Výzkum firemní filantropie Fórum dárců, o.s. Agnes, o.s. 2004 Základní charakteristika výzkumu z Cíl - získat informace o rozsahu firemní filantropie, o strategiích, o motivaci firem k filantropii a o perspektivách dalšího vývoje této oblasti v ČR z Metodologie sběru dat - výzkum realizovala agentura Median, s.r.o pomocí metodologie CAPI z Cílová skupina - osoby, které jsou ve firmě zodpovědné za rozdělování příspěvků (darů, sponzoring) z Časový harmonogram - terénní sběr dat poběhl v období od 10. června do 2. července 2004 Výběrový vzorek Výběrový vzorek Výběrový vzorek Výsledky výzkumu 1. část - Rozsah firemní filantropie zOtázky v této části se týkali jak sponzoringu tak dárcovství zSledovali jsme: angažovanost firem v sponzoringu a dárcovství, objem poskytnutých prostředků, podporované oblasti a cílové skupiny, podporované subjekty, formy dárcovství... Věnuje se Vaše firma sponzoringu v ČR? N=577 Jaký objem prostředků - sponzoring zhruba poskytla Vaše firma v roce 2003? Kolika subjektům poskytla Vaše firma sponzorský příspěvek v roce 2003? N=346 Kterou oblast podporuje Vaše firma v rámci sponzoringu v ČR? N=346 Které cílové skupiny Vaše firma podporuje sponzoringem v ČR? N=346 Věnuje se Vaše firma filantropickým aktivitám - dárcovství v ČR? N=577 V jaké hodnotě poskytla Vaše firma dary v roce 2003? N=384 Kolika subjektům v ČR poskytla Vaše firma dar v roce 2003? N=384 Podpořila Vaše firma darem oblasti postižené záplavami v roce 1997 nebo 2002? N=384 Kterou oblast v ČR podporuje Vaše firma darem? N=384 Které cílové skupiny Vaše firma podporuje darem v České republice? N=384 Které subjekty podporuje Vaše firma darem v České republice? N=384 Z jakých zdrojů získává Vaše firma prostředky na podporu - dary? N=384 Jakým způsobem realizuje Vaše firma podporu - dar? N=384 Jakou formou daru podporuje Vaše firma vybrané subjekty? N=384 Pokud Vaše firma podpoří finančním darem organizaci, na jaké typy nákladů přispívá? N=332 Co je předmětem věcného daru od Vaší firmy? N=294 Pokud Vaše firma poskytne vybranému subjektu službu - dar, o jaký typ služeb se jedná? N=118 Výsledky výzkumu 2. část - Strategie firemní filantropie zTato část výzkumu je zaměřena jenom na oblast firemní filantropie zSleduje míru organizovanosti firemního dárcovství ve firmě, její transparentnost, využívání firemní filantropie v PR firmy... Má Vaše firma vypracovanou strategii v oblasti firemní filantropie? N=384 Má Vaše firma vypracovanou strategii v oblasti firemní filantropie? N=384 (podle počtu zaměstnanců) Má Vaše firma jasně stanovená kritéria, podle kterých se rozhoduje o poskytnutí podpory - daru? N=384 Jakým způsobem Vaše firma zveřejňuje kritéria, podle kterých se rozhoduje o poskytnutí podpory - daru? N=200 Jak přistupuje Vaše firma k výběru žadatelů? N=384 Podle čeho posuzuje Vaše firma důvěryhodnost žadatele? N=384 Posuzuje Vaše firma důvěryhodnost žadatele podle osobního doporučení? N=384 (podle počtu zaměstnanců) Posuzuje Vaše firma důvěryhodnost žadatele podle transparentního hospodaření? N=384 (podle počtu zaměstnanců) Na základě jakého podkladu (dokumentu od žadatele) rozhodne Vaše firma o poskytnutí daru? N=384 Uzavírá Vaše firma písemnou Smlouvu o poskytnutí příspěvku - daru při podpoře subjektu? N=384 Jaké je procentuální zastoupení darovacích smluv a smluv o reklamě ve Vaší filantropické praxi? N=244 Ověřuje (kontroluje) Vaše firma použití poskytnutých prostředků - darů? N=384 Jaké mechanizmy používá Vaše firma při ověřování (kontrole) použití poskytnuté podpory - daru? N=226 Je firemní filantropie součástí PR a komunikační strategie Vaší firmy? N=384 (podle počtu zaměstnanců) Zveřejňuje Vaše firma následující údaje? N=384 Jakým způsobem zveřejňuje Vaše firma informace o svých filantropických aktivitách? N=126 Do jaké míry využívá Vaše firma možnost odpisovat dary ze základu daně? N=384 Výsledky výzkumu 3. část - Motivace k firemní filantropii z3. část je zaměřena na odhalení důvodů, které firmy vedou k firemní filantropii nebo naopak příčin, proč se firmy dárcovství nevěnují. Co především motivuje Vaši firmu k poskytování podpory - daru? N=384 Z jakého důvodu se Vaše firma neangažuje ve firemní filantropii? N=193 Co by Vaší firmě pomohlo nebo by Vás více motivovalo k firemní filantropii? N=577 Uznání od koho by Vaši firmu více motivovalo k firemní filantropii? N=154 Jaký postoj médií by Vaší firmě více vyhovoval? N=89 Jaké informace by Vaší firmě pomohly nebo by Vás více motivovaly k firemní filantropii? N=176 Výsledky výzkumu 4. Část - Potenciál firemní filantropie zPoslední část výzkumu sleduje tříletý výhledy v oblasti firemní filantropie. zPodává informace o tom, které oblasti a cílové skupiny budou firmy podporovat, v jaké míre, jakými nástroji... Odhadněte, kolik prostředků hodlá Vaše firma vyčlenit v příštích 2-3 letech (tj. 2005-2007) na filantropické aktivity - dary. N=577 Které oblasti hodlá Vaše firma podporovat darem v příštích 2-3 letech (tj. 2005-2007) N=483 Které cílové skupiny hodlá Vaše firma podpořit darem v příštích 2-3 letech (tj. 2005-2007)? N=483 Jakou formu podpory hodlá Vaše firma použít v příštích 2-3 letech (tj.2005-2007) N=483 Jakým způsobem hodlá Vaše firma realizovat podporu v příštích 2-3 letech (tj. 2005-2007) N=483 Pokud nemá Vaše firma vlastní strategii firemní filantropie... N=228 Hodlá Vaše firma v příštích 2-3 letech (tj.2005-2007) osamostatnit oblast firemní filantropie? N=483 Uvažuje Vaše firma o tom, že by v příštích 2-3 využila služeb externí nadace k přerozdělování prostředků? N=483