Vliv sociálních sítí na body image Psychologie a internet (PSYb1740) Body image • Kontinuum od negativního k pozitivnímu prožívání těla Body image • Kontinuum od negativního k pozitivnímu prožívání těla • Perceptivní (např. vjem štíhlosti) • Kognitivní (např. vzhledová schémata) • Afektivní (např. stud/ hrdost / úzkost) • Behaviorální (např. kontrolování vzhledu) • Globální hodnocení (ne/spokojenost s tělem) Pozitivní body image • Reakce na převahu konceptů zachycujících negativní body image Pozitivní body image • Reakce na převahu konceptů zachycujících negativní body image • Definice pozitivního body image (Wood-Barcalow et al., 2010): a) Oceňování jedinečných vlastností a funkcí těla b) Přijetí a obdiv k tělu c) Pocity krásy a sebevědomí d) Zdůrazňování pozitivních charakteristik než „nedokonalostí“ e) Pozornost k potřebám těla f) „Body-protektivní“ zpracování informací Pozitivní body image • Konstrukty pozitivního body image: • Oceňování těla • Oceňování funkčnosti těla • Hrdost na tělo • Pozitivní coping • Široké pojetí krásy (Webb et al., 2015) • Predikuje well-being po zohlednění „tradičních“ body image konstruktů (Avalos et al., 2005; Tylka & Wood-Barcalow, 2015) Jak sociální sítě ovlivňují body image? Média a body image • Média jako zdroj obsahů zaměřených na vzhled • Zobrazovaná těla jsou nadprůměrně atraktivní, těžko dosažitelná a jejich spektrum neodpovídá realitě • Hubenost („thin-ideal“) • Svalnatost („muscular-ideal“) • Propagace důležitosti fyzického vzhledu Sociální sítě • Oproti tradičním médiím často používané a snadno dostupné • Sdílení, komentování, „lajkování“ • Vyšší relevance kvůli obsahu vytvářeného uživateli • V kontextu body image především ty vizuální: • Youtube (81%), Facebook (69%), Instagram (40%), Pinterest (31%), Snapchat (25%), TikTok (21%) (Pew Research center, 2021) Sociální sítě a body image • Fotky a videa atraktivních těl a jejich podpora („likes“, komentáře) • Selektivní postování a digitální modifikace (např. filtry) • Specifické trendy – thinspiration, fitspiration, body pozitivita (Saiphoo & Vahedi, 2019) Tripartite influence model (Thompson et al., 1999) • Aka Sociokulturní model • Standardy vzhledu těla ve společnosti Tripartite influence model (Thompson et al., 1999) • Aka Sociokulturní model • Standardy vzhledu těla ve společnosti • Standardy šířeny skrze: • Média • Vrstevníci • Rodiče Tripartite influence model (Thompson et al., 1999) • Aka Sociokulturní model • Standardy vzhledu těla ve společnosti • Standardy šířeny skrze: • Média • Vrstevníci • Rodiče • Mediační procesy: • Internalizace standardů • Srovnávání vzhledu Tripartite influence model (Thompson et al., 1999) Obsahy zaměřené na vzhled Srovnávání Internalizace Body image Tripartite influence model (Thompson et al., 1999) • Srovnávání se s kamarády, vrstevníky a celebritami na FB jako mediátor (Fardouly & Vartanian, 2014) • Srovnávání se s fitspiration jako mediátor krátkodobého vlivu na nespokojenost s tělem (Tiggemann & Zaccardo, 2015) • Internalizace ideálů mediovala efekt shlížení objektifikujících foto na sebeobjektifikaci a sledování těla (Vandenbosch & Eggermont, 2012) Objectification theory (Fredrickson & Roberts, 1997) • Sebe-objektifikace = hodnocení sebe sama především na základě fyzického vzhledu Objectification theory (Fredrickson & Roberts, 1997) • Sebe-objektifikace = hodnocení sebe sama především na základě fyzického vzhledu • Média jako zdroj „objektifikujících“ zkušeností • Zdůrazňování důležitosti fyzického vzhledu a atraktivity Objectification theory (Fredrickson & Roberts, 1997) • Sebe-objektifikace = hodnocení sebe sama především na základě fyzického vzhledu • Média jako zdroj „objektifikujících“ zkušeností • Zdůrazňování důležitosti fyzického vzhledu a atraktivity • Sebe-objektifikace a sledování těla vede k negativnímu body image Objectification theory (Fredrickson & Roberts, 1997) • Sebe-objektifikace mediovala: • Používání Facebooku na stud ohledně těla (Manago et al., 2015) • Používání Instagramu na oceňování těla (Karsay et al., 2021) • Vyšší sebe-objektifikace po focení selfies (Fox et al., 2020), dostávání pozitivních komentářů (Vendemia & DeAndrea, 2020), editaci selfies (Wang et al., 2021) Objectification theory (Fredrickson & Roberts, 1997) • Sebe-objektifikace mediovala: • Používání Facebooku na stud ohledně těla (Manago et al., 2015) • Používání Instagramu na oceňování těla (Karsay et al., 2021) • Vyšší sebe-objektifikace po focení selfies (Fox et al., 2020), dostávání pozitivních komentářů (Vendemia & DeAndrea, 2020) a editaci selfies (Wang et al., 2021) Tripartite influence model a Objectification theory podpořeny pro vliv sociálních sítí na body image Tripartite influence model (Thompson et al., 1999) Objectification theory (Fredrickson & Roberts, 1997) Obsahy zaměřené na vzhled Srovnávání Internalizace Body image Sebe- objektifikace Meta-analýza (Saiphoo & Vahedi, 2019) • Používání sociálních sítí slabě pozitivně koreluje s negativním body image (r=0.17) • Efekt slabší než pro tradiční média (Barlett et al., 2008; Grabe et al., 2008) Meta-analýza (Saiphoo & Vahedi, 2019) • Používání sociálních sítí slabě pozitivně koreluje s negativním body image (r=0.17) • Efekt slabší než pro tradiční média (Barlett et al., 2008; Grabe et al., 2008) • Efekt je silnější pro: • Mladší lidi • Měření používání sociálních sítí zaměřené na vzhled (r=0.31) oproti obecnému používání (r=0.11) • Kognitivní dimenzi body image (r=0.23) oproti behaviorální (r=0.20) a globální (r=0.13) Meta-analýza (Saiphoo & Vahedi, 2019) • Efekt naopak nezávisí na: • Typu sociální sítě • Genderu • Etnicitě Meta-analýza (Saiphoo & Vahedi, 2019) • Efekt naopak nezávisí na: • Typu sociální sítě • Genderu • Etnicitě • Co z toho vyplývá? Aktivity zaměřené na vzhled Konkrétní typy obsahů Specifické features • „lajky“, komentáře, popisky… Aktivity zaměřené na vzhled (Holland & Tiggemann, 2016) • Specifické aktivity zaměřené na vzhled souvisí s negativním body image Aktivity zaměřené na vzhled (Holland & Tiggemann, 2016) • Specifické aktivity zaměřené na vzhled souvisí s negativním body image • Tendence vyhledávat negativní feedback a srovnávat se (Hummel & Smith, 2014; Smith et al., 2013) • Postování, prohlížení, sdílení, „lajkování“ a komentování fotek (Kim & Chock, 2015; Meier & Gray, 2014) Fitspiration • Fotky a zprávy motivující ke cvičení a zdravému životnímu stylu (Slater et al., 2017) • Ale – propagace těžko dosažitelného „fit“ ideálu, stigmatizace nadváhy, podpora nezdravých diet (Boepple & Thompson, 2016) • Fitspiration krátkodobě zvyšuje nespokojenost s tělem (Tiggemann & Zaccardo, 2015; Prichard et al., 2018) • Ale, nereplikováno (Slater et al., 2017) Body pozitivita • Většina body pozitivních obsahů na sociálních sítích (Stevens & Griffiths, 2020) • Fotky, ilustrace nebo videa znázorňující těla, která nejsou v souladu s mainstreamovými ideály • Popisky a hashtagy (#bodypositive, #loveyourself) Body pozitivita • Většina body pozitivních obsahů na sociálních sítích (Stevens & Griffiths, 2020) • Fotky, ilustrace nebo videa znázorňující těla, která nejsou v souladu s mainstreamovými ideály • Popisky a hashtagy (#bodypositive, #loveyourself) • Snaží se o: • Propagaci bezpodmínečného přijetí a oceňování těla • Diskreditaci úzce vymezených ideálů a normalizaci „nedokonalostí“ • Oceňování zdraví a funkčnosti těla (Cohen et al., 2020; Tiggemann et al., 2020) Obsahová analýza body pozitivních účtů na IG (Cohen, Irwin, et al., 2019) • 72% obrázky, 12% videa, 11% kombinace vizuálního a textového obsahu, 5% text • 96% zobrazovalo ženy • 40% zobrazovalo „nedokonalosti“ Obsahová analýza body pozitivních účtů na IG (Cohen, Irwin, et al., 2019) • 72% obrázky, 12% videa, 11% kombinace vizuálního a textového obsahu, 5% text • 96% zobrazovalo ženy • 40% zobrazovalo „nedokonalosti“ • Odpovídá body pozitivní obsah na Instagramu teoretickým kategoriím pozitivního body image? • 80% alespoň jedno positive body image téma • Široké pojetí krásy (66%), přijetí těla (34%), vnitřní pozitivita (32%), protektivní filtrování (18%), péče o tělo (11%), oceňování těla (11%) Obsahová analýza body pozitivních účtů na IG (Cohen, Irwin, et al. 2019) • 72% obrázky, 12% videa, 11% kombinace vizuálního a textového obsahu, 5% text • 96% zobrazovalo ženy • 40% zobrazovalo „nedokonalosti“ • Odpovídá body pozitivní obsah na IG teoretickým kategoriím pozitivního body image? • 80% alespoň jedno positive body image téma • Široké pojetí krásy (66%), přijetí těla (34%), vnitřní pozitivita (32%), protektivní filtrování (18%), péče o tělo (11%), oceňování těla (11%) Body pozitivní obsah reflektuje pozitivní body image Krátkodobé efekty body pozitivity • Body pozitivní obsah na IG zvyšoval oceňování a spokojenost s tělem u mladých žen (Cohen, Fardouly, et al., 2019) • Body pozitivní foto zvyšovaly spokojenost s tělem u žen (Ogden et al., 2020) • Body pozitivita na sociálních sítích spojena s vyšší spokojeností se vzhledem u dospívajících a dospělých žen (Stevens & Griffiths, 2020) • Self-compassion popisky zvyšovaly spokojenost s tělem (Slater et al., 2017) Krátkodobé efekty body pozitivity • Body pozitivní obsah na IG zvyšoval oceňování a spokojenost s tělem u mladých žen (Cohen, Fardouly, et al., 2019) • Body pozitivní foto zvyšovaly spokojenost s tělem u žen (Ogden et al., 2020) • Body pozitivita na sociálních sítích spojena s vyšší spokojeností se vzhledem u dospívajících a dospělých žen (Stevens & Griffiths, 2020) • Self-compassion popisky zvyšovaly spokojenost s tělem (Slater et al., 2017) Efekty vůči zidealizovanému obsahu Výzkum zaměřený pouze na ženy Může být body pozitivita problematická? Negativní vliv body pozitivity • Tlak na oceňování těla • Propagace důležitosti fyzického vzhledu • Domnělá body pozitivita Negativní vliv body pozitivity • Tlak na oceňování těla • Propagace důležitosti fyzického vzhledu • Domnělá body pozitivita • Objektifikace (Cohen, Irwin, et al., 2019) a zidealizovaná těla (Lazuka et al., 2020) • Zvýšená sebe-objektifikace (Cohen, Fardouly, et al., 2019) • Negativní emoce (Kraus & Myrick, 2018) Komentáře a „lajky“ • Počet „lajků“ efekt nemá (Tiggemann et al., 2018) • Vliv komentářů nejasný • Podporující (Politte-Corn & Fardouly, 2020; Tiggemann & Barbato, 2018; Tiggemann & Velissaris, 2020) • Disclaimer (Rodgers et al., 2021) Sociálně-identitní přístup • Teorie sociální identity (Tajfel & Turner, 1979) • Teorie sociální kategorizace (Turner et al., 1987) • Identita je utvářena sociálními skupinami, do kterých patříme Sociálně-identitní přístup • Teorie sociální identity (Tajfel & Turner, 1979) • Teorie sociální kategorizace (Turner et al., 1987) • Identita je utvářena sociálními skupinami, do kterých patříme • Weby zaměřené na fitness • Sociální podpora z webů zvyšovala touhu po hubenosti skrze internalizaci vzhledových norem (ϐ=0.16) (Kvardová et al., 2020) Sociální identita v pro-ED online skupinách • Důležitý zdroj sociální podpory • Ale i negativních efektů • Sdílená sociální identita, identifikace se skupinou a přejímání norem • Nespokojenost s tělem (d=0.41), diety (d=0.68), negativní afekt (d=1) (Rodgers et al., 2016) • Pro-eating disorder vs. pro-recovery • Záleží na motivaci (Šmahelová et al., 2020) Sociální identita v pro-ED online skupinách • Důležitý zdroj sociální podpory • Ale i negativních efektů • Sdílená sociální identita, identifikace se skupinou a přejímání norem • Nespokojenost s tělem (d=0.41), diety (d=0.68), negativní afekt (d=1) (Rodgers et al., 2016) • Pro-eating disorder vs. pro-recovery • Záleží na motivaci (Šmahelová et al., 2020) • Body-pozitivní komunity? (Rodgers et al., 2016) Co chybí? Obsahy zaměřené na vzhled Srovnávání Internalizace Body image Sebe- objektifikace Sociální identita Individuální rozdíly ve vlivu sociálních sítí • Differential Susceptibility to Media Effects Model (Valkenburg & Peter, 2013) • Propozice individuálních moderátorů („susceptibility variables“) Individuální rozdíly ve vlivu sociálních sítí • Differential Susceptibility to Media Effects Model (Valkenburg & Peter, 2013) • Propozice individuálních moderátorů („susceptibility variables“) • Individuální charakteristiky, které zesilují nebo tlumí efekt sociálních sítí: • Tendence k internalizace ideálů těla (Karazsia, 2013), srovnávání vzhledu, sebe-objektifikaci (Prichard et al., 2018) • Oceňování těla, sebehodnocení (Ahadzadeh et al., 2017; Aubrey, 2006), sebeúcta (Tylka et al., 2015), feministické postoje (Myers et al., 2007) Self-schema theory (Markus, 1977) • Vzhledová schémata ovlivňují pozornost, paměť a reakce na podněty týkající se fyzického vzhledu • Koncept appearance schematicity • Např. Když vidím lidi s hezkou postavou, přemýšlím, jestli je moje postava taky tak hezká. • Když někdo pochválí nebo zkritizuje moji postavu, obvykle se tím dlouho zabývám. • To, jak vypadá moje postava má na můj život velký vliv. • Faktor zesilující efekt komentářů, které podporují ideální vzhled na sociálních sítích (Veldhuis et al., 2014) Media literacy • Často diskutovaný protektivní faktor • Skepticismus vůči ideálům v médiích: • Např. Ženy (v reálném životě) obvykle vypadají jako modelky v reklamách. • Mohla bych být štíhlá jako modelky v reklamách. • Modelky v reklamách mají dokonalá těla. (McLean et al., 2016) • Tlumí negativní efekt sociálních médií na body image (McLean et al., 2016; Tamplin et al., 2018) Teorie sociálního srovnávání (Festinger, 1954) Navazující přístupy zdůrazňující individuální rozdíly • Motivy k sociálnímu srovnávání • Tři typy motivů, které ovlivňují, jaké objekty si vybíráme pro sociální srovnávání (Wood, 1989) 1. Self-evaluation – srovnávání s nám podobnými 2. Self-enhancement – srovnávání s „horšími“ 3. Self-improvement – srovnávání s „lepšími“ Teorie sociálního srovnávání (Festinger, 1954) Navazující přístupy zdůrazňující individuální rozdíly • Motivy k sociálnímu srovnávání • Tři typy motivů, které ovlivňují, jaké objekty si vybíráme pro sociální srovnávání (Wood, 1989) 1. Self-evaluation – srovnávání s nám podobnými 2. Self-enhancement – srovnávání s „horšími“ 3. Self-improvement – srovnávání s „lepšími“ • Social reflection-based emotion model (Smith, 2000) • Vnímaná kontrola – v kontextu sociálních médií dosažitelnost zobrazovaného ideálu a) Vysoká kontrola – pozitivní emoční reakce b) Nízká kontrola – negativní emoční reakce Obsahy zaměřené na vzhled Srovnávání Internalizace Body image Sebe- objektifikace Individuální faktory Sociální identita Vliv sociálních sítí na body image • Celkový efekt je slabý negativní (Saiphoo & Vahedi, 2019) • Ale, potřeba zkoumat konkrétní obsahy a aktivity • Pozitivní (např. body-pozitivita, -neutralita) i negativní (např. fitspiration, pro-ED) • Ale, většina výzkumů z průřezových dat • Reciproční efekty • Nutné zohlednit individuální rozdíly Reference Ahadzadeh, A. S., Pahlevan, S., & Ong, F. S. (2017). Self-schema and self-discrepancy mediate the influence of Instagram usage on body image satisfaction among youth. Computers in Human Behavior, 68, 8–16. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.11.011 Aubrey, J. S. (2006). Exposure to Sexually Objectifying Media and Body Self-Perceptions among College Women: An Examination of the Selective Exposure Hypothesis and the Role of Moderating Variables. Sex Roles, 55, 159–172. https://doi.org/10.1007/s11199-006-9070-7 Avalos, L., Tylka, T. L., & Wood-Barcalow, N. (2005). The Body Appreciation Scale: development and psychometric evaluation. Body Image, 2, 285– 297. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2005.06.002 Boepple, L., & Thompson, J. K. (2016). A Content Analytic Comparison of Fitspiration and Thinspiration Websites. International Journal of Eating Disorders, 49(1), 98–101. https://doi-org/10.1002/eat.22403 Cohen, R., Fardouly, J., Newton-John, T., & Slater, A. (2019). #BoPo on Instagram: An experimental investigation of the effects of viewing body positive content on young women’s mood and body image. New Media and Society, 21(7). https://doi.org/10.1177/1461444819826530 Cohen, R., Irwin, L., Newton-John, T., & Slater, A. (2019). #bodypositivity: A content analysis of body positive accounts on Instagram. Body Image, 29, 47–57. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2019.02.007 Fardouly, J., & Vartanian, L. R. (2015). Negative comparisons about one’s appearance mediate the relationship between Facebook usage and body image concerns. Body Image, 12, 82–88. https://doi-org/10.1016/j.bodyim.2014.10.004 Fox, J., Vendemia, M. A., Smith, M. A., & Brehm, N. R. (2020). Effects of taking selfies on women’s self-objectification, mood,self-esteem, and social aggression toward female peers. Body Image, 36, 193 – 200. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2020.11.011 Fredrickson, B. L., & Roberts, T. A. (1997). Objectification Theory: Toward Understanding Women’s Lived Experiences and Mental Health Risks. Psychology of Women, 21, 173–206. Holland, G., & Tiggemann, M. (2016). A systematic review of the impact of the use of social networking sites on body image and disordered eating outcomes. Body Image, 17, 100–110. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2016.02.008 Reference Karazsia, B. T., Van Dulmen, M. H. M., Wong, K., & Crowther, J. H. (2013). Thinking meta-theoretically about the role of internalization in the development of body dissatisfaction and body change behaviors. Body Image, 10(4), 433–441. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2013.06.005 Karsay, K., Trekels, J., Eggermont, S., & Vandenbosch, L. (2021). “I (Don’t) Respect My Body”: Investigating the Role of Mass Media Use and Self-Objectification on Adolescents’ Positive Body Image in a Cross-National Study. Mass Communication & Society, 24(1), 57–84. https://doi.org/10.1080/15205436.2020.1827432 Kraus, A., & Myrick, J. G. (2018). Feeling Bad About Feel-Good Ads: The Emotional and Body-Image Ramifications of Body-Positive Media. Communication Research Reports, 35(2), 101–111. https://doi.org/10.1080/08824096.2017.1383233 Kvardova, N., Machackova, H., & Smahel, D. (2020). The direct and indirect effects of online social support, neuroticism, and web content internalization on the drive for thinness among women visiting health-oriented websites. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(7). https://doi.org/10.3390/ijerph17072416 Lazuka, R. F., Wick, M. R., Keel, P. K., & Harriger, J. A. (2020). Are we there yet? Progress in depicting diverse images of beauty in Instagram's body positivity movement. Body Image, 34, 85–93. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2020.05.001 Manago, A. M., Ward, L. M., Lemm, K. M., Reed, L., & Seabrook, R. (2015). Facebook involvement, objectified body consciousness, body shame, and sexual assertiveness in college women and men. Sex Roles: A Journal of Research, 72(1–2), 1–14. https://doi-org/10.1007/s11199-014-0441-1 McLean, S., Paxton, S., & Wertheim, E. (2016). Does Media Literacy Mitigate Risk for Reduced Body Satisfaction Following Exposure to Thin-Ideal Media? Journal of Youth & Adolescence, 45(8), 1678–1695. https://doi.org/10.1007/s10964-016-0440-3 Markus, N. (1999). Self-schemata and processing information about the self. In R. F. Baumeister (Ed.), The self in social psychology. (pp. 123–138). Psychology Press. Myers, T. A., & Crowther, J. H. (2007). Sociocultural pressures, thin-ideal internalization, self-objectification, and body dissatisfaction: Could feminist beliefs be a moderating factor? Body Image, 4(3), 296–308. https://doi-org.ezproxy/10.1016/j.bodyim.2007.04.001 Ogden, J., Gosling, C., Hazelwood, M., & Atkins, E. (2020). Exposure to body diversity images as a buffer against the thin-ideal: An experimental study. Psychology, Health and Medicine, 25(10), 1165–1178. https://doi.org/10.1080/13548506.2020.1734219 Reference Pew research center (2021). Social media use in 2021. Retrieved from: https://www.pewresearch.org/internet/2021/04/07/social-media- use-in-2021/ Prichard, I., McLachlan, A. C., Lavis, T., & Tiggemann, M. (2018). The Impact of Different Forms of #fitspiration Imagery on Body Image, Mood, and Self-Objectification among Young Women. Sex Roles, 78, 789–798. https://doi.org/789–798. 10.1007/s11199-017-0830-3 Politte-Corn, M., & Fardouly, J. (2020). #nomakeupselfie: The impact of natural no-makeup images and positive appearance comments on young women’s body image. Body Image, 34, 233–241. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2020.07.001 Rodgers, R. F. (2017). The Relationship Between Body Image Concerns, Eating Disorders and Internet Use, Part II: An Integrated Theoretical Model. Adolescent Res Rev, 1, 121– 37. https://doi-org/10.1007/s40894-015-0017-5 Rodgers, R. F., Lowy, A. S., Halperin, D. M., & Franko, D. L. (2016). A Meta-Analysis Examining the Influence of Pro-Eating Disorder Websites on Body Image and Eating Pathology. European Eating Disorders Review, 24(1), 3–8. https://doi.org/10.1002/erv.2390 Rodgers, R. F., Paxton, S. J., & Wertheim, E. H. (2021). #Take idealized bodies out of the picture: A scoping review of social media content aiming to protect and promote positive body image. Body Image, 38, 10–36. https://doi-org/10.1016/j.bodyim.2021.03.009 Saiphoo, A. N., & Vahedi, Z. (2019). A meta-analytic review of the relationship between social media use and body image disturbance. Computers in Human Behavior, 101, 259–275. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.07.028 Stevens, A., & Griffiths, S. (2020). Body Positivity (#BoPo) in everyday life: An ecological momentary assessment study showing potential benefits to individuals’ body image and emotional wellbeing. Body Image, 35, 181–191. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2020.09.003 Slater, A., Varsani, N., & Diedrichs, P. C. (2017). #fitspo or #loveyourself? The impact of fitspiration andself-compassion Instagram images on women’s body image,self-compassion, and mood. Body Image, 22, 87–96. http://dx.doi.org/10.1016/j.bodyim.2017.06.004 Smith, R. H. (2000). Assimilative and Contrastive Emotional Reactions to Upward and Downward Social Comparisons. In J. Suls & L. Wheeler (Ed.), Handbook of Social Comparison (s. 173–200). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4615-4237-7_10 Reference Smahelova, M., Drtilova, H., Smahel, D., & Cevelicek, M. (2019). Internet usage by women with eating disorders during illness and recovery. Health Communication, 35(5), 628-636. https://doi.org/10.1080/10410236.2019.1582135 Tamplin, N. C., Mclean, S. A., & Paxton, S. J. (2018). Social media literacy protects against the negative impact of exposureto appearance ideal social media images in young adult women butnot men. Body Image, 26, 29–37. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2018.05.003 Thompson, J. K., Heinberg, L. J., Altabe, M., & Tantleff-Dunn, S. (1999). Exacting beauty: Theory, assessment, and treatment of body image disturbance. American Psychological Association. Tiggemann, M., Anderberg, I., & Brown, Z. (2020). # Loveyourbody: The effect of body positive Instagram captions on women’s body image. Body Image, 33, 129–136. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2020.02.015 Tiggemann, M., & Barbato, I. (2018). “You look great!”: The effect of viewing appearance-related Instagram comments on women’s body image. Body Image, 27, 61–66. https://doi-org/10.1016/j.bodyim.2018.08.009 Tiggemann, M., Hayden, S., Brown, Z., & Veldhuis, J. (2018). The effect of Instagram “likes” on women’s social comparison and body dissatisfaction. Body Image, 26, 90–97. https://doi-org/10.1016/j.bodyim.2018.07.002 Tiggemann, M., & Velissaris, V. G. (2020). The effect of viewing challenging “reality check” Instagram comments on women’s body image. Body Image, 33, 257–263. https://doi-org/10.1016/j.bodyim.2020.04.004 Tiggemann, M., & Zaccardo, M. (2015). “Exercise to be fit, not skinny”: The effect of fitspiration imagery on women’s body image. Body Image, 15, 61–67. https://doi-org.cz/10.1016/j.bodyim.2015.06.003 Tylka, T. L., Russell, H. L., & Neal, A. A. (2015). Self-compassion as a moderator of thinness-related pressures’ associations with thin-ideal internalization and disordered eating. Eating Behaviors, 17, 23–26. https://doi-org.ezproxy/10.1016/j.eatbeh.2014.12.009 Tylka, T. L., & Wood-Barcalow, N. L. (2015). The Body Appreciation Scale-2: Item refinement and psychometric evaluation. Body Image, 12, 53–67. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2014.09.006 Reference Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2013). The Differential Susceptibility to Media Effects Model. Journal of Communication, 63(2), 221–243. https://doi.org/10.1111/jcom.12024 Vandenbosch, L., & Eggermont, S. (2012). Understanding sexual objectification: A comprehensive approach toward media exposure and girls’ internalization of beauty ideals, self‐objectification, and body surveillance. Journal of Communication, 62(5), 869–887. https://doi-org/10.1111/j.1460-2466.2012.01667.x Veldhuis, J., Konijn, E. A., & Seidell, J. C. (2014). Negotiated media effects Peer feedback modifies effects of media’s thin-body ideal on adolescent girls. Appetite, 73, 172–182. https://doi-org/10.1016/j.appet.2013.10.023 Vendemia, M. A., & DeAndrea, D. C. (2020). The effects of engaging in digital photo modifications and receivingfavorable comments on women’s selfies shared on social media. Body Image, 37, 74–83. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2021.01.011 Wang, Y., Xie, X., Fardouly, J., Vartanian, L. R., & Lei, L. (2021). The longitudinal and reciprocal relationships between selfierelated behaviors and self-objectification and appearance concerns among adolescents. New Media & Society, 23(1), 56–77. https://doi.org/10.1177/1461444819894346 Wood, J. V. (1989). Theory and research concerning social comparisons of personal attributes. Psychological Bulletin, 106(2), 231–248. Wood-Barcalow, N. L., Tylka, T. L., & Augustus-Horvath, C. L. (2010). ‘“But I Like My Body”’: Positive body image characteristics and a holistic model for young-adult women. Body Image, 7(2), 106–116. https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2010.01.001