Skupinová prezentace Podrobnější zadání a kritéria hodnocení § Zpracování a přednesení prezentace je jednou z podmínek pro absolvování kurzu. Za tento úkol lze získat 0 až 20 bodů. § Prezentaci uložte před samotnou lekcí do učebních materiálů kurzu v ISu (složka Skupinové prezentace) – bude sloužit jako studijní materiál pro Vaše kolegy a kolegyně. § Kromě prezentace uložte do učebních materiálů kurzu v ISu (složka Skupinové prezentace – literatura) také jeden nebo dva odborné texty o celkové délce cca 20 stran (v češtině nebo angličtině), které považujete pro téma Vaší prezentace za klíčové. Tento text/texty bude sloužit pro Vaše kolegy a kolegyně jako povinná literatura na danou lekci. § Rozsah prezentace by měl být cca 30 minut (cca. 15 slidů). Je proto důležité neztrácet čas a jít přímo k věci. § Prezentace musí obsahovat: 1. úvod (s popisem tématu a jeho důležitosti/významu a struktury výkladu), 2. teoreticko-metodologické ukotvení (popis teoretického rámce, ze kterého vycházíte, případně i postupu, který jste zvolili; co, proč a jak popisujete/srovnáváte?), 3. popis a analýzu (hlavní část/jádro prezentace), 4. závěrečné shrnutí hlavních bodů a zjištění (co si má publikum z Vaší prezentace odnést?), 5. seznam zdrojů a literatury. § Držte se zvoleného tématu, jeho konkrétní zpracován je ale na Vás a Vaší rešerši a analýze. Doporučuji důkladně nastudovat zejména první a druhou lekci, které se týkají metodologických postupů a možných teoretických rámců při komparativní analýze, a v rámci prezentace (a později i eseje) je aplikovat. § Obecně platí, že u prezentací týkajících se jednotlivých mediálních systémů a kultur je třeba popsat jejich hlavní rysy a charakteristiky (při tom, na co konkrétně se zaměřit, vycházejte z teoretických východisek vztahujících se k vymezení mediálního systému a kultury a k tomu, na základě jakých kritérií je lze popisovat, analyzovat a srovnávat). V každém případě musí být jasné, z čeho vycházíte a proč jste zvolili daná kritéria. § U prezentací vztahujících se ke komparaci českého mediálního systému je třeba v daném aspektu srovnat český mediální systém s alespoň jednou, ale ideálně více zeměmi – opět, výběr zemí a zdůvodnění tohoto výběru je součástí Vaší analytické úlohy. To samé se týká konkrétních oblastí/indikátorů pro srovnávání. § Prezentace by měla správně citovat akademické zdroje (knihy, vědecké články atd.). Odkazy na Wikipedii apod. (bez adekvátního zdůvodnění) se důrazně nedoporučují (poznámky z přednášek jen ve výjimečném případě). Kritéria hodnocení: 1. Teoreticko-metodologické ukotvení (0-8 b.): § Jasná a konkrétní identifikace teoretického rámce; poučená a v odborné literatuře ukotvená definice klíčových pojmů (např. mediální systém; žurnalistická kultura; nezávislost; svoboda médií…) § V případě komparace: § Jasné a přesvědčivé zdůvodnění výběru komparovaných zemí/systémů/kultur § Jasná a přesvědčivá identifikace a definice hlavních kritérií/indikátorů/oblastí srovnávání a zdůvodnění jejich výběru § V případě popisu jednotlivých mediálních systémů a kultur (Německo, Velká Británie, USA, Rusko): § Jasná a přesvědčivá identifikace a definice kritérií/indikátorů/oblastí, které považujete pro popis mediálního systému/kultury za klíčové, a zdůvodnění tohoto výběru 2. Popis a analýza (0-8 b.): § Hloubka a záběr zpracovaných informací § Věcná správnost při práci s argumenty a informacemi § Důkladnost a přesvědčivost při podkládání a zdůvodňování argumentů a závěrů § Jasnost a konkrétnost hlavních argumentů a zjištění § Originalita a kvalita hlavních argumentů a zjištění § V případě komparace: jasný a přesvědčivý popis hlavních podobností a odlišností a případně i pokus o jejich vysvětlení § Celkový přínos zjištění 3. Forma, práce se zdroji a styl (0-4 b.): § Dodržení předepsaného rozsahu (doporučuji dopředu nacvičit) § Dodržení zadané struktury (viz výše): 1. úvod, 2. teoreticko-metodologické ukotvení, 3. popis a analýza (hlavní část/jádro prezentace), 4. závěrečné shrnutí hlavních bodů a zjištění, 5. seznam zdrojů a literatury § Adekvátní počet relevantních teoretických i empirických zdrojů (pro patřičnou hloubku a rozsah analýzy a dostatečné podložení argumentů) § Korektní odkazování na zdroje § Jasnost, koherence a logická návaznost prezentace § Gramatika: absence gramatických chyb a překlepů § Stylistika, dodržení odborného stylu § Konzistentní a přehledná grafická úprava