Ohniskové skupiny s žáky 1. Máte za sebou celý školní rok, kdy jste pracovali na velkém projektu. Kdybychom se přenesli dopředu o 10 let, na co myslíte, že budete nejvíce vzpomínat? 2. Jestli to dobře vím, tak jste udělali XY. Je to tak správně? /…/ 3. Ve druhé části projektu jste společně vytvářeli vizi- klimatický plán. Jak jste si ji představovali? 4. Z vize – plánu jste si pak vybrali projekt XY. Jak jste vybrali ten váš konkrétní projekt? a. Na některých školách vybírá projekt učitelka, na jiných žáci. Jak to bylo u vás? b. Jak u vás probíhalo rozhodování o tom, jaký z možných projektů vyberete? 5. Co jste o problému, který jste se rozhodli vyřešit, dozvěděli? 6. Jak jste postupovali, abyste dosáhli toho, co jste chtěli změnit nebo vytvořit? 7. Jak moc to, co se nakonec podařilo realizovat, odpovídá vaším představám? Představte si škálu od 0 do 10. 0 znamená „vůbec“, 10 „úplně“ 8. Čemu a komu si myslíte, že váš projekt pomohl? 9. Co dalšího byste rádi ve vašem okolí změnili? Proč? Komu nebo čemu by to pomohlo? 10. Co bylo to hlavní, co jste se z projektu naučili? 11. Když člověk něco zažije, trochu ho to změní. Řekli byste, že jste teď v něčem díky projektu jiní? A v čem? 12. Doporučili byste třeba spolužákům nebo žákům z jiných škol, aby do takového projektu šli? 13. Co vás ještě napadá, co tady zatím nezaznělo a je pro vás důležité zmínit?