PSYCHODIAGNOSTIKA DĚTÍ, MLÁDEŽE A RODINY PSY403 – požadavky na ukončení kurzu a hodnocení Požadavky pro získání zápočtu Požadavky pro získání zápočtu Zápočet je udělován za aktivní účast na seminářích zapsané seminární skupiny (povolena je maximálně jedna absence) a za včas odevzdanou seminární práci a skupinový úkol. Skupinový úkol Studenti budou rozděleni do skupin po 3 – 4 lidech. Úkolem každé skupiny bude zhodnotit zprávu z vyšetření. Předpokládá se, že k práci na skupinovém úkolu studenti využijí přinejmenším znalosti získané během přednášek a seminářů a z povinné literatury uvedené v sylabu. Zástupce skupiny odevzdá do 15. 4. 2019 do odevzdávárny dokument s komentáři k dané zprávě a celkovým zhodnocením zprávy. Každá skupina bude své komentáře ke zprávě prezentovat 17. 4. 2019 na semináři S5. Celá skupina dostane stejný počet bodů. Seminární práce Zadání seminární práce: Studenti musí v průběhu semestru provést vyšetření dítěte a administraci metody doplnit o relevantní doplňkové údaje a metody (anamnézu, rozhovor, pozorování), vyšetření dítěte vyhodnotit a sepsat diagnostický nález. Podrobné zadání práce bude sděleno na semináři S1. Ve studijních materiálech kurzu bude umístěn informovaný souhlas pro zákonné zástupce vyšetřovaného dítěte. Ke zpracování nálezu využijte relevantní doporučení uvedená v knihách: Braaten, The Child Clinician's Report-Writing Handbook Handbook. New York: Guilford Press. Lichtenberger, E. O., Mather, N., Kaufman, N. L., & Kaufman, A. S. (2004). Essentials of Assessment Report Writing. New York: John Wiley & Sons Zuckerman, E. L.(2010): Clinician’s thesaurus. The guide to conducting interviews and writing psychological reports (7th ed.). New York: Guilford Press. Odevzdání seminární práce: Seminární práci je nutné odevzdat nejpozději do 7. 5. 2019 (práce odevzdané po tomto datu nebudou přijaty). Práce se odevzdává ve formátu .doc do složky Seminární práce v odevzdávárně PSY403. Hodnocení seminární práce: Hodnocena bude kvalita a obsah zpracovaného diagnostického nálezu dle kritérií. Hodnocena bude i schopnost studenta vybrat z doporučené literatury kritéria vhodná pro cíl jeho vyšetření a správně je aplikovat. Seminární práce se nevracejí k opravě, pro získání zápočtu je tedy nezbytné odevzdat práci v pořádku a splnit základní pokyny. Písemný test Písemného testu se mohou zúčastnit pouze studenti, kteří odevzdali a prezentovali skupinový seminární úkol i řádně splnili zadání seminární práce. Okruhy témat k písemnému testu a ústní zkoušce budou uvedeny v samostatném dokumentu ve Studijních materiálech v IS. Písemný test je možné opakovat (pro opakování však student musí využít pouze termíny vypsané v IS jako opravné). Test je možné opakovat pouze dvakrát (tzn. student má nárok na jeden řádný a maximálně dva opravné termíny, využije-li student pro svůj opravný pokus až poslední vypsaný opravný termín, dalšího pokusu o opravu se automaticky vzdává). Ústní zkouška Ústní zkoušky se mohou zúčastnit pouze studenti, kteří odevzdali a prezentovali skupinový seminární úkol i řádně splnili zadání seminární práce. Absolvování písemného testu není podmínkou pro účast na ústní zkoušce. Hodnocení Závěrečná známka z PSY403 je tvořena součtem bodů ze zkoušky, seminární práce a skupinového úkolu. Podmínkou pro absolvování kurzu je řádné splnění všech čtyř částí, z nichž je závěrečné hodnocení tvořeno, a dosažení minimálně 31 bodů v celkovém součtu hodnocení. maximum bodů seminární práce 15 skupinový úkol 5 písemný test 20 závěrečná zkouška - ústní 10 Celkem 50 Celkové hodnocení: A 50-47 vysoce nadstandardní výkon; student(ka) perfektně zvládl(a) obsah kurzu a prokázal(a) vysoce nadprůměrné znalostí a dovedností ve všech oblastech PSY403 B 46-43 nadprůměrný výkon; student(ka) zvládl(a) obsah kurzu a prokázal(a), že je schopen/schopna v některých oblastech v rámci PSY403 podávat výborné výkony C 42-39 adekvátní splnění podmínek kurzu; prokázání zcela přijatelné úrovně znalostí a dovedností v rámci oblastí PSY403 D 38-35 mírně podprůměrné vyhovění požadavkům kurzu, student(ka) má v některých znalostech a dovednostech v rámci oblastí PSY403 více „slabých míst“, kterým by se ještě měl(a) věnovat E 34-31 splnění požadavků kurzu na nejnižší přijatelné úrovni; student(ka) by se měl(a) snažit své znalosti a dovednosti v rámci oblastí PSY403 značně zlepšit a rozšířit F 30 a méně nevyhovění podmínkám kurzu, prokázání nepřijatelně nízké úrovně znalostí a dovedností v rámci oblastí PSY403