Návrh témat Hesláře pro Revue č. 10 (Média a publika) publikum Lucia Soldátová etymologie a kulturní historie pojmu (publicus vs. privatus; diváctví (participace/pasivita---jen uvedení), české ekvivalenty (divák, posluchač, publikum, obecenstvo) /zdroje - Volek: TV a každodennost, etymologický slovník; možná i trochu Habermase typy publik Jirka Sýkora Abercrombie/Longhurst: simple, mass, diffused---jejich pozadí ilustrovat na historických pojetích publik, teorie účinků (lineární modely komunikace, Frankfurtská škola, až po sociální konstruktivismus (etnografie apod., publika v plurálu) uses and gratifications Ivo Krsek percepční schémata Nika Skálová (Graber) kódování, dekódovaní Honza Šmikmátor (typy čtení; Stuart Hall) active audience Hana Kolašínová sociální konstruktivismus konkrétněji: situační determinanty, performativita (Meyrowitz, Ang, Silverstone, Fiske, Hartley,Volek, Berger/Luckmann) Nástroje měření sledovanosti médií Magdalena Černá peoplemetr share rating náklad a čtenost David Morley -- profil Zdeněk Meitner Ien Ang -- profil Petra Filkuková Elihu Katz -- profil Kiki von Pollyack Alasuutari, Pertti. 1999. "Three Phases of Reception Studies" in: Rethinking the Media Audience. The New Agenda, ed. by Pertti Alasuutari. London: Sage. Ang, Ien. 1996. Living Room Wars. Rethinking Media Audiences for a Postmodern World. London: Routledge. Ang, Ien. 1991. Desperately Seeking the Audience. London: Routledge. Bird, S. Elisabeth. 2003. The audience in everyday life: living in a media world. London: Routledge. Gray, Ann. 1999. "Audience and Reception Research in Retrospect" in: Rethinking the Media Audience. The New Agenda. 1999. ed. by Pertti Alasuutari. London: Sage. Kunczik + deFleur Meyrowitz, Joshua. 1985. No Sense of Place. The Impact of Electronic Media on Social Behavior. Oxford: Oxford University Press. Morley, David. 2000. Home Territotories. Media, Mobility and Identity. London: Routledge. Volek, Jaromír. 1999. Televize a každodennost. Brno: FSS. (je to ke stažení z Volkových stránek.)