www.fss.muni.cz PSYn5708 www.fss.muni.cz 1. Jací jsou podle vás daní lidé? 2. Jak by podle vás probíhal pohovor? 3. Koho byste vybrali na pozici výzkumného asistenta a proč? Udělejte skupinky po 4; máte 15 minut www.fss.muni.cz • Adriana - na stáž vedoucími týmů nebyla vybrána (už podruhé za sebou) • Karla – zkoumá nádorové buňky, prodloužená stáž • Simona – odchodila domluvenou stáž v týmu, domluvila si její zkrácení a dále v oboru není • Adriena – dostala se do cizojazyčného týmu – pokračuje 2 rokem • Lucie – na stáž se dostala, ale úplně přestala komunikovat Jak jsme tomu mohli zamezit? www.fss.muni.cz • Nebrat lidi jako čísla • Jak moc mohu z životopisu usoudit? • Jak moc mě ovlivní moje předsudky www.fss.muni.cz 1. Úvodní kontakt 2. Pohovor 3. Zpětná vazba 4. Hodnoticí rozhovor 5. Poradenský rozhovor 6. Odchodový rozhovor www.fss.muni.cz 1. …že tu budete (Po 13. 2., Po 27. 2., Po 13. 3., Po 27. 3., Po 3. 4., Po 17. 4.) 2. …že si to prakticky vyzkoušíte • Rozhovor: praktický nácvik • Rozhovor: analýza a máte 4 kredity www.fss.muni.cz 1. V týmech 2. Natočit ukázku rozhovoru (10 minut) 3. Vytvořit jeho analýzu (z čeho jste vycházeli, co šlo, co ne, proč a jak na to lépe) 4. Prezentace na setkání (představení a reagování na komentáře a otázky) Hodnocení: kvalita rozhovoru/reflexe/reakcí www.fss.muni.cz 1. V týmech 2. Podívat se na natočenou ukázku a připravit analýzu 3. Prezentovat analýzu na studijním setkání (nemusí být písemně) 4. Rozebíráte co se povedlo a proč, co nefungovalo, doporučení na vylepšení Hodnocení: kvalita analýzy a její odbornost www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. Rozhovor 2. Zkoušení, praktická cvičení, ukázky 3. Teorie www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. Dobrovolník: máte zájem o pozici psychologa a chcete se zeptat, zda je stále volná 2. Ostatní pozorují: jaký to ve vás zanechává dojem www.fss.muni.cz 1. Co byste si mysleli o takové firmě? 2. Přihlásili byste se na dané místo? www.fss.muni.cz Jméno, architektura Ideologie, komunikace Produkty www.fss.muni.cz •Tvůrce – vytváří něco nového. •Pečovatel – na prvním místě je péče o druhé. •Vládce – rád vše kontroluje a řídí. •Klaun – užívá si života. •Jeden z nás – chce být v pohodě a moc nevybočovat. •Milenec – hledá vše smyslné, krásné a užívá si lásku. •Hrdina – nic ho nezastaví, je odvážný. •Psanec – je to rebel, rád porušuje pravidla. •Kouzelník – jde naproti něčemu, co se zdá být nemožné. •Neviňátko – život je prostý a nekomplikovaný. •Objevitel – je nezávislý a neustále zkoumá nové možnosti. •Mudrc – snaží se pochopit věci kolem sebe, probádat je. www.fss.muni.cz 1. Vzhled 2. Kompetence 3. Chování Napadají vás firmy se zajímavým brandem? Jakou roli v tom hraje komunikace? Jakou roli v tom hraje reklama? www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. Stárnutí populace 2. Cesta kandidáta je klíčová (přátelé; online?!) 3. Optimalizace každého kroku (vlastní slova; LinkedIn) www.fss.muni.cz  video www.fss.muni.cz • První dojem se počítá • Nastavit prostředí, hodnoty (co ho čeká?) • Personalizace (pozice, společnost, foto, propojení) • Není to jenom pozice, ale příležitost (co o ní vím?) • Přes co kontaktuji? • Obnovovat kontakty – kdo je za ni zodpovědný? • Neměnit moc termíny • Respekt! • 73 %/83 % Dobrý den, ráda bych si rozšířila svoji profesní síť. Děkuji za přidání do kontaktů… www.fss.muni.cz www.fss.muni.cz 1. S kým by bylo pro vás nejtěžší volat? Udělejte si 2-jice; máte 15 minut Jak to šlo? www.fss.muni.cz 1. Znát svoje limity 2. Najít si zvládací strategie 3. Vím, kdy to nechat být www.fss.muni.cz Udělejte si 2-jice; máte 20 minut 2. Jak byste komunikovali s kandidátem na tuto pozici? Na co byste se ptali? Jak to šlo? www.fss.muni.cz 1. Zjistit hlavní požadavky 2. Pokud už někde pracuje - jak je spokojený? Máme pro něj výzvu! 3. Netlačit ani nezahltit (důležité informace - kontext) 4. Klidně vymyslet nějaký slogan, zajímavou první větu 5. Práce s hlasem (PR/KR) 6. Dostatečně je znát a opírat se o jejich opravdové zkušenosti www.fss.muni.cz 1. Podmínky ukončení předmětu 2. Zkoušení si prvního kontaktu 3. Brand image/Employer brand 4. Prvotním kontakt 5. Zkoušení si těžkého začátku rozhovoru 6. Zkoušení si oslovení kandidáta na pozici