Vývojová psychologie II: Skupinový úkol http://www.gbb.org/wp-content/uploads/2011/09/Working_Together_Teamwork_and-team-building-exercises .jpg Cíl •představit a prakticky si • vyzkoušet proces adaptace • zahraniční vývojově-psych. • metody do českého prostředí •vyzkoušet si administraci metody s dětmi v předškolním a mladším školním věku •rozšířit znalosti o separační úzkosti dětí v předškolním a mladším školním věku •posílit dovednosti týmové spolupráce • http://www.ivanasackova.cz/wp-content/uploads/2011/11/2137729430_11b29f9164_b.jpg Postup •1. vytvořte v rámci seminární skupiny pracovní týmy po cca 5 studentech • 2.pečlivě přečtěte studii: Dallaire, D. H., & Weinraub, M. (2005). Predicting children’s separation anxiety at age 6:The contributions of infant–mother attachment security, maternal sensitivity, and maternal separation anxiety. Attachment & Human Development, 7, 393 – 408. • •3. prostudujte materiály ve složce • Separation Anxiety v ISu • http://www.growingupwithpets.com/images/separation_sm.jpg Postup •4. přeložte položky z Child Puppet • Interview (CPI) • •5. proveďte zpětný překlad do ang. • jazyka (poproste o spolupráci • např. studenty vyšších ročníků • anglického jazyka a literatury FF MU) • •6. pokud by se zpětný překlad výrazně lišil od • originálu, tento postup (body 4. a 5.) zopakujte • • http://thebeerchaser.files.wordpress.com/2012/01/oxford-dictionary-2.jpg Child Puppet Interview (CPI) • Postup •7. připravte loutky pro administraci CPI • •8. připravte si schéma rozhovoru s dítětem • •9. připravte si pozorovací • schéma – pro pozorování • testové situace • •10. připravte návrh • informovaného souhlasu • pro rodiče • http://hippocampus.files.wordpress.com/2010/11/puppets-need-puppets1.jpg Postup •11. pro každou pracovní skupinu si „sežeňte“ jedno pětileté předškolní a jedno osmileté školní dítě pro administraci metody (pro každé dítě je nutné mít podepsaný informovaný souhlas jeho rodičů) • •12. s vybranými dětmi proveďte rozhovor podle předem připraveného schématu a administrujte s nimi svou verzi CPI • •13. proveďte záznam • testové situace do • pozorovacího schématu • http://www.anxietyuk.org.uk/wp-content/custom/legacy-images/condition_yp_separation.jpg Postup •14. vypracujte zprávu o administraci metody s každým z obou dětí se zvláštním zřetelem ke specifikům vývojových období • •15. do 6. 12. vložte do Odevzdávárny v IS složku (pojmenujte ji následujícím způsobem: SA/B/C dle seminární skupiny_příjmení členů pracovního týmu), do níž umístíte: • •znění inf. souhlasu •schéma rozhovoru •2 vyplněná poz. schémata •2 záznamy administrace • metody a rozhovoru • http://l.yimg.com/ea/img/-/130214/separation_anxiety_babies_1_cuddles_18ho9kn-18ho9qh.jpg?x=450&q=8 0&n=1&sig=YIdlLEnpy7Tw03tb3A4tNQ-- Postup •16. se stejnými materiály přijďte na vypsané termíny prezentací, kde budete vypracování úkolu prezentovat. Prezentace úkolu proběhne během posledních dvou týdnů semestru, tj. od 7. do 19. 12. 2015 (termíny, na které se bude možno přihlásit, budou upřesněny v průběhu semestru). Prezentace se musí účastnit všichni členové skupiny (v případě nemoci - omluvenka v ISu). • •S dotazy se obracejte na Mgr. Martinu •Kotkovou (mkotkova@mail.muni.cz) • http://childanxietytherapy.com/wp-content/uploads/2012/07/Child-holding-mom-skirt.jpg Literatura •Dallaire, D. H., & Weinraub, M. (2005). Predicting children’s separation anxiety at age 6:The contributions of infant–mother attachment security, maternal sensitivity, and maternal separation anxity. Attachment & Human Development, 7, 393 – 408. • •Eisen, A. R., & Schaefer, Ch. E. (2005). Nature of Separation Anxiety. In A. R. Eisen & Ch. E. Schaefer, Separation Anxiety in Children and Adolescents (pp. 3 - 22). New York/London: The Guilford Press. • •Creswell, C., Murray, L., Stacey, J., & Cooper, P. (2011). Parenting and child anxiety. In W. K. Silverman & A. P. Field (Eds.), Anxiety Disorders in Children and Adolescents (pp. 299 - 322). Cambridge: Cambridge University Press. • •Manassis, K. (2011). Child-parent relations: attachment and anxiety disorders. In W. K. Silverman & A. P. Field (Eds.), Anxiety Disorders in Children and Adolescents (pp. 280 - 298). Cambridge: Cambridge University Press. • •Silvermann, W. K., & Dick-Niederhauser, A. (2004). Separation Anxiety Disorder. In T. L. Morris & J. S. March (Eds.), Anxiety Disorders in Children and Adolescents (pp. 164 - 188). New York: The Guilford Press. • •Hodně štěstí! http://spiritandword.org/file/pic/group/2012/01/763df8d69bf0fd5f02fa165059784ef1.jpg