TESTY CELKEM ESEJ KOMENT. CELKEM HODNOCENÍ 441705 95 90 "Celý text je převážně jen reprodukcí klasických tezí, ale chbí argumentace v ne/prospěch nějakého kokrétního mediálního projevu, mechanismu, který média rutinně spouštějí. " 185 E 426069 80 90 Nedrží pohromadě. Nedůsledně aplikována kritická metoda. 170 E 427256 95 130 "Škoda, že jste nezvolila konkrétní ilustrace. V této podobě je text příliš tezovitý." 225 B 415077 85 150 235 A 382862 95 150 "Výborný nápad, jen ta analýza klouže po povrchu. Ale rozsah eseje nedovoloval jít do větších detailů. Jen pro inspiraci, myslím, že by bylo zajímavé použít v daném kontextu koncept ""uncanny"" jako výkladový rámec, který mohl naznačit nejen to, jak hrozivé zaháníme formou zjemnělé agrese v podobě ironie či sarkasmu. Nabízí se ale i jako výkladový rámec při hledání hlubinné motivace tvůrců blasfemických textu a samozřejmě jejich dekódování. Ale to by bylo téma na více než další esej." 245 A 427159 100 90 Chybí zcela nalýza. 190 D 430718 F 421017 90 90 Poněkud jste utajila popis a analýzu oněch utajených hegemonních praxí. 180 E 438574 100 150 250 A 439508 90 130 "Neodpovídá zcela žánru formální esej. Chtělo by ještě vypíchnout tezi, kterou jste v obhalovala." 220 B 438533 105 150 255 A 427266 100 110 "Pozor na stotožňování znaků narcistní kultura a erotizačních strategií. Je opravdu onen model posedlý sám sebou nebo to vše činí proto, aby připoutal pozornost druhého pohlaví? Máte pocit, že hlavní hrdina má problém s kathexis druhého subjektu? Nejde spíše o estetizační dizajnování, které sleduje čistě utilitární hledisko - výrobce i reklamního nosiče? " 210 C 434413 85 90 "To, co popisujete neilustruje narcistní znaky, ale baudrillardovské reklamní svádění postavené na simulaci, která má cíl spouštět imitaci, tedy imitativní bažení po životním stylu bohatých druhých. Slovy L. Buňuela (ne)nápadný půvab buržoasie. " 175 E 427433 80 F 427056 80 130 "Dobře zvolené téma, ale analýza je dost povrchní, téměř by se dalo říci, že je instantně univerzální. Oceňuji ale volbu literárních zdrojů. Jen, Valkenburg je Patti, a tedy she." 210 C 476285 95 150 245 A 439754 90 150 "Fajn, ale chybí tomu, alespoň jedna klíčová teze. Závěr jde do ztracena jako šly v pozdní nomalizaci závěry sjezdů KSČ. Myslím, že nejzajímavější na tzv. Dietlově metodě je ona hra na kritiku. Odvaha k pozitivní konstruktivní kritice, která mohla dokonce pro většinu politicky umrtvených občanu představovat drobnou satisfakci, jak to ten Deitl těm komunistům nandal. Toto je jedna z dimenzí onoho poněkud nejasného Havlova pojmu ""život ve lži"", který má ale inspiraci u Jana Patočky. Je skoro metafyzickou otázkou, jak mohl v této atmosféře pozdní doby zformulovat Patočka pět dní před smrtí následující pozitivní konstatování: „Lidé dnes zase vědí, že existují věci, pro které stojí za to trpět. Že věci, pro které se eventuálně trpí, jsou ty, pro které stojí za to žít."" " 240 A 427190 100 150 "Fajn, ta aktualizace se mi líbí. Ale půjdu trochu proti srsti vašeho argumentu. Správně vycházíte z toho, že JB je kritikem hermeneutiky podezření a tvrdí, že za textem už nic není - vše je na povrchu. Myslím, ale, že reakce obou skupin -""slušných"" i ""neslušných"" je v daném pohledu archaická. Obě skupiny hájí referent své pravdy (např. písmo vs. neomezovanou uměleckou svobodu, jak ji začali vyznávat na přelomu 19.-20. století různé umělecké směry, kterým se říká avantgardní nebo modernistické. Jakkoliv rozdíly mezi nimi byly v lecčems velké). Obě ty party ""hájící svou husu"" na Provázku se drží svých hodnot. Mají je, a jejich identita by se bez nich rozpadla. Je to jedna z příčin jejich panického jednání. Paradoxně se to týká i té partičky, které je bližší postmoderní estetika, kterou de facto JB trpce popisuje. Média, či ty titulky, které popisujete, staví své vyprávění na existenci sporu mezi oběma ideovými referenty. Tak velí mediální logika, je to totiž srozumitelnější. (na rozdíl od Frljičova Ne/Ježíše). Řečeno s jistou mírou zkratkovitosti - onen konflikt na postmoderním jevišti se realizuje starými prostředky, tedy ideologicky. Když jde do tuhého, vždy nás to stahuje zpět k binárnímu ""bělohorskému"" konfliktu pravé víry. Jen si nejsem jistý, kdo představoval na Provázku onen mytologizovaný praporec Šlikův (složený z žoldnéřů). :-) " 250 A 476313 75 150 225 B 427325 95 130 "Příliš generalizujete. Motivací je u youtuberů více. Pozor na to, abyste nepoužíval označení narcistní osobnost jako nálepku. V dané prspektivě by bylo vhodnější nahlížet youtubery jako kulturní a ne klinický fenomén." 225 B 430730 90 130 "Analýza by mohla být propracovanější. V popisu narcistních znaků chybí odlišení sebestřednosti od účelového, instrumentálního kalkulu, který nesleduje vnitřní sebeuspokojení, ale např. materiální či fyzické uspokojení, které přichází z vnějšku. " 220 B 427363 5 F 414725 95 150 "Výborné, formálně i analyticky." 245 A 426987 100 150 "Výborné, formálně i z pohledu hlouby aplikované reflexivní kritiky." 250 A 402876 95 150 "Jo, to je ono. Stálo by zato pokusit se ty simulakrální strategie na Instagramu typizovat." 245 A 439638 95 150 245 A 414689 105 130 "Příliš obecné. Chybí detailní popis hegemonně textových praxí. Jak je vyjednáván souhlas se statem quo, resp. co vůbec představuje status quo? " 235 A 405911 100 150 "Pěkné, formálně i obsahově. Teď už zbývá jen tu tezi problematizovat, abychom mohli hovořit o struktuře formálního eseje. Ale to až příště. " 250 A 427260 80 432849 75 150 "Výborné. Změnila by sa tato vaše intepretace, kdybyste ji chtěl aplikovat na antické gladiátory?" 225 B 406694 105 110 Zajímavý materiál. Analýza ale klouže po povrchu. Místy za hranicemi odborného stylu. 215 C 437837 100 130 Zajímavý materiál. Analýza ale klouže po povrchu. S tím motivem padlého anděla byste si měla poradit lépe. Místy za hranicemi odborného stylu. 230 B 427000 70 110 "Slabá literatura. Chybí závěečná teze, kterou by text obhajoval. Některé postřehy jsou pěkné." 180 E 422176 95 130 "Věcně je argumetace vpořádku, ale škoda, že jen reprodukujete známé teze. Alespoň jednu vlastní byste měla zkusit zformulovat sama. Třeba, odpověď na otázku, který z uvedených autorů se ve svých vizích nejvíce přiblížil dnešnímu vypařování významu/ů." 225 B 433770 85 110 Téma jistě zajímavé a relevantní. Jen příliš obecné a v závěru nejasné. Tematizace pojmu kontrahegemonie na str. 11 (poslední odstavec) je matoucí. 195 D 438257 90 130 Více popisujete než analyzujete. Slabší rozsah použité literatury. 220 B 425668 90 150 "Zajímavé, závěr, ke kterému docházíte je de facto v souladu s Adornovým pohledem na falešné rebelství jazzu." 240 A 439592 90 90 "Pro nalýzu daného spotu není teorie kulturního narcismu ideální. To, co popisuje je de facto konvenční a nesčetněkrát opakované užívání erotických/erotizujících symbolů. Téměř žádný z Laschových symptomů kulturního narcimu ve spotu nepopisujete." 180 E 476301 85 110 195 D 428864 95 110 "Více popisujete než analyzujete. Není jasná teze, kterou obhajujete. Slabší rozsah literatury." 205 C 439517 100 150 250 A CELKOVÉ HODNOCENÍ: A=234-255 (105 testy+150 esej) B=218-233 C=202-217 D=186-201 E=160-185 (70 testy+90 esej)