Jonáš cestuje • Cíle programu • • •Žák vytvoří desatero odpovědného cestování, zohledňující sociální, ekonomické a environmentální dopady. •Žák kriticky zvažuje dopady upřednostněné varianty cestování a hledá způsoby ke zmírnění negativních dopadů. • 8.-9. roč. ZŠ 90 min Je to cíl nebo aktivita? Tohle je cíl: odhodlání k šetrnému jednání Logický model Zarámování příběhem Připomenutí kritérií Práce s texty Diskuse o kritériích Sestavení desatera Přesvědčení o dopadech masové a udržitelné turistiky Postoje k masové a udržitelné turistice Preference udržitelné turistiky ve vlastním chování Tyto dva cíle nejsou v programu explicitně uvedeny, ale tvoří logickou spojku mezi aktivitami a cílem programu. Sekvence aktivit odpovídá modelu E-U-R (evokace – uvědomění novému významu – reflexe). K-A-B? Evaluační otázky Ukázka dotazníku https://www.usaid.gov/sites/default/files/nodeimage/DRboat%20(3).JPG dívky dívky https://www.usaid.gov/sites/default/files/nodeimage/DRboat%20(3).JPG „Spousta lidí si chce užit dovolenou, ale nestará se místní lidi nebo životní prostředí.“ Shrnutí Logický model po evaluaci Zarámování příběhem Připomenutí kritérií Práce s texty Diskuse o kritériích Sestavení desatera Přesvědčení o dopadech masové a udržitelné turistiky Postoje k masové a udržitelné turistice Preference udržitelné turistiky ve vlastním chování Self-efficacy k udržitelné turistice Tato vazba je asi slabá a nedostačující. Tato oblast není rozvíjena a chybí. Co navrhujete v programu změnit, aby lépe dosahoval svých cílů?