantní informace, vaším cílem je usnadnit jejich práci. Připravte témata pro zpravodajská, lifestylová, regionální i zdravotnická média (a další). Téma stručně popište, představte jeho obsah a navrhněte také jeho zacílení. 7. Obsahová strategie pro Facebook Navrhněte obsahovou strategii pro Facebook. Cílem je připravit návrh tonality komunikace, konkrétní příspěvky i nápady, jak by bylo možné obsah vylepšit. Výstupem by měla být obecná strategie, jak komunikaci uchopit i návrh příspěvků po dobu jednoho měsíce. V úvahu berte i aktuální dění projektu. Organizace má 2 FB stránky – lůžkový a domácí hospic. Když se objeví zajímavý článek, pořádá se akce, či je jiné sdělení, zveřejňujeme… Mimo jiné prostřednictvím různorodých příspěvků (od odborných až po odlehčené) zvyšovat počet příznivců a informovat je jednak o dění v hospici (hledáme sestru, sháníme ortézy, osobní zkušenosti sester…), jednak o vývoji paliativní medicíny v ČR (nové zákony, zajímavé konference…). Dosah některých příspěvků domácího hospice je až 10 000 lidí. Lůžkového 3000. DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE PRO STUDENTY Obecné informace Webové stránky Hospice sv. Alžběty www.hospicbrno.cz – lůžkový hospic www.hospicdoma.cz – domácí hospic, součást Hospice sv. Alžběty - v současné době se na žádost správní rady pracuje na sloučení obou webů Facebook Hospic sv. Alžběty https://www.facebook.com/hospicbrno/ Domácí hospic https://www.facebook.com/hospicdoma/ Cíle organizace Hospic sv. Alžběty o.p.s. - získat více financí na provoz lůžkového a domácího hospice (dotace, dary) - získat nové zaměstnance - získat nové dobrovolníky - zvýšit povědomí o domácí a lůžkové hospicové péči u široké i odborné veřejnosti - posílit fundraising v organizaci a jeho aktivity včetně PR směrem ven Hospic sv. Alžběty Témata pro veřejnost - informace o hospici, které pomohou nastínit hospic jako pomáhající organizaci, ne tu, které se mají obávat – i když už se pohled společnosti začíná měnit k lepšímu - motivace místních občanů k pravidelné podpoře „jejich“ hospice - informace o možnostech pravidelné spolupráce s místními firmami Témata pro zdravotníky a politiky - informace pro odbornou veřejnost, k čemu lůžkový hospic slouží a kdy je vhodný čas k předání pacienta na lůžkové oddělení hospice - motivace zdravotníků nemocničních oddělení, aby využívali principy a přístupy hospicové péče k pacientům - motivace politiků k pravidelné podpoře lůžkového hospice Domácí hospic Tabita Témata pro veřejnost - konkrétní informace o Domácím hospici Tabita: v jaké situaci se dá využít, kolik stojí služby, jak se k péči dostat - způsoby podpory hospice: DMS, materiální a finanční podpora, partnerství s firmami - obecné informace o mobilní specializované paliativní péči Témata pro zdravotníky a politiky - motivovat politiky k větší podpoře mobilní specializované paliativní péče (v Brně by byly potřeba čtyři mobilní paliativní týmy, je jenom jeden) - motivovat lékaře, aby se „nebáli“ předávat pacienty do specializované paliativní péče - motivovat zdravotníky (lékaře, sestry) k práci v domácím hospici Plán akcí Červen - koncert Eva Pilarová, možnost uspořádání putovní výstavy Září – Zahradní slavnost – akce na podporu komunity, poděkování podporovatelům Září - konference mezinárodní paliativní péče – vstupy našich lékařů Říjen – regionální konference mobilních hospiců – cílem je zasíťování organizací, které se podílí na péči nevyléčitelně nemocných Říjen – mezinárodní den hospicové a paliativní péče. V rámci tohoto dne: - možnost uspořádání vzpomínkové akce pro celé Brno – ekumenická mše za zemřelé listopad/prosinec – adventní koncert