Příloha sylabu - zadání závěrečné práce Student/ka zvolí jedno z dvou možných zadání, podle toho, zda se účastnil/a bálintovské skupiny na 3. konzultaci (zadání A) nebo nikoliv (zadání B)[1]. Praktické informace společné pro zadání A i zadání B: · Rozsah textu přibližně 3 - 5 stran (důležitý je především obsah, méně rozsah) · Termín odevzdání: nejpozději 5 pracovních dnů před psaním testu · Způsob odevzdání: do odevzdávárny v ISu · Zpětná vazba se poskytuje v den psaní testu. · Test: termíny budou zveřejněny v ISu, je třeba se na ně zapisovat Zadání A: Na základě své účasti na bálintovské skupinové supervizi při 3. konzultaci proveďte písemný záznam ze supervize, ve kterém pokryjete všechny následující body: I. Formální náležitosti - jméno supervizora - jméno supervidovaného - datum, čas, místo - forma supervize (individuální skupinová?) - typ supervize (případová, týmu, organizace, sítě?) II. Zakázka - téma (s čím protagonista/stka přišel/a) - zakázka (jakou otázku, se kterou si přeje, aby mu/jí skupina pomohla, si protagonista/stka klade?) III. Průběh včetně (sebe)reflexe - stručné zachycení příběhu - průběh supervize a reflexe průběhu supervize - sebereflexe prostá (reflexi Vašich pocitů, které jste zaznamenal/a v průběhu supervize) a pokud možno i rozšířená (opakující se podobné pocity v určitých situacích v průběhu Vaší životní historie) IV. Výstupy - naplnění zakázky protagonisty/tky (co protagonista/tka považuje za důležité, jaké náměty jej/ji oslovily atd.) - náměty, které vyplynuly ze supervize pro Vás osobně Zadání B[2]: Zamyslete se nad tím, jaké znalosti, dovednosti a osobnostní předpoklady by měl mít pracovník na Vaší pracovní pozici (příp. podle Vaší momentální životní situace - např. student, matka na rodičovské dovolené, nezaměstnaný apod.). Tyto požadavky na ideálního pracovníka (studenta atd.) zkonzultujte s kolegou v práci (příp. s jiným studentem, matkou na rodičovské dovolené atd.) a vytvořte společnou představu ideálního pracovníka (studenta atd.). Na základě takto vytvořených požadavků se potom zamyslete nad svými slabými a silnými stránkami a určete svoje potenciální supervizní cíle a kritéria, podle kterých poznáte, že se daří cíle naplnit (viz příklad kontraktu ve studijních materiálech ke kurzu). Na tomto základě pak pro sebe navrhněte odpovídající typ supervize. Text, který odevzdáte, bude obsahovat: - popis průběhu diskuse s kolegou (studentem atd.) - požadavky na ideálního pracovníka (studenta atd.) - Vaše supervizní cíle a kritéria plnění těchto cílů - návrh odpovídajícího typu supervize - reflexi pocitů, které se váží k průběhu diskuse, vytváření požadavků, cílů atd. - sebereflexi prostou a pokud možno i rozšířenou ________________________________ [1] Účast na konzultaci není povinná [2] Podkladem pro zadání obou úkolů jsou mj. pracovní materiály z kurzu Odborná supervize. 2007 - 2008. Praha: Remedium.