Přepracování domácího úkolu č. 1 Část 2 Konformismus k mínění skupiny a míra v níž je skupina pro jedince referenční Konformismus -- pasivní přizpůsobování jedince existujícím poměrům a běžným (oficiálním) názorům. Úzkostlivé dodržování stanovených pravidel a trvání na převládajících hodnotách. Referenční skupina -- sociální skupiny, jejíž mínění, přesvědčení a způsoby jsou rozhodující pro formování mínění jedince, jeho přesvědčení a způsobu jednání. Dává jedinci model, s nímž se porovnává. Může jít o skupinu vnitřní (jedinec beroucí si reference je jejím členem) nebo vnější (jedinec není jejím členem, většinou však o to usiluje nebo k této skupině vzhlíží) Teoretická hypotéza: Čím více referenční je skupina pro jedince, tím je větší je jeho konformita k pravidlům platným pro tuto skupinu. Operacionalizace na příkladu skautského oddílu: Indikátor referenční skupiny: Motivace být členem skautského oddílu Ztotožnění s hodnotami skautského hnutí To je na indikátory moc obecné. Jak chcete měřit ztotožnění? Jak ho chcete zachytit třeba v dotazníku? Indikátor konformity k pravidlům platným pro skupinu: Pravidelné navštěvování schůzek oddílu Nošení skautského kroje při slavnostních příležitostech Znalost skautských zákonů Získávání znalostí přírody a plnění bobříků Skvělé indikáory!!!J Pracovní hypotézy: Čím větší je motivace dítěte být členem skautského oddílu, tím častěji se účastní schůzek tohoto oddílu. Čím větší je motivace dítěte být členem skautského oddílu, tím častěji nosí skautský kroj při slavnostních příležitostech. Čím více je dítě ztotožněno s hodnotami skautského hnutí, tím lépe zná skautské zákony a pravidla. Čím více je dítě ztotožněno s hodnotami skautského hnutí, tím více času stráví získáváním znalostí o přírodě a plnění bobříků. Zde opět to samé -- to ztotožnění je prostě moc obecné.Jinak ok!