Zdravím! Velmi se omlouvám za několikadenní zpoždění, tentokrát mnou nezaviněné, nepředpokládaně jsem se zdržel k zahraničí. K písemkám -- dopadly nad očekávání špatně. Historicky nejhůře. Poutavě-vtipný výklad mi buď prostě nejde nebo selhal a metoda úlev z látky zřejmě též není ta nejlepší, takže se napřesrok vrátím k standartnímu objemu učiva i stylu výkladu K hodnocení: Standartní škála A -- E; F = neprospěl Ke splnění zkoušky na stupeň E postačila méně než polovina SPRÁVNÝCH odpovědí (7 z 15, popř. 6+1 bonusová, což mi věru nepřijde nehumánní) U druhé skupiny ze 5.1.`06 jsem nehodnotil otázku č. 7 (Definuj primární, sekundární a terciární homeostázu a rozdíly mezi nimi). Přestože jsem si jist, že jsem o věci na přednáškách pohovořil, nikdo na otázku neodpověděl správně, z čehož soudím, že chyba může být na mé straně -- v ne dost důrazném výkladu. K tabulce s výsledky (viz přiložený soubor): Většina těch, kteří prospěli, má známku na pomezí mezi dvěma stupni. Tito studenti mají možnost se u ústní konzultace k písemnému testu vyjádřit s vysokou pravděpodobností zlepšení hodnocení. Pokud o ni neprojeví zájem, ohodnotím je stupněm horším. Některým z vás v poznámce konzultaci doporučuju. V těch případech by byla vysloveně škoda šanci promarnit, protože se často jedná jen o dovysvětlení, drobné omyly, nečitelnost apod. Ostatní poznámky jsou snad srozumitelné dostatečně. Opravný termín: Velmi bych uvítal, kdybychom se VŠICHNI (tedy repetenti i konzultující) NAPOSLED sešli v jednom termínu na místě, které Vám dám vědět. Protože je reálná šance, že v brzké době na několik měsíců odcestuji do zahraničí, mohlo by být vyhlašování dalších opravných termínů komplikované a bez možnosti volby z vaší strany. Na druhém zkouškovém termínu jsem žádal, abyste mi do dneška navrhli opravný termín, který by vyhovoval vám. Vzhledem k nastalé situaci posouvám datum stanovení opravného termínu na příští pátek -- 20.1.2006. Do tohoto data mi ho prosím někdo mailem pošlete. Celý příští týden pro mne nepřipadá v úvahu -- jsem na konferenci v Plzni. K opravné zkoušce: Zkouška bude ÚSTNÍ formou ze zadané látky. (Studijní text v ISu, Máchalův "slovníček" a Storchovy "Základy ekologie".) Když jsem sděloval své požadavky ke zkoušce -- totiž že si látku máte přečíst a poté v testu vyložit její smysl vlastními slovy, zřejmě jsem nebyl plně pochopen: Přečtením jsem nemínil přečíst si ji jako noviny, ale číst, vnímat a pokud je to jen možné si i pamatovat. Výkladem vlastními slovy jsem mínil výklad vlastního pochopení, ovšem ODBORNÝM, nikoli přirozeným jazykem, jak už přísluší akademickému mravu. U opravné zkoušky to prosím vezměte na zřetel. Používání odborné terminologie na úrovni zadané literatury je samozřejmostí. Toť vše, přeji hodně štěstí u dalších zkoušek a budu se těšit v "příštím kole"... TD