You are currently viewing the whole syllabus; go back to default view.
The speed of loading and viewing the syllabus may be slower when showing a large amount of content.
Blok 1
termín: 27.2. 14-19:40h., vyučující: Mgr. Michal Jabůrek, Mgr. Ondřej Straka
Blok 1: je zaměřen na konstrukt inteligence, konkrétně na jeho operacionalizaci v rámci komplexních
inteligenčních testů.Ve stručnosti budou představeny aktuálně v zahraničí nejrozšířenější komplexní testy určené k
diagnostice inteligence - Wechsler Intelligence Scale for Children - Fifth Edition (WISC-V),
Wechsler Adult Intelligence Scale - Fourth Edition (WAIS-IV), Cognitive Assessment System - Second
Edition (CAS II), Woodcock–Johnson IV Tests of Cognitive Abilities (WJ IV) a Stanford-Binet
Intelligence Scale - Fifth Edition (SB5). Budou nastíněna teoretická východiska těchto testů (PASS,
C-H-C atd.), jejich historie a struktura. Částečně se také dotkneme alternativního přístupu
k diagnostice inteligence, kterým je tzv. dynamická diagnostika.Poté budou detailněji prezentovány některé z testů, které jsou aktuálně využívány ke komplexní
diagnostice inteligence v České republice - Mezinárodní edice Woodcock – Johnson II: Testy
kognitivních schopností (WJ IE II COG), Wechslerova inteligenční škála pro děti - třetí edice (WISC
III) a Inteligenční a vývojová škála pro děti ve věku 5–10 let (IDS) - a ty testy, které jsou
aktuálně do ČR standardizovány - Cognitive Assessment System - Second Edition (CAS II) a
Woodcock–Johnson IV Tests of Cognitive Abilities (WJ IV).V druhé části bloku si budou moci studenti vyzkoušet praktickou administraci nástroje WJ IE II COG
či CAS II.
Blok 2
V souvislosti s pandemií koronaviru a vyhlášenými mimořádnými opatřeními je v daném termínu zrušena kontaktní výuka.
termín: 26.3., 14-19:40h., vyučující: Mgr. Petra Strádalová
Bloky 2 a 3: jejich cílem je bližší seznámení s vybranými testy kognitivních funkcí včetně možnosti získání praktické zkušenosti s jejich administrací. Konkrétně budou představeny následující testy: Rey-Osterriethova komplexní figura a Bostonský kvalitativní skórovací systém BQSS k jejímu vyhodnocení, Paměťový test učení, vybrané subtesty Wechslerovy paměťové škály WMS-III, Test cesty, Stroopův test, Test verbální fluence, Londýnská věž, Wisconsinský test třídění karet,Test pozornosti D2, Test zrcadlového kreslení. V rámci bloků bude věnována pozornost také screeningovým testům kognitivních funkcí (Addenbrookský kognitivní test ACE-R, Mini-mental state examination MMSE, Montrealský kognitivní test MoCA) a specifikům neuropsychologické diagnostiky.
Blok 3
V souvislosti s pandemií koronaviru a vyhlášenými mimořádnými opatřeními je v daném termínu zrušena kontaktní výuka. "Setkání "proběhne online formou.
termín: 7.5. 14-19:40h., vyučující: PhDr. Radka Neužilová Michalčáková, Ph.D.
Bloky 2 a 3: jejich cílem je bližší seznámení s vybranými testy kognitivních funkcí včetně možnosti
získání praktické zkušenosti s jejich administrací. Konkrétně budou představeny následující testy:
Rey-Osterriethova komplexní figura a Bostonský kvalitativní skórovací systém BQSS k jejímu
vyhodnocení, Paměťový test učení, vybrané subtesty Wechslerovy paměťové škály WMS-III, Test cesty,
Stroopův test, Test verbální fluence, Londýnská věž, Wisconsinský test třídění karet,Test
pozornosti D2, Test zrcadlového kreslení. V rámci bloků bude věnována pozornost také screeningovým
testům kognitivních funkcí (Addenbrookský kognitivní test ACE-R, Mini-mental state examination
MMSE, Montrealský kognitivní test MoCA) a specifikům neuropsychologické diagnostiky.