vybrané (komunikační) nástroje v kampani Miloš Gregor 29.4.2021 POLn6003 direct (mail) marketing ► brožury, letáky, zkrácené programy a jiné dokumenty ► geograficky zacílené ► velmi efektivní ► telemarketing 10 YEARS AGO poofytoo.hjmblr.com mgregor@fss.muni.cz guerilla marketing ►nekonvenčnost ► maximalizace efektu ► minimalizace nákladů ► geografické zacílení mgregor@fss.muni.cz guerilla marketing Qu*T LET THIS •£ OUR FUTURE. - siitiiimimaih* £ guerilla marketing guerilla marketing mgregor@fss.muni.cz negativní reklama ► útočná ► srovnávací negativní reklama Sally Hemings mgregor@fss.muni.cz negativní reklama ► akce -> reakce ► ne izive ► ověřené sdělení ► tým, neckandidát ►načasování I can't wait for all these campaign ads to go away We need to get back to normal ads about erectile dysfunction, feminine napkins, toilet paper, and soup! negativní reklama - obrana ► předcházet útoku ► okamžitá reakce ► zpochybnění protivníkovy důvěryhodnosti ► protiútok e-marketing ► přesné zacílení na konkrétní osoby ► různá sdělení pro různé příjemce ► levný? ► velmi vágní legislativa ► e-maily, blogy, vlogy, sociální sítě, reklamy.. "tradiční" vs. e-marketing? mnrenor@fss.muni.cz sociální sítě ► uživatelé? ► k čemu je používají politici ► k čemu opravdu vedou? virální komunikace message virální komunikace ► kontroverzní ► šíří se sama od sebe ► reakce a protireakce mgregor@fss.muni.cz virální komunikace Přemluv bábu! mnrenor@fss.muni.cz virální komunikace hegreAT 5CHLE virální komunikace mgregor@fss.muni.cz virální komunikace Tea Party virální komunikace VYMEŇTE POLITIKY.cz Lvocr straní Novin >.y K*b|smí volby Kde |smo Kc staženi Pcdpcfto 1ô3 Prosom: n tru ti Kcntokty Vyměňte pol t ky.cz - V... Tyle strůrky v^niKly ií:> poccefe IM OTAKARA M01UA Přidejte 60 k nám! VYMĚŇTE POLÍT. Prohlédněte si výsledky exkluzivního průzkumu reálnych, nezmanipulovaných volebních preferenci ZDE ípdf ke staiani). Detailní výsledky průzkumu najdete na stránkách jednotlivých krajů, stačí kliknout na mapě. VYMEŇTE POLITIKY! Xartí 1 .i: 1 " -. n #PanamaPapcr Vyměňte politiky mnrenor@fss.muni.cz virální komunikace rekonstrukce^^ státu A Zákony Q Politici Q Zapoj se Q 4 Pra médii -* A'^ťiň-lity Pomozte nám prosadit 9 zákonů proti korupci a klientelismu. Sledujte, jak politici hlasují. Kolik minut ročně posil, jjete ""'vv demokracii'? Zař mivači. Nvni i vc. vaši sněmovně! MINUTA DEMOKRACIE: Posilujete s námi demokracii! Alespoň jednu minutu měsíčně Praha, 14.3.2016 - Rekonstrukce státu představuje nový nástroj pro snadnou komunikaci veřejnost k politiky. Na strano? www.mřnutatiRmokrncie.cz ih lidé mrihriu pravidelně zapojovat do Minutových výzev k událostem týkajícím se transparentnosti a dobrého vládnutí. 15 - inic Doporučeni pracovni skupiny Rekonstrukce státu k novelám zákonů o □ Dožeňme Botswanu Kráska a blbec mnrenor@fss.muni.cz public relations ► vytváří a udržuje vzájemné porozumění mezi stranou a veřejností ► tlumočí pozitivní myšlenky, transformuje negativní dojmy a názory v pozitivní; snaží se dosáhnout porozumění na základě faktů a znalostí ► proces komplexně plánované komunikace, který zahrnuje řízení image strany a její pověsti ► řídí jak pověst, tak vnímání organizace, značky a jednotlivců rozdělení komunikace a PR ► vnitřní, tzn. interní komunikace ► vnější, tzn. vztahy s veřejností ► vztahy s médii PUBLIC RELATIONS What my friends think I do TT" What my mom thinks I do What society thinks l do r •' What my boss thinks I do What I think I do mgregor@fss.muni.cz jak komunikovat sdělení ► přímo (s občany, spolky, sdruženími, reklama, vlastní média, atd.) ► nepřímo přes média - vždy dojde ke zkreslení; těžké odhadovat; mají větší kredibilitu mgregor@fss.muni.cz rozdělení médií ► podle periodicity ► podle zamření ► podle nákladu/ čtenosti ► podle vlastníka nástroje komunikace s médii ► tisková zpráva ► tiskové sdělení, prohlášení, reakce, komuniké ► tisková konference, briefing ► osobní setkání (formální vs. neformální) ► rozhovor, exkluzivní info ► expertní články JAKÉKOLIV VEŘEJNÉ VYSTOUPENÍ zdroje a utajení ► na záznam (on the record) - plná citace všeho i se zdrojem ► bez zdroje (unattributable) - plná citace všeho bez uvedení zdroje ► mimo záznam (off the record) - informace není určená k uveřejnění, jen pro novináře . terminologické zmatení narativ mgregor@fss.muni.cz děkuji za pozornost.