Strategie
 kampaně Miloš Gregor / POL510 / 8. března 2018 volební strategie “Volební strategie je soubor metod, technik a rozhodovacích procedur, které slouží k racionální maximalizaci volebního výsledku v určitém místě, v určité době a v určitém prostředí, přičemž cílem je získat možnost realizace strategie a politického programu daného uskupení. Volební strategie rovněž zahrnuje taktické a operační pokyny a personální, organizační a programové podrobnosti.” Skrzypiński 2005 mgregor@fss.muni.cz volební strategie Stanovení cílů, řízení se jimi a ustálenou soustředěnost na ně. Lees-Marshment 2011 mgregor@fss.muni.cz čtyři školy mgregor@fss.muni.cz ‣svoboda rozhodování ‣formalizace strategie ‣formálnost strategie ‣těžiště strategie ‣tradiční (plánovací) ‣evoluční ‣poziční ‣zdroje a dovednosti Řídí-li [vůdce] vojsko stále stejně, aniž znal jeho skutečný stav, vyvolá nejistotu v řadách velitelů. Nakládá-li na ně stále stejné úkoly, aniž znal jeho skutečné síly, vyvolá pochybnosti v řadách velitelů. mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz ‣SWOT ‣analýza trhu ‣analýza konkurence tři nutné kroky volební strategie mgregor@fss.muni.cz volební strategie personální
 strategie finanční
 strategie komunikační
 strategie strategie mezistranických
 vztahů volební
 program reklamní
 strategie strategie PR volební strategie mgregor@fss.muni.cz Pokud ji nedokážete sepsat, žádnou nemáte. Napolitan 2003 volební strategie mgregor@fss.muni.cz taktika? volební strategie mgregor@fss.muni.cz ‣politika je komunikace. ‣politika je marketing. ‣politici a politické strany musejí dbát o svoji image. ‣podporujeme to, čemu rozumíme. před přípravou strategie mgregor@fss.muni.cz ‣kdo jsme ‣na koho cílíme ‣kdo jsou voliči, podporovatelé, dobrovolníci, potenciální voliči ‣konkurence ‣jiné strany, aktivisté, organizace… Hlavní je uchovat celistvost vlastních řad, až na druhém místě je zničit cizí řady. mgregor@fss.muni.cz strategické umístění produktu mgregor@fss.muni.cz IDEOLOGIE propagandistický styl “PACKAGING” zaměřeno na voliče ‣nízká flexibilita ‣push strategy ‣nahodilé využívání
 jednotlivých
 marketingových
 nástrojů ‣vysoká flexibilita ‣pull strategy ‣marketingový koncept ‣koordinované využívání
 marketingových nástrojů typy strategií mgregor@fss.muni.cz ‣utvrzovací ‣rozšiřovací ‣neutralizující ‣obracecí (Pietraś 1998) typy strategií mgregor@fss.muni.cz ‣orientovaná na stranu ‣orientovaná na problém ‣orientovaná na image (Jabloński 2006) typy strategií mgregor@fss.muni.cz obhájce úřadu vs. vyzyvatel Vojevůdce jenž se nebude řídit mou radou stejně jistě prohraje a bude smeten. mgregor@fss.muni.cz svatá trojce marketingové strategie mgregor@fss.muni.cz ‣Segmentation (segmentace) ‣Targeting (zacílení) ‣Positioning (umístění) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz segmentace ‣měřitelné ‣lehce dostupné ‣dostatečné velké ‣stabilní ‣s obsahem svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz segmentace ‣geografická ‣demografická ‣sociologická ‣psychologická ‣behaviorální (Spiller, Bergner 2011) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz targeting ‣zacílení ‣přizpůsobení ‣primární + sekundární cílová skupina ‣budování vztahu ‣“wasteland segment” (Bannon 2004) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz positioning ‣zaujetí voliče ‣zapamatování kandidáta pro různé segmenty
 vyzdvihujeme různé kvality svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz positioning ‣soudržnost ‣zaujetí ‣odlišení ‣důvěryhodnost ‣jasnost ‣komunikovatelnost svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz positioning ‣lídr ‣vyzyvatel ‣následovník ‣specialista (nicher) (Collins, Butler 2002) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz “To nejde.” mgregor@fss.muni.cz Vojevůdce znamená moudrost a inteligenci, důvěru a vztah, chrabrost a přísnost. děkuji za pozornost. mgregor@fss.muni.cz