Fantastická Psychologie a kde ji najít Harry Potter PSYb3940Mgr. Markéta Homolková Mgr. Pavla Palkovičová Náplň dnešního setkání 1. Diskuze nad pracovními listy 2. Rozřazení do kolejí 3. Pauza 4. Tematický okruh 1. – sebepoškozující chování 5. Velký kolejní kvíz 6. Tematický okruh 2. – meziskupinový konflikt 7. Pauza- oběd 8. Tematický okruh 3. – výběrové řízení 9. Shrnutí a reflexe Pracovní list 1. Strach ze jména 2. Vliv Denního věštce 3. Sebepoškozující chování 4. Vznik blízkých přátelství 5. Kontroly Dolores Jane Umbridgeové 6. Brumbálova armáda optikou Teorie očekávání 7. ______________________________________ Moudrý klobouk Jak na závěrečný úkol Sebepoškozující chování • Motivační činitelé 1) regulace afektu/emocí 2) sebepotrestání (video ukázka, další slide) 3) mezilidské ovlivňování (interpersonální) 4) sensation seeking 5) sebezáchova 6) antidisociační Sebepoškozující chování • Motivační činitelé 1) regulace afektu/emocí 2) sebepotrestání 3) mezilidské ovlivňování (interpersonální) 4) sensation seeking 5) sebezáchova 6) antidisociační Velký kolejní kvíz • Získejte co nejvíce bodů pro svou kolej • Mentimeter • Kód: 6611 1513 Pauza Meziskupinový konflikt • Bradavice aneb jasný návod jak nejlépe maximalizovat meziskupinové napětí • Co mezi tyto faktory patří? 1. 2. 3. 4. Meziskupinový konflikt • Bradavice aneb jasný návod jak nejlépe maximalizovat meziskupinové napětí • Co v Bradavicích podporuje vznik meziskupinového napětí? 1. Rozdělení do skupin podle společných charakteristik 2. Na skupinové členství upozorňují různými symboly 3. Favorizují určité lidi na základě členství ve skupině 4. Minimalizují meziskupinový kontakt Tajfel (teorie sociální identity, meziskupinový kontakt, Sherif) Meziskupinový konflikt • Teorie očekávání (Vroom) 1.odměna měla pro odměňované kladnou hodnotu, 2.výkon musí vést k odměně, 3.chování musí vést k výkonu. 4.MS = E x Σ (I × V) Jak se toto promítlo do vytváření BA? Meziskupinový konflikt • Sebedeterminační teorie (Ryan a Deci) 1.potřeba sounáležitosti - vztahování se k druhým, potřeba příslušnosti, bezpečí, jistoty a uspokojení z mezilidských vztahů 2.potřeba kompetentnosti, vlastní účinnosti (vědomí, že člověk může dosáhnout určitých cílů, pocit zdatnosti, úspěšnosti) 3.potřeba autonomie – pocit, že člověk může sám iniciovat činnost a regulovat si je podle svého. Pro některé osobnosti (autodeterminovaně založené) se tato potřeba stává primární Jaký zde vnímáte vliv na situaci 5. dílu? Meziskupinový konflikt Pauza Výběrové řízení v Bradavicích • https://www.tiktok.com/@dancashio/video/7460879741877357856 • Co by měl obsahovat tedy seznam Umbridgeové? • Jaká je APP? • Vymyslete ve skupinách výběrové řízení na učitele/učitelky obrany proti černé magii, aby odpovídalo vašim kritériím a vybralo nejvhodnějšího kandidáta/kandidátku Výběrové řízení v Bradavicích • Dobrý inzerát • Vícekolovost • Praktické ukázky • Modelové situace • Behaviorální dotazování Shrnutí a zhodnocení hodiny • Protego– Pulírexo – Evanesco Kód: 3837926 Zadání na příští setkání • Přečtěte si, prosím, třetí díl ze série Hunger Games • Vypracujte přiložený pracovní list v ISu Zdroje: • ARNOLD, John a Ray RANDALL. Work psychology : understanding human behaviour in the workplace. 5th ed. New York: Financial Times Prentice Hall, 2010, xxix, 814. ISBN 9780273711216. • Hogg, M. A. (2016). Social identity theory (pp. 3-17). Springer International Publishing. • Mulholland, N. (Ed.). (2007). The psychology of Harry Potter: An unauthorized examination of the boy who lived. BenBella Books, Inc. • Sherif, M. (1956). Experiments in group conflict. Scientific American, 195(5), 54-59.