Školní psychologie 2 - okruhy 1. Systém poskytování poradenských služeb ve školství - školská poradenská zařízení, školní poradenská pracoviště, institucionalizace, základní právní normy, spolupráce s dalšími obory. 2. Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami: legislativní ukotvení, využití podpůrných opatření. Plán pedagogické podpory a Individuální vzdělávací plán, využití asistenta pedagoga. Role školských poradenských zařízení a školního poradenského pracoviště v procesu diagnostiky a poradenství pro tyto žáky. 3. Školní psychologie u nás a ve světě, perspektivy rozvoje oboru. Psycholog na škole: podpůrná síť v práci školního psychologa, etické a legislativní normy práce školního psychologa, standardní činnosti ŠP (např. komunikace a kooperace s pedagogy mateřských, základních a středních škol, spolupráce s asistenty pedagoga, práce s třídním kolektivem (diagnostika, prevence, intervence), krizová intervence na půdě školy (výjimečné situace – např. úmrtí spolužáka apod.) aj.). 4. Klima školy a klima třídy, diagnostika (možnosti diagnostiky klimatu třídy a vztahů ve třídě s ohledem na vhodnost použití pro jednotlivé stupně vzdělávání, etika při diagnostice vztahů ve třídě), prevence a intervence. Problémové třídy, práce se školní třídou jako skupinou podle sociálně - psychologických a poradenských principů. Literatura 1. PPT 2. Richard Braun, Dana Marková, Jana Nováčková (2014) : Praktikum školní psychologie, Portál 3. Stanislav Štech; Jana Zapletalová (2013). Úvod do školní psychologie. Portál. 4. Knotová D. a kol.(2014) : Školní poradenství, Grada.