Televizní a rozhlasová dramaturgie

Týden 2

Motto: Žít jako kaskadér, myslet jako dramaturg

Téma: Cyklus díla I. aneb není dramaturgie bez scenáristiky

- Co je to programové schéma a jaké máme publikum? Jak se proměnil divák za posledních X let a kdo to vlastně je, jaký má vkus a co mu můžeme nabídnout? Jak se chovat v době, kdy je divák aktivním spolutvůrcem programu? 

- Proč řešit diváka? Protože aby mělo dílo nějaký vliv, musí být viděno nebo slyšeno, a to alespoň určitou skupinou lidí. Odlišně k tomu přistupují soukromé a jinak veřejnoprávní instituce, proto se podíváme i na kodex České televize (velmi zběžně).

- Na jaké aspekty musí dramaturg myslet? Jak probíhá spolupráce dramaturga a tvůrce (scenáristy)?

- Jaké jsou fáze vzniku každého díla? S tím souvisí klíčová slova, která se mohou objevit v testu: téma, námět, scénosled, synopse, scénář, dramaturgicko-scenáristická explikace, režijní explikace. (Pokud vám tyto pojmy již něco říkají, zamyslete se nad nimi ve vztahu ke svému projektu, na hodině si pak po vysvětlení provedeme praktické cvičení – kdy se hodí a jak je správně používat.)