Č Učo Student Seminární skupina Úkol 1 Úkol 2 Úkol 3 Úkol 4 Úkol 5 Test Analýza (body) Slovní hodnocení Hodnotil/a CELKEM HODNOCENÍ 1 415055 10 10 10 5 10 100 35 Na mnoha místech nedotažené; slabší analýza 3. stupně označování MT 180 B 2 459956 5 10 10 10 5 72 50 MU 162 C 3 459934 10 10 10 10 5 80 55 MT 180 B 4 460060 5 5 10 10 10 90 30 Slabá analýza ideologie JV 160 C 5 450513 10 5 5 10 5 86 35 Zaměňujete mytologii a ideologii JV 156 D 6 460158 5 10 10 10 10 40 MU 7 460277 10 5 10 5 10 76 35 "Zajímavý výběr, velmi pečlivá, cizelovaná analýza, spíš popisná - na alternativní znaky sice upozorňujete, většinou ale úvahu, proč vybrány nebyly nebo jak by to zahýbalo se sdělením klipu, nedotahujete. Nejzřetelnější je to u mýtů a ideologie - věcně správně, ale interpretace chybí. Interpretačně úplně nevyužité, byť identifikované, je neformální jazyk aktérů. Oceňuju, že jste vyrazila do knihovny, že u struktury upoutávky uvádíte i to, jak se mluvené slovo a obraz prostupují." KK 151 D 8 459932 10 10 10 5 5 76 30 "Zajímavý výběr, analýza vidoucí, ovšem úsečná, mnohde jen konstatování bez dalšího vysvětlení. Ad veřejnoprávní televize a neutrální názor, není takto přímočaré, rozdíl mezi informační a kritickou rolí novináře. Bez práce s odbornou literaturou." KK 146 D 9 460319 10 10 5 5 5 52/52/80 35 Nekorektní práce s konceptem konotace; slabší analýza mýtu a ideologie MT 150 FFD 10 460163 5 5 5 5 5 46/40/82 20 Slabá analýza mýtu a ideologie JV 127 FE 11 459967 5 10 10 10 10 62/84 40 JV 169 C 12 459949 5 5 5 10 5 96 40 JV 166 C 13 460303 10 5 10 10 10 108 45 MT 198 A A= 190 - 212 (112+100) 14 462341 5 5 5 10 10 70 45 MT 150 D B=174 - 189 15 459896 10 10 10 5 10 98 30 Slabá analýza mýtu a ideologie JV 173 C C=158 - 173 16 450547 10 5 10 10 10 86 40 JV 171 C D=142-157 17 460179 5 5 10 10 10 96 25 "Víceméně popisná analýza, pár dobrých postřehů, ale většinou vágní, jednotlivé koncepty identifikujete, ale nevysvětlujete; mýty a ideologie nekritické. Terminologická poznámka: v sémiotice se ve významu, v němž autoři používají slovo synchronní, standardně používá označení ""simultánní"", pojem ""synchronní"" je používán ve dvojici s pojmem ""diachronní"" (ad Saussure), nikoli asynchronní. Bez práce s literaturou (skripta jsou sekundární zdroj)." KK 161 C E=126 - 141 (66+60) 18 460103 10 10 10 10 10 92 40 MU 182 B 19 407928 0 0 0 0 0 F 20 458735 10 10 10 10 10 50/68 40 MU 158 C 21 460052 10 5 10 5 10 92 35 Nekorektní práce s konceptem konotace; slabší analýza mýtu a ideologie MT 167 C 22 458010 10 5 10 5 5 76 35 "Nekorektní aplikace konceptů (konotace, mýtus); slabší analýza ideologie" MT 146 D 23 457822 5 10 5 5 5 92 40 Slabá analýza mýtu a ideologie MT 162 C 24 460237 10 10 5 10 5 72 60 "Výborný výběr, analýza kultivovaná, argumentačně podložená, přemýšlívá/různé varianty výkladu zvažující, kritická. Poznámka in margine z hlediska hodnocení: opatrně s intencionalitou v analýzách textů (ad úvodní odstavec)." KK 172 C 25 456607 10 5 10 10 5 62/88 30 MU 158 FFC 26 459957 10 5 10 10 10 Dec-88 30 MU 161 FC 27 455874 5 10 10 10 10 82 60 "Odvážný výběr. Vaše analýza je mimořádná, vpravdě ukázková z hlediska identifikace a interpretace znaků i vzájemného propojování dílčích zjištění. " JV 187 B 28 459900 10 10 10 5 10 100 45 MT 190 A 29 459866 5 10 5 10 10 62/96 30 Chybí analýza ideologie JV 166 C 30 459886 10 10 10 10 5 5 82 40 Slabší analýza ideologie MT 167 C 31 456650 5 10 10 5 5 72 25 Místy zavádějící práce s koncepty; slabá analýza ideologie; nedotažené MT 132 E 32 460278 10 10 10 10 5 40/76 25 "Zajímavý výběr, analýza popisná, ne kriticky interpretující, i v deskripci děravá, zkratkovitá, nekompletní. Z hlediska věcné správnosti mnohde sporné (třeba rozlišování mezi konotací a mýtem, u mýtů bez znaků, které jsou v nich zřetězeny atd.) Bez práce s odbornou literaturou. Terminologická poznámka: v sémiotice se ve významu, v němž autoři používají slovo synchronní, standardně používá označení ""simultánní"", pojem ""synchronní"" je používán ve dvojici s pojmem ""diachronní"" (ad Saussure), nikoli asynchronní." KK 146 D 33 460114 5 5 10 10 10 0/80 35 Nedostatečná ideologická analýza JV 155 FD 34 459858 5 5 10 10 10 102 40 MU 182 B 35 460063 10 5 10 10 10 92 30 Slabá analýza ideologie JV 167 C 36 459847 5 10 5 10 10 84 40 "Zajímavý výběr, podrobná, přemýšlivá, podnětná analýza. Na okraj: píšete o nedostatečném odkazováním na zdroje, je to v hudebních klipech výjimečné? Proč je i přesto možné to kritizovat? Ikony nepřesvědčivé. Nadstandardní je propojení textu a obrazu v analýze, v podobných pracích mnohdy zapomínáno. Občas překlepy, psaní v 1. os. sg. i pl. - měly byste sjednotit." KK 164 C 37 460085 10 5 10 5 5 94 50 MT 179 B 38 460298 10 10 5 10 5 78 20 "Nenápaditý výběr, analýza snaživá, ale víceméně popisná. Pozor na významové posuny u konceptu ikoničnosti (srv. Peirce vs. ""ikoničnost značky""; rozbor ikon na s. 7 věcně špatný). Binární opozice neadekvátní (opravdu opozice mezi ročními obdobími, když sdělení má odkazovat k jejich propojení skrz Coca-colu?). Ad paradigma: nesmyslná formulace ""Pokud bychom nebrali v úvahu pouze záměnu, ale dosazování nad rámec komutačního testu, mohlo by to být v některých případech pro společnost přínosné."", dokončení myšlenky jí uvozené imho nereflexivní. Ad syntagma: způsobu uspořádání znaků se fakticky nevěnujete. Mýty nevyhovující, příliš vágní, případně marginální. Rozlišujte přídavná jména a příčestí trpná (http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=420; ad ""kampaň byla spuštěná""). Typograficky nedokončené (zarovnání textu, používání kurzívy), bez korektury (překlepy, nedoklepy, chyby v interpunkci). Bez práce s literaturou." KK 138 E 39 459797 10 5 10 10 5 82 25 "Slabá analýza mýtu, chybí paradigmatická a syntagmatická analýza" JV 147 D 40 462332 10 5 10 5 10 40/42/82 30 152 FD 41 450692 10 5 10 10 10 54/90 40 "Zajímavý výběr, podrobná, přemýšlivá, podnětná analýza. Na okraj: píšete o nedostatečném odkazováním na zdroje, je to v hudebních klipech výjimečné? Proč je i přesto možné to kritizovat? Ikony nepřesvědčivé. Nadstandardní je propojení textu a obrazu v analýze, v podobných pracích mnohdy zapomínáno. Občas překlepy, psaní v 1. os. sg. i pl. - měly byste sjednotit." KK 175 FB 42 460061 10 5 10 5 5 106 35 slabá analýza 3. stupně označování MT 176 B 43 460030 5 5 10 5 5 84 40 Slabší analýza ideologie MT 154 D 44 459918 10 5 10 5 10 94 40 JV 174 B 45 460078 5 5 10 10 10 18/74 35 "Volba klipu zajímavá pro nakročení k rozboru intertextovosti; analýza břitká, přesná, leč úsečná. Výjimečné je zaznamenání sémiotické krádeže; poznámky k mýtům, metaforám, ideologii nedokončené. Ze stylu psaní předpokládám, že autor ví, těžko ovšem mohu hodnotit nevyjádřené. Bez práce s literaturou (skripta jsou sekundární zdroj)." KK 149 FD 46 459830 10 10 10 5 10 68 40 "Velmi pečlivá a pozorná analýza, místy zbytečně mnohamluvná (deskriptivní pasáže a citace z literatury by bylo dobré zhutnit), ne ale nekritická (pasáže k aberantnímu a opozičnímu čtení naopak podtrhnout). Ikony, binární opozice neadekvátní. Metafory by zasloužily důkladnější vysvětlení, jak jsou propojeny s kulturními hodnotami (namísto vaší enumerace). Píšete občas v první os. sg., jindy pl., bylo by fajn sjednotit." KK 173 C 47 460316 10 10 5 10 5 82 30 MU 152 D 48 458142 10 5 10 10 10 58/92 50 MT 187 FB 49 459973 10 10 10 10 10 102 40 MU 192 A 50 460193 5 10 10 10 10 78 30 MU 153 D 51 450650 10 5 10 10 10 88 40 MU 173 C 52 444336 5 10 10 10 10 34/74 15 "Nedostatečná analýza, chybí paradigmatická a syntagmatická analýza." JV 134 FE 53 460053 5 10 5 5 10 54/96 35 Místy zavádějící práce s koncepty; slabá analýza ideologie MT 166 FC 54 459950 10 5 5 5 5 56/82 F 55 449636 5 10 10 5 5 70 30 Chybí analýza ideologie JV 135 E 56 460221 0 0 0 0 0 57 457676 10 10 5 10 5 86 40 166 C 58 459840 10 10 10 5 5 88 45 JV 173 C 59 460121 10 10 10 10 10 102 40 MU 192 A 60 459980 5 10 10 5 5 52/102 45 JV 182 FB 61 460018 10 10 10 10 10 72 50 MU 172 C 62 459997 5 10 10 10 10 96 50 MU 191 A 63 460105 10 10 5 10 5 52/76 20 MU 136 FE 64 460024 5 5 10 10 10 66 25 "Dobrá, byť nepříliš nápaditá analýza (výběrem, interpretací). V souvislosti s metaforami a metonymiemi jste mohli pracovat s typologií Lakoffa a Johnsona. Je zvláštní, že mezi hlavními a vedlejšími znaky neuvádíte žádnou ze seriálových postav, bylo by dobré vysvětlit. Měli jste pracovat s odbornou literaturou." KK 131 E 65 460170 5 10 10 10 10 98 30 MU 173 C 66 459859 5 5 10 10 10 82 25 "Dobrá, byť nepříliš nápaditá analýza (výběrem, interpretací). V souvislosti s metaforami a metonymiemi jste mohli pracovat s typologií Lakoffa a Johnsona. Je zvláštní, že mezi hlavními a vedlejšími znaky neuvádíte žádnou ze seriálových postav, bylo by dobré vysvětlit. Měli jste pracovat s odbornou literaturou." KK 147 D 67 459894 10 5 10 10 10 72 30 Slabá analýza mýtu a ideologie JV 147 D 68 462325 10 10 10 10 5 40/58/96 40 181 FB 69 460107 10 5 10 10 10 92 40 JV 177 B 70 459848 5 10 10 10 5 48/96 30 MU 166 FC 71 465256 5 5 10 10 10 76 20 MU 136 E 72 459958 10 5 10 10 10 80 40 MU 165 C 73 460295 5 10 5 10 10 36/28 20 MU F 74 459836 10 5 10 5 10 94 50 "Výborný výběr, precizní, přemýšlivá analýza. Kapitoly Kompozice, Narace, struktura narace mohly být zhuštěny, jsou dost repetitivní (trefnost postřehů to neoslabuje, nicméně). Podobně kapitoly Simultánní označování a Opakující se prvky. V souvislosti s cílovou skupinou jste mohla zohlednit i kontextové informace, i propagační (po patřičném zarámování v textu). Mýty, ideologie, tři způsoby čtení skvělé." KK 184 B 75 460016 5 5 10 10 10 96 30 MU 166 C 76 457756 10 5 10 5 10 18/50/90 40 "Výborný výběr, analýza kultivovaná, vysvětlující, kritická. Syntagma a paradigma naopak (u paradigmatu píšete o sekvenci, u syntagmatu o záměně znaků). Ad ideologie, skvělé, že jste zohlednili opakované záběry na značku auta; u mýtů by bylo dobré doplnit, proč je považujete za mýty - co zkreslují a naturalizují. Pozor na nadužívání spojky ""tak"", zbytečné osamostatňování částí vět (""Nebo změna legislativy, která by neumožňovala řízení těchto miniaut od 15 let."") Práce s literaturou by mohla být důkladnější." KK 170 FC 77 460076 5 10 10 10 10 28/84 40 MU 169 FC 78 459831 10 10 10 10 5 86 35 "Nekorektní aplikace konceptů (konotace, mýtus); slabší analýza ideologie" MT 166 C 79 427117 5 5 10 10 10 80 30 Slabá analýza - mytologická a ideologická JV 150 D 80 459878 10 5 10 10 10 62/74 40 MU 159 FC 81 460133 10 10 10 10 5 84 60 "Zajímavý výběr, kultivovaná, přemýšlivá, precizní analýza. Výjimečné v rozboru paradigmat, syntagmat, komutačního testu a metafor. Práce s odbornou literaturou minimální (skripta nejsou primární zdroj)" KK 189 B 82 460017 10 10 5 10 5 18/32/88 40 JV 168 FC 83 459827 10 5 10 10 5 106 35 "Zajímavý výběr, pozorná, pečlivá, přemýšlivá analýza; důkladněji jste se mohly pustit do hyperbolizace a přiměřenosti použití křesťanské symboliky. Doporučený rozsah značně překračujete. Pozor na nadužívání spojky ""tak"", překlepy. Práce s literaturou mohla být intenzivnější (necitovat pouze skripta)." KK 181 B 84 458022 10 10 10 5 10 106 40 "Velmi pečlivá a pozorná analýza, místy zbytečně mnohamluvná (deskriptivní pasáže a citace z literatury by bylo dobré zhutnit), ne ale nekritická (pasáže k aberantnímu a opozičnímu čtení naopak podtrhnout). Ikony, binární opozice neadekvátní. Metafory by zasloužily důkladnější vysvětlení, jak jsou propojeny s kulturními hodnotami (namísto vaší enumerace). Píšete občas v první os. sg., jindy pl., bylo by fajn sjednotit." KK 191 A 85 458652 10 10 10 10 5 84 25 "Zajímavý výběr, analýza popisná, ne kriticky interpretující, i v deskripci děravá, zkratkovitá, nekompletní. Z hlediska věcné správnosti mnohde sporné (třeba rozlišování mezi konotací a mýtem, u mýtů bez znaků, které jsou v nich zřetězeny atd.) Bez práce s odbornou literaturou. Terminologická poznámka: v sémiotice se ve významu, v němž autoři používají slovo synchronní, standardně používá označení ""simultánní"", pojem ""synchronní"" je používán ve dvojici s pojmem ""diachronní"" (ad Saussure), nikoli asynchronní." KK 154 D A= 190 - 212 (112+100) 86 448787 10 5 10 10 5 96 35 "Zajímavý výběr, pozorná, pečlivá, přemýšlivá analýza; důkladněji jste se mohly pustit do hyperbolizace a přiměřenosti použití křesťanské symboliky. Doporučený rozsah značně překračujete. Pozor na nadužívání spojky ""tak"", překlepy. Práce s literaturou mohla být intenzivnější (necitovat pouze skripta)." KK 176 B B=174 - 189 87 455677 0 0 0 0 0 C=158 - 173 88 459988 10 10 5 10 5 80 30 "poněkud nepřehledné, nedostatečná mytologická a ideologická analýza, chybí práce s framy" JV 150 D D=142-157 89 444312 5 10 5 10 10 Aug-66 20 "struktura analýzy neodpovídá požadavkům, chybí mytologická a ideologická analýza" JV FE E=126 - 141 (66+60) 90 462330 10 10 0 0 0 F 91 460054 5 10 10 10 5 48/92 30 MU 162 C 92 457961 5 5 10 10 10 82 20 "Nenápaditý výběr, analýza snaživá, ale víceméně popisná. Pozor na významové posuny u konceptu ikoničnosti (srv. Peirce vs. ""ikoničnost značky""; rozbor ikon na s. 7 věcně špatný). Binární opozice neadekvátní (opravdu opozice mezi ročními obdobími, když sdělení má odkazovat k jejich propojení skrz Coca-colu?). Ad paradigma: nesmyslná formulace ""Pokud bychom nebrali v úvahu pouze záměnu, ale dosazování nad rámec komutačního testu, mohlo by to být v některých případech pro společnost přínosné."", dokončení myšlenky jí uvozené imho nereflexivní. Ad syntagma: způsobu uspořádání znaků se fakticky nevěnujete. Mýty nevyhovující, příliš vágní, případně marginální. Rozlišujte přídavná jména a příčestí trpná (http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=420; ad ""kampaň byla spuštěná""). Typograficky nedokončené (zarovnání textu, používání kurzívy), bez korektury (překlepy, nedoklepy, chyby v interpunkci). Bez práce s literaturou." KK 142 D 93 460318 10 10 10 5 10 102 35 Chybí odkaz na analyzované médium JV 182 B 94 460119 5 10 10 10 5 96 20 MU 156 D 95 458085 10 10 10 10 5 20/54 30 Na mnoha místech nedotažené a nekorektní práce s koncepty; slabý analýza ideologie MT 75 FF 96 460212 10 5 10 5 10 88 60 "Odvážný výběr (z toho, co jsem doposud četla ze studentských prací různého zaměření a rozsahu vždy platilo, že rozbor takto rozsáhlého textu skončil více či méně povrchní analýzou všeho nebo vyzobáváním ne úplně podstatných informací). Vaše analýza je mimořádná, vpravdě ukázková z hlediska identifikace a interpretace znaků i vzájemného propojování dílčích zjištění. Poznámky na okraj: někdy píšete v 1. os. sg. jindy pl., bylo by vhodné sjednotit (i když píšete samostatně, odevzdáváte společně, měla by tedy proběhnout i diskuze nad tím, co psal ten druhý, která by se mimo jiné projevila ve sjednocení mluvnické osoby). U jména Cicero je doporučeno jiné skloňování (Cicerona, ne Cicera, viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=324). Nevytýkejte jako samostatné části vět bez přísudku (ad ""Fakticky jediné smysly jeho existence."" aj.). Práce s literaturou mohla být důkladnější (skripta jsou sekundární zdroj)." KK 188 B 97 449003 10 10 5 10 5 34/76 40 JV 156 FD 98 459890 5 5 10 10 10 92 40 JV 172 C 99 460137 10 5 10 10 10 42/86 40 JV 171 FC 100 459917 10 10 5 10 5 72 25 "Zajímavý výběr, analýza především popisná, mýty, metafory a ideologie zkratkovité a mechanické. Bez práce s odbornou literaturou." KK 137 E 101 456035 5 5 10 10 10 102 35 "Velmi pečlivé, pár dobrých postřehů, jinak ale interpretačně nepříliš invenční - u podobně globálně homogenizovanných reklam se toho fakt moc vymyslet nedá. Nadstandardní oproti jiným analýzám je aspoň dílčí práce s odbornou literaturou. Rozlišujte přídavné jméno a příčestí trpné (http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=420; ad ""oproti muži je postavená žena""). Nevytýkejte části vět bez přísudku jako samostatné (ad ""A na všechny ostatní."")." KK 177 B 102 460331 10 10 10 5 10 76 25 "Zajímavý výběr, analýza sice s kritickým nábojem, ale velmi málomluvná, většinu poznámek nevysvětlujete a interpretačně nerozvádíte, některé věcně špatně (syntagma a paradigma). Bylo by lepší psát souvislý text, byť nepatrně, ale přece by se tím zvýšila šance, že budete postupovat kumulativně a jednotlivá zjištění konfrontovat/propojovat. Bez práce s literaturou (skripta jsou sekundární zdroj)." KK 146 D 103 460187 5 5 10 10 10 104 35 "Velmi pečlivé, pár dobrých postřehů, jinak ale interpretačně nepříliš invenční - u podobně globálně homogenizovanných reklam se toho fakt moc vymyslet nedá. Nadstandardní oproti jiným analýzám je aspoň dílčí práce s odbornou literaturou. Rozlišujte přídavné jméno a příčestí trpné (http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=420; ad ""oproti muži je postavená žena""). Nevytýkejte části vět bez přísudku jako samostatné (ad ""A na všechny ostatní."")." KK 179 B 104 438900 10 10 10 10 10 102 50 MU 202 A 105 459963 5 10 5 10 10 68 20 "Pečlivá, ale spíš popisná analýza, dlouhé enumerace namísto kritické interpretace. U scén, kde si nejste jistá, kam je zařadit, jste s touto nejistotou taky mohla pracovat tvárněji. U nominace jste mohla zvážit důkladněji, proč konkrétní jména chybí, a třeba to propojit s úvahou o opozici mezi Čechami a Moravou (která je sporná vzhledem k tomu, že má jít o propagační klip Česka - zřejmě tvůrci opět něco přehlédli). Metafory odbyté (nepracujete s typologií Lakoffa a Johnsona), mýty bez vysvětlení jejich vztahů a funkce v textu, ideologie skoupá. Bez práce s literaturou (skripta jsou sekundární zdroj)." KK 128 E 106 459989 5 5 10 10 10 68 35 "Výborný výběr, analýza trefná, ale trochu sebou okouzlená, ironie snižuje vaši pozornost (bylo by dobré pracovat i se zjevnou hyperbolizací první části klipu, kterou extenzivně popisujete, příliš se nad ní ale nezamýšlíte (mýty, metafory, binární opozice). Pokud něco opakujete, měla byste přidat novou informaci (části Narace a Struktura narace téměř úplně a části Ikony a Metafory úplně identické). Nevhodné uspořádání (nedodržujete tři stupně označování, musí to být explicitní). Bez práce s literaturou." KK 143 D 107 460304 5 5 10 10 10 78 30 MU 148 D 108 460177 5 10 10 5 5 46/80 30 MU 145 FD 109 457504 5 5 10 10 10 40/104 30 "Zajímavý výběr, analýza pečlivá, ale nekritická. Ad mýty: jak jde udržování rozdělujících mýtů dohromady se sjednocujícím poselstvím, že fotbal je pro všechny? Není v tom trochu rozpor? A dále, v souvislosti s ideologií se přímo nabízí úvaha, zda klip nefunguje jako rozptýlení, odvádějící pozornost od reálných problémů a mocenských asymetrií systému (společenského + nadnárodní fotbalové organizace taky nemají nejlepší pověst z hlediska dodržování pravidel fair-play). Tedy tu nehraje roli i ověřitelný nesoulad mezi proklamacemi/rétorikou a reálným jednáním. Ad logo společnosti Activia: znovu, proč se snaží přidružit k poselství o rovnosti a jaké jsou její obchodní praktiky? Oceňuju ale, že při rozdělení hlavních a vedlejších znaků klipu toto zařazení zdůvodňujete. Metafory a metonymie jsou taky dobré. Měly jste důkladněji pracovat s odbornou literaturou." KK 174 FB 110 459908 5 10 5 10 10 80 50 "Velmi podrobná, přemýšlivá, kritická analýza. Práce s literaturou by měla být intenzivnější. Na okraj: pozor na nadužívání spojky ""tak""." KK 170 C A= 190 - 212 (112+100) 111 460209 5 10 10 5 5 102 30 MU 167 C B=174 - 189 112 460113 5 0 0 0 0 C=158 - 173 113 460162 5 10 10 10 10 Aug-90 40 MU 175 FB D=142-157 114 457826 10 5 10 10 5 86 30 MU 156 D E=126 - 141 (66+60) 115 453591 5 5 5 10 5 92 20 MU 142 D 116 460268 10 10 5 10 5 88 30 "poněkud nepřehledné, nedostatečná mytologická a ideologická analýza, chybí práce s framy" JV 158 C 117 459876 10 10 10 10 5 98 60 "Zajímavý výběr, kultivovaná, přemýšlivá, precizní analýza. Výjimečné v rozboru paradigmat, syntagmat, komutačního testu a metafor. Práce s odbornou literaturou minimální (skripta nejsou primární zdroj)" KK 203 A 118 455821 5 5 10 10 10 28/82 25 "Víceméně popisná analýza, pár dobrých postřehů, ale většinou vágní, jednotlivé koncepty identifikujete, ale nevysvětlujete; mýty a ideologie nekritické. Terminologická poznámka: v sémiotice se ve významu, v němž autoři používají slovo synchronní, standardně používá označení ""simultánní"", pojem ""synchronní"" je používán ve dvojici s pojmem ""diachronní"" (ad Saussure), nikoli asynchronní. Bez práce s literaturou (skripta jsou sekundární zdroj)." KK 147 FD 119 459966 10 10 10 5 5 106 40 Slabší analýza mýtu a ideologie MT 186 B 120 460183 5 10 5 10 10 86 30 Slabá analýza mýtu a ideologie JV 156 D 121 460088 10 10 10 10 10 64/100 50 MU 200 A 122 460329 5 5 10 10 10 0/82 30 MU 152 FD 123 460205 5 5 10 10 10 52/86 40 "Výborný výběr, analýza kultivovaná, vysvětlující, kritická. Syntagma a paradigma naopak (u paradigmatu píšete o sekvenci, u syntagmatu o záměně znaků). Ad ideologie, skvělé, že jste zohlednili opakované záběry na značku auta; u mýtů by bylo dobré doplnit, proč je považujete za mýty - co zkreslují a naturalizují. Pozor na nadužívání spojky ""tak"", zbytečné osamostatňování částí vět (""Nebo změna legislativy, která by neumožňovala řízení těchto miniaut od 15 let."") Práce s literaturou by mohla být důkladnější." KK 166 C 124 460306 5 5 10 5 5 58/96 F 125 449676 5 5 10 10 5 40/66 40 "Solidní, dobře vystavěná analýza, slabší argumentace v v rovině mytologické a ideologické analýzy" 141 FE 126 460059 5 5 5 10 10 80 25 Místy zavádějící práce s koncepty; slabá analýza ideologie; nedotažené MT 140 E 127 460127 10 5 10 5 10 44/76 20 "íceméně popisná analýza, získaná zjištění provazuje mechanicky (opakováním), neinterpretuje, nevysvětluje. Opravdu velké množství chyb. Bez práce s literaturou (skripta jsou sekundární zdroj)." KK 136 FE 128 455906 10 5 10 10 5 88 25 "Slabá analýza mýtu, chybí paradigmatická a syntagmatická analýza" JV 153 D 129 459798 10 5 5 5 10 102 35 Chybí odkaz na analyzované médium JV 172 C 130 436535 10 5 10 10 5 58/70 40 JV 150 D 131 458223 5 5 10 10 5 88 45 MT 168 C 132 460246 10 5 10 10 10 48/94 30 "Zajímavý výběr, analýza pečlivá, ale nekritická. Ad mýty: jak jde udržování rozdělujících mýtů dohromady se sjednocujícím poselstvím, že fotbal je pro všechny? Není v tom trochu rozpor? A dále, v souvislosti s ideologií se přímo nabízí úvaha, zda klip nefunguje jako rozptýlení, odvádějící pozornost od reálných problémů a mocenských asymetrií systému (společenského + nadnárodní fotbalové organizace taky nemají nejlepší pověst z hlediska dodržování pravidel fair-play). Tedy tu nehraje roli i ověřitelný nesoulad mezi proklamacemi/rétorikou a reálným jednáním. Ad logo společnosti Activia: znovu, proč se snaží přidružit k poselství o rovnosti a jaké jsou její obchodní praktiky? Oceňuju ale, že při rozdělení hlavních a vedlejších znaků klipu toto zařazení zdůvodňujete. Metafory a metonymie jsou taky dobré. Měly jste důkladněji pracovat s odbornou literaturou." KK 169 FC 133 460258 5 10 10 10 5 80 30 MU 150 D 134 448966 10 10 10 5 10 86 25 "Celkem dobrá analýza, trefné a případné postřehy, které však málokdy interpretačně rozvádíte a vysvětlujete. Používání konceptů sémiotiky intuitivní, což je fajn, ale vede i k ledabylosti v zacházaní s pojmoslovím (nejzřetelněji u konotací) a věcným nepřesnostem. Poznámky k ideologii nedokončené; u bezprostředně předcházejících mýtů nezvažujete, jakou funkci v textu má mýtus Moravana a venkovana - producent klipu asi nedoufá lidi přesvědčit tím, že jim řekne, že jsou hloupí. Bez práce s odbornou literaturou." KK 156 D 135 449088 5 5 10 10 10 26/96 35 Chybí paradigmatická a syntagmatická analýza JV 171 FC 136 460135 5 5 10 10 10 100 40 MU 180 B 137 460308 10 10 10 5 10 76 40 Slabší analýza mýtu a ideologie MT 161 C 138 459796 10 10 10 10 5 18/90 35 "Výborný výběr, analýza trefná, ale trochu sebou okouzlená, ironie snižuje vaši pozornost (bylo by dobré pracovat i se zjevnou hyperbolizací první části klipu, kterou extenzivně popisujete, příliš se nad ní ale nezamýšlíte (mýty, metafory, binární opozice). Pokud něco opakujete, měla byste přidat novou informaci (části Narace a Struktura narace téměř úplně a části Ikony a Metafory úplně identické). Nevhodné uspořádání (nedodržujete tři stupně označování, musí to být explicitní). Bez práce s literaturou." KK 170 FC 139 460266 10 10 10 10 10 106 45 MT 201 A 140 141 142 LEGENDA A= 190 - 212 (112+100) B=174 - 189 C=158 - 173 D=142-157 E=126 - 141 (66+60) ##### Sheet/List 2 ##### Č. Učo Student Seminární skupina Úkol 1 Úkol 2 Úkol 3 Úkol 4 Úkol 5 Test Analýza (body) Slovní hodnocení Hodnotil/a SPOLU 1 405193 "Adam, Matouš" 2 10 10 10 10 5 45 2 448956 "Bartáková, Eva" 2 10 10 10 10 5 50 "Veľmi dobrá práca. Do pasáže o mýtoch by bolo ešte možné pridať mýtus bohatstva vs. chudoby (okrem toho by stálo za zmienku, že mýtus, ktorý nazývate ""mýtem západní společnosti"", stavia výhradne na stredostavovských figúrach, ako keby tu iní ľudia ani nežili). " MU 95 11 450738 "Dimmrothová, Romana" 2 10 10 10 10 5 30 LN 75 21 450491 "Herfortová, Anna" 2 10 10 10 10 5 30 "Mytologická amplifikace významu není doložena skrze identifkaci řetězce znaků, které vytvářejí mytologickou strukturu. Ideologické završení spotu, který představuje esenci jedné z ideologických forem politické komunikace chybí zcela. " JV 75 22 433212 "Herink, Adam" 2 10 10 10 10 10 20 "Rozkolísaná analýza, některé poznámky trefné, jinde odbyto. Struktura nedodržena (chybí metafora a metonymie, hlavní a vedlejší znaky), uspořádání dost zmatené. Ideologie neadekvátní, práce s literaturou - v závěru uvedena, v textu analýzy však bez explicitního odkazu." Kirkosová 70 30 446096 "Ivanová, Martina" 2 10 10 10 10 5 30 "Nelogické radenie, metafora nepatrí na prvý stupeň označovania. Štylisticky subštandardné, závažné problémy s písaním čiarky a veľkých a malých písmen. Ad model de Saussurea: ako sa môže označované a označujúce ""zhodovať""? Popis ikonických znakov je nesprávny. Miestami formulačne nepresné - čo je ""ideológia západnej spoločnosti""? Čo je mýtus ""feminity"" a ako sa líši od vyššie spomínaného mýtu ""feminizmu""? S touto interpretáciou je navyše možné polemizovať - zobrazenie hlavnej hrdinky (polonahá žena balansujúca na chodníku, zobrazená na okoloidúcom autobuse ako sexuálny objekt, ktorej hlavným problémom v seriáli je navyše získanie Pána Božského a vydaj) podporuje skôr stereotypy o ženách než ideológiu feminizmu. " MU 75 35 450553 "Jungwirth, Marek" 2 10 10 10 10 5 30 "Pasáž o ikonách je v lepšom prípade formulačne nepresná, v horšom prípade naznačuje nepochopenie konceptu. Kapitolu o mýtoch by bolo treba viac rozpracovať (ponúkajú sa i ďalšie mýty, než popisujete, napr. základný mýtus dobra vs. zla). Postrehy v kapitole o ideológii sú zaujímavé, len by ju bolo treba spresniť (čo si má čitateľ predstaviť pod ""ideológiou 20. storočia"" - neviem o tom, že by ju niekto sformuloval). " MU 75 45 446089 "Kočenda, Jan" 2 10 10 10 10 5 25 "Zaujímavý výber materiálu - ak pominieme, že z hľadiska zadania je na hrane, bolo by vhodné pracovať (minimálne na ideologickej úrovni) s tým, že zadávateľom je súkromná komerčná spoločnosť (viď posledné sekundy spotu). Takto je to skôr pohľad fanúšika spotu než analytika. Popis mýtov by mohol byť bohatší, núka sa tam viac možností (mýtus staroby, chudoby...)." MU 70 53 450376 "Král, Jiří" 2 10 10 10 10 10 25 Mimo zadania - analýza produktovej reklamy (Thai Life Insurance) MU 75 59 447605 "Kubíčková, Alexandra" 2 10 10 10 10 5 45 "Veľmi dobrá práca. Máte dobré nápady, ale sú pomerne úsporne podané, bolo by ich treba trochu viac rozpracovať. Pri analýze tretieho stupňa označovania treba viac pracovať s identifikovanými mýtmi a konotáciami." MU 90 62 450458 "Lebedíková, Michaela" 2 10 10 10 10 5 45 "Pekná práca - stálo by ale za to ešte zvážiť ďalšiu rovinu spotu, a síce mýtus vzdelania ako komodity, ktorá sa predáva ako každá iná (tento motív by ste potom mohli využiť aj v popise tretieho stupňa označovania). " MU 90 68 434617 "Malík, Michael" 2 10 10 10 10 10 25 "Práca je vecne v poriadku, ale pasáže o konotáciách, mýtoch a ideológii sú napísané prinajmenšom úsporne a nie sú dostatočne rozpracované (zvážiť možno napr. mýtus materskej lásky/materskej lásky, s ktorým spot pracuje)." MU 75 72 452468 "Milecová, Renáta" 2 10 10 10 10 5 30 "Nelogické radenie, metafora nepatrí na prvý stupeň označovania. Štylisticky subštandardné, závažné problémy s písaním čiarky a veľkých a malých písmen. Ad model de Saussurea: ako sa môže označované a označujúce ""zhodovať""? Popis ikonických znakov je nesprávny. Miestami formulačne nepresné - čo je ""ideológia západnej spoločnosti""? Čo je mýtus ""feminity"" a ako sa líši od vyššie spomínaného mýtu ""feminizmu""? S touto interpretáciou je navyše možné polemizovať - zobrazenie hlavnej hrdinky (polonahá žena balansujúca na chodníku, zobrazená na okoloidúcom autobuse ako sexuálny objekt, ktorej hlavným problémom v seriáli je navyše získanie Pána Božského a vydaj) podporuje skôr stereotypy o ženách než ideológiu feminizmu. " MU 75 80 453595 "Nejedlova, Johanna" 2 10 10 0 0 10 45 "Máte schopnost ""vidět"" podstatné detaily. Pečlivě provedená analýza. Místy roztříštěná, nedrží arguentačně pohromadě. Jediný podstanější problém se týká analýzy mytologické amplifikace významů. Nepopisujete vztahy jednoltivých znaků v rámci mytologického řetezce. jednoduše řečeno není jasné čemu/komu mají Vámi identifikované mýty sloužit. " JV 75 83 450614 "Ottová, Daniela" 2 10 10 10 10 10 35 "Zajímavý výběr, analýza podnětná, ale trochu neuspořádaná, nedotažená. Doporučenou strukturu autoři dodržují, práce s odbornou literaturou minimální. Popis denotace mohl být důkladnější (chybí obrazová složka). Metonymie a synekdocha zaměňovány (m. je obecnější pojem)." Kirkosová 85 86 449817 "Parýzková, Tereza" 2 5 5 5 5 5 25 "Nelogická štruktúra, metafora nepatrí do prvého stupňa označovania. Popis ikonických znakov je prinajmenšom formulačne nepresný. Popis mýtov je fragmentárny, príliš stručný. Pasáž o ideológii považujem za spornú - zobrazenie žien v spote je vysoko stereotypné (rúž, podpätky, nepozornosť apod.), naozaj ste presvedčené, že takto zobrazený mýtus ženskosti svedčí o ideológii feminizmu?" MU 50 91 440142 "Pavlíková, Eliška" 2 10 10 10 10 5 30 LN 75 97 407068 "Pospíšilová, Eliška" 2 5 5 5 5 5 25 "Nelogická štruktúra, metafora nepatrí do prvého stupňa označovania. Popis ikonických znakov je prinajmenšom formulačne nepresný. Popis mýtov je fragmentárny, príliš stručný. Pasáž o ideológii považujem za spornú - zobrazenie žien v spote je vysoko stereotypné (rúž, podpätky, nepozornosť apod.), naozaj ste presvedčené, že takto zobrazený mýtus ženskosti svedčí o ideológii feminizmu?" MU 50 107 441300 "Sibylová, Nikola" 2 10 10 10 10 5 40 LN 85 115 450755 "Sůsa, Tomáš" 2 10 10 10 10 10 35 "Zajímavý výběr, analýza podnětná, ale trochu neuspořádaná, nedotažená. Doporučenou strukturu autoři dodržují, práce s odbornou literaturou minimální. Popis denotace mohl být důkladnější (chybí obrazová složka). Metonymie a synekdocha zaměňovány (m. je obecnější pojem)." Kirkosová 85 117 449249 "Světlíková, Nikola" 2 5 0 0 0 0 5 125 450648 "Štenclová, Michaela" 2 5 5 5 5 5 30 "Nesprávne identifikované a popísané ikonické znaky. V pasáži o konotáciách je nutné viac pracovať so samotnými znakmi (pozor, konotácie a symboly sú odlišné koncepty, je preto nepresné popisovať konotácie slovom ""symbolizuje""), opakovane okrem toho nejde o konotácie. Kapitola o ideológii je slabšie rozpracovaná, príliš stručná, bez práce s popísanými mýtmi a konotáciami. " MU 55 3 448973 "Bartík, Marek" 4 10 10 10 10 5 40 "Dobrá práca. Popis ikonických znakov je nepresný (reportáž obsahuje rôzne ikonické znaky). Pri popise paradigmatických sád chýba samotná paradigmatická analýza, navyše treba pracovať aj s ostatnými (nevybratými) jednotkami danej sady. Analýzu mýtov by bolo treba viac rozpracovať - ako správne píšete v závere, reportáž má silný politický podtext, ale v analýze o mýtoch sa to prejavuje len málo. To isté platí pre analýzu tretieho stupňa označovania - nie je jasné, akú ideológiu máte na mysli (núka sa napríklad interpretovať identifikované mýty a konotácie ako indikácie ideológie liberálnej demokracie). " MU 85 4 452487 "Bartošík, Marek" 4 10 10 10 10 5 20 "Popis ikonických znakov sa obmedzuje na jeden (1) príklad - naozaj ich tam viac nebolo? Obdobná výhrada platí pre symboly. Popis a analýza druhého stupňa označovania sú prinajmenšom úsporné, bez výraznejšej práce s identifikovanými znakmi, popis a analýza tretieho stupňa de facto absentuje." MU 65 14 428949 "Ferjančeková, Terézia" 4 10 10 10 10 10 40 "Vydarená práca a veľmi dobrý výber ukážky. Pozor na gramatické a štylistické chyby, v texte ich je nadmerné množstvo. Medzi binárne opozície by sa ešte dala zaradiť napr. opozícia Teraz vs. Predtým, medzi mýty napr. mýtus všeobecného blahobytu. " MU 90 19 447859 "Hanus, Miroslav" 4 10 10 10 10 5 25 "Originálny výber ukážky. Indexy miestami miešate s konotáciami. V pasážach o mytológii by bolo treba viac pracovať s identifikovanými znakmi, kapitolu o ideológii viac rozpracovať a výraznejšie postaviť na identifikovaných mýtoch a konotáciách." MU 70 38 449609 "Kaloud, Ondřej" 4 10 5 10 10 10 45 "Pekná práca. Pozor na písanie predložiek s/z. Pasáž o ideológii by bolo vhodné trochu rozšíriť a viac pracovať s identifikovanými mýtmi a konotáciami. To, čo označujete ako ""mýtus islámu"", by som skôr označila ako mýtus ""islámu ako nebezpečného náboženstva""." MU 90 39 453131 "Kamarýt, Petr" 4 10 10 5 5 10 10 "Odbyté (s. 3-14 popis denotace, na necelých třech stranách zbývající analýza). Doporučenou strukturu nedodržuje (chybí analýza paradigmatu, syntagmatu, metafor, metonymií), zbylé výčtově a zkratkovitě (např. ideologie jednou větou)." Kirkosová 50 41 450743 "Keprtová, Kateřina" 4 10 10 10 10 10 40 LN 90 42 450430 "Klazarová, Kristýna" 4 10 5 10 10 10 25 "Dobrý výber materiálu a zaujímavé postrehy. Príliš fragmentárne, tvoriť trojriadkové kapitoly nemá zmysel, navyše by mali byť prepojené a nadväzovať na seba. Vymedzenie hlavných znakov ako ""samotná fabule příběhu"" je prinajmenšom formulačne nepresné. Ikonické znaky nie sú správne popísané. Popis konotácií je extrémne úsporný, pracuje de facto len s jedným znakom. Kapitolu o mýtoch by bolo treba lepšie rozpracovať a viac pracovať s jednotlivými znakmi. " MU 70 43 450377 "Klíma, Tomáš" 4 10 10 10 0 10 40 "Výborný výber materiálu. Analýzu mýtov by bolo vhodné viac rozpracovať. V rámci analýzy tretieho stupňa označovania treba viac pracovať s identifikovanými mýtmi a konotáciami, navyše sa tam núkajú širšie možnosti interpretácie." MU 80 49 446034 "Košir, Adam" 4 10 10 10 10 5 40 "Výborný výber materiálu a pekná práca so zábermi. Paradigmatická a syntagmatická analýza je útržkovitá a nepríliš jasná. Analýza tretieho stupňa označovania by mohla byť prepracovanejšia, žiadnu de facto nepopisujete; čo myslíte pod ""ideológiou nepriepustnosti plotu""? Obávam sa, že o žiadnu ideológiu nejde." MU 85 51 450417 "Koutná, Inka" 4 10 10 5 5 10 30 "Popis ikonických znakov je nesprávny. Pasáž o konotáciách by bolo treba lepšie rozpracovať a viac vystavať na identifikovaných znakoch, v analýze tretieho stupňa označovania zas viac pracovať s identifikovanými mýtmi a konotáciami. Text je príliš deskriptívny a málo analytický, miestami okrem toho opúšťate odborný štýl. " MU 70 58 450471 "Kubátová, Jitka" 4 10 10 10 10 5 30 "Analýza spíš popisná. Doporučenou strukturu autorka dodržuje, nicméně neuspořádaně, nerozlišuje dílčí stupně označování, paradigmatickou a syntagmatickou analýzu například uvádí až po ideologii, což je matoucí, Práce s literaturou minimální. Popis denotace nepřesný, jde o převyprávění, bez obrazové složky. Znaky výčtově, nesystematizovaně. Mýty - ok, ale doklady pro podpoření dílčích mýtů moc nejsou, autorka spoléhá na vlastní znalost kontextu (což je výborné, ale pokud takto nahrazuje evidenci z analyzovaného materiálu, je to diskutabilní." Kirkosová 75 63 449707 "Lewczyszynová, Dominika" 4 10 5 10 10 10 20 "S definíciou mýtu na s. 11 sa nemôžem stotožniť - odkiaľ čerpáte? V pasáži o mýtoch treba viac pracovať s identifikovanými znakmi. Analýza tretieho stupňa označovania sa príliš nevydarila, nepracujete s mýtmi ani konotáciami, ""uvedomienie si celospoločenského problému domáceho násilia"" okrem toho nemožno považovať za ideológiu." MU 65 65 450571 "Maděra, Matěj" 4 10 10 10 10 5 35 LN 80 84 453132 "Paksiová, Katarína" 4 10 10 5 5 10 15 "Časť textu je písaná v odrážkach, kapitoly nie sú prepojené.Mýlite si ikonické, indexické a symbolické znaky, nie sú správne roztriedené a vysvetlené. Paradigmatická a syntagmatická analýza je fragmentárna, binárne opozície sú len vypísané a ponechané bez akéhokoľvek vysvetlenia. Analýza druhého i tretieho stupňa označovania by mala byť prepracovanejšia, formulačne presnejšia a lepšie pracovať s jednotlivými znakmi. " MU 55 92 450713 "Pirklová, Dominika" 4 10 10 5 5 10 20 "Zaujímavý výber materiálu, ale pasáž o mýtoch je nedostatočná (6 viet, ktoré okrem iného mýty ani nepopisujú), podobne ako pasáž o ideológii (bolo by vhodné viac pracovať s identifikovanými mýtmi a konotáciami; keďže ich popis sa nie úplne podaril, nemáte na čom stavať). Škoda, že ste sa v rámci analýzy ideológie alebo aspoň v závere nevenovali aj druhej naznačenej rovine spotu." MU 60 94 452510 "Podešva, Pavel" 4 10 10 5 5 10 30 "Nesprávne identifikované a popísané ikonické znaky. V pasáži o konotáciách je nutné viac pracovať so samotnými znakmi (pozor, konotácie a symboly sú odlišné koncepty, je preto nepresné popisovať konotácie slovom ""symbolizuje""), opakovane okrem toho nejde o konotácie. Kapitola o ideológii je slabšie rozpracovaná, príliš stručná, bez práce s popísanými mýtmi a konotáciami. " MU 70 104 450456 "Růtová, Miriam" 4 10 10 10 10 10 35 LN 85 108 450454 "Sladká, Dominika" 4 10 10 5 5 10 45 Pekná práca (s výhradou k nesprávnemu popisu ikonických znakov). MU 85 124 439814 "Šťastný, Michal" 4 10 10 10 10 10 25 LN 75 126 433574 "Tichý, Petr" 4 10 5 10 10 10 25 "Pozor, Word Vám opravuje ""denotaci"" na ""detonaci"" :-). Popis ikon je nesprávny (i kreslený znak môže byť ikonický). Paradigmatická a syntagmatická analýza je nejasná, vôbec tam s konceptami paradigmy a syntagmy nepracujete. V kapitole o mýtoch treba viac pracovať s identifikovanými znakmi. Analýza tretieho stupňa označovania de facto chýba, opäť popisujete dej, ideológie sa týka akurát posledná veta." MU 70 128 450532 "Tůmová, Kateřina" 4 10 10 10 10 10 40 "Ačkoliv je většina částí analýzy zpracována dobře (jen snad některé Vámi identifikované indexy nejsou jednoznačnými indexy), analýza ideologie je velmi kusá, není propojena s mýty ani konkrétními znaky. " JK 90 131 233507 "Vaněk, Dominik" 4 10 5 10 10 10 25 "Pozor, Word Vám opravuje ""denotaci"" na ""detonaci"" :-). Popis ikon je nesprávny (i kreslený znak môže byť ikonický). Paradigmatická a syntagmatická analýza je nejasná, vôbec tam s konceptami paradigmy a syntagmy nepracujete. V kapitole o mýtoch treba viac pracovať s identifikovanými znakmi. Analýza tretieho stupňa označovania de facto chýba, opäť popisujete dej, ideológie sa týka akurát posledná veta." MU 70 8 450506 "Čejková, Lucie" 5 10 10 10 5 10 45 "Analýza je výjimečně propracovaná, především v první, deskriptivní části. Druhá část práce by naopak mohla být propracovanější, více pracovat s konkrétními znaky – například kontramýtus vědy by si vzhledem ke své důležitosti zasloužil větší pozornost, stejně jako Vámi zmiňované ideologie, při jejichž analýze nedostatečně zdůrazňujete, že je videoklip nereprodukuje, ale naopak kritizuje. Práce s odbornou literaturou je výrazně nadprůměrná - kvantitativně i kvalitativně." JK 90 16 451638 "Girstlova, Karolina" 5 10 10 10 10 10 20 "Práce je plná nepřesností. Tak například tvrdíte, že u ikonických znaků „označující je označované“; většina Vámi identifikovaných symbolů jsou indexy; namísto konotací zmiňujete metonymie; analýza mýtů je velmi sporá a nesoustředí se na dominantní mýty zprostředkovávající hlavní sdělení (co například takový mýtus Východu nebo mýtus Západu?). A konečně – odbýt analýzu ideologie tím, že reklama je sociální, a proto v ní žádnou ideologii nenajdeme, opravdu nelze (to by potom přeci analýza postrádala smysl)." JK 70 24 450531 "Hortvíková, Kristýna" 5 10 5 10 10 10 20 "Příliš se Vám nepodařilo zaujmout postoj mytoložky/analytičky, což je ostatně patrné už v Úvodu, kde kladete irelevantní otázky. Hned rozlišení znaků na ikony, indexy a symboly není příliš povedené; konotace zůstávají neurčené (např. ""konotuje, jaká bude"" nestačí); chybí vhodný příklad metonymie; analýza ideologií je nedostatečná, nekritická, vůbec nezmiňujete ideologii konzumu nebo kapitalismu, neřkuli patriarchát; mnohdy se Vám také nedaří držet se odborného stylu. " JK 65 33 450530 "Jílková, Anna" 5 10 10 10 10 10 40 "Celkem dobrá práce, kvalitní je především analýza konotací. Chybí ale identifikace metonymií; přítomnost ""ideologie vyšší moci"" je velmi diskutabilní, vzhledem že klip jasně z tragédie viní samotné aktéry; naopak nezmiňujete ideologii konformismu, která je nejdůležitější. " JK 90 40 450521 "Kašparová, Zuzana" 5 10 10 10 10 10 40 "Celkem dobrá práce, kvalitní je především analýza konotací. Chybí ale identifikace metonymií; přítomnost ""ideologie vyšší moci"" je velmi diskutabilní, vzhledem že klip jasně z tragédie viní samotné aktéry; naopak nezmiňujete ideologii konformismu, která je nejdůležitější. " JK 90 44 450493 "Kmecová, Jana" 5 5 5 0 10 5 35 "Analýza je trochu příliš popisná, málo interpretační. U symbolů zmiňujete dost často metafory či metonymie (např. fazole-strava, střeva-zranění, modlitba-bezradnost atd.); binární opozice dobře identifikujete, ale chybí interpretace (můžou například využívané oxymórony a protiklady konotovat absurdnost nebo nesmyslnost války?); namísto konotací – tedy intersubjektivních asociací a pocitů - dost často rozebíráte věci, které v textu zůstaly jen naznačené, nevyslovené, pokoušíte se domýšlet děj; u mýtů mi trochu chybí nějaký dominantní mýtus (co třeba mýtus války?), a díky tomu analýza ideologie, která je ostatně sama o sobě málo propracovaná, s analýzou mýtů moc nekoresponduje. Kladně hodnotím práci se zdroji." JK 60 61 450510 "Látalová, Lenka" 5 10 5 10 10 10 25 "Oceňuji analýzu metafor. Zbytek práce však obsahuje vícero nepřesností (někdy způsobených i stylistikou). Například několik Vámi identifikovaných indexů jsou spíše ikony (třpytky-sklo; pohyby napodobující startování a točení volantem); zapomínáte na klíčový ikon (ruce napodobující pásy); celý první odstavec analýzy konotací se konotacemi vůbec nezabývá; mýty spíše svým vyjadřováním reprodukujete (""Žena by pravděpodobně po havárii byla ve větším šoku."" nebo ""Ženy jsou známé pro svého starostlivého ducha""); některé mýty nejsou popsány konkrétně; analýza ideologie fakticky chybí, na něco jako ideologii narážíte jen v posledním odstavci." JK 70 64 449117 "Lukůvka, Adam" 5 10 10 10 10 10 40 "Dobrá analýza, nicméně to, k čemu by měla směřovat – identifikace ideologií – je poněkud málo promyšlené a nepropojené s ostatními částmi práce. Ve spotu hraje důležitou roli třeba kritika ideologie konzumu či obecněji kapitalismu." JK 90 70 450715 "Medveďová, Michaela" 5 10 10 10 10 10 45 "Práce je v pořádku; analýza ideologie, v níž problematizujete výběr aktérů založený na typickém rozdělení rolí násilníka a (ženské) oběti, je originální. Možná až příliš. Jak na závěr správně připomínáte, jde o spot organizace Women´s Aid. Domácí násilí páchané ženami na mužích je výrazně kvalitativně i kvantitativně odlišné od opačného (typického) případu (kterým se organizace zabývá), například nebývá tak často zcela destruktivní. V analýze ideologie tak slučujete dvě odlišné úrovně, a to domácí násilí (první odstavec analýzy ideologie) a genderovanost domácího násilí (druhý odstavec). Proto je analýza trochu diskutabilní a zavádějící: jako byste naznačovala, že je reklama kvůli rozdělení rolí odpovídajícímu většině případů kontraproduktivní. To však zjevně, podle důsledků kampaně, není. Stereotyp násilnického muže a ženy-oběti využívá pouze ke kritice, nikoliv k reprodukci dané odsouzeníhodné praxe, přičemž rozdělení rolí je dáno povahou organizace. Jinými slovy, reklama sice reprodukuje stereotypní genderovanost domácího násilí, ale neobsahuje nic, čím by utvrzovala podle Vás vysmívanou pozici týraných mužů." JK 95 77 450714 "Nárožná, Michaela" 5 10 5 10 10 10 40 "Práce je mírně nadprůměrná, dobře propracovaná. Obsahuje však několik nedostatků: namísto symbolů někdy zmiňujete spíše metonymie (třeba kniha-bezpečí); mýty jsou analyzované zevrubně a pečlivě, ale možná jsou v důsledku až příliš diferencované, což škodí přehlednosti analýzy (třeba /kontra/mýtus maskulinity, /kontra/mýtus hodného kluka); a především, analýza ideologie je trochu chaotická – není jasné, která ideologie je dominantní, která je kontraideologií, jaký zamýšlíte vztah mezi různými ideologiemi (například ideologie konzervativismu a socialismu si odporují, nebo druhá z první vychází?). S „ideologií socialismu“ mám ostatně problém, protože jednak film žádné propastné ekonomické rozdíly nezobrazuje – skupiny jsou stále formovány spíše zájmově než ekonomicky – a jednak by vyústění zápletky bylo možné považovat naopak za zadostiučinění těm ekonomicky slabším, tj. za legitimizaci třídního rozvrstvení společnosti." JK 85 78 450519 "Navrátil, Jan" 5 5 5 0 10 5 40 "Práce je moc pěkně napsaná, oceňuji také práci s literaturou. Na druhou stranu ale trošku mícháte dohromady symboly a indexy (mezi symboly máte několik jasně indexických znaků), zapomínáte na metonymii (uvádíte pouze její definici) a nepříliš jasně pojmenováváte přítomnou ideologii." JK 65 79 450498 "Nedomlel, Lukáš" 5 10 5 10 10 10 40 "Práce je mírně nadprůměrná, dobře propracovaná. Obsahuje však několik nedostatků: namísto symbolů někdy zmiňujete spíše metonymie (třeba kniha-bezpečí); mýty jsou analyzované zevrubně a pečlivě, ale možná jsou v důsledku až příliš diferencované, což škodí přehlednosti analýzy (třeba /kontra/mýtus maskulinity, /kontra/mýtus hodného kluka); a především, analýza ideologie je trochu chaotická – není jasné, která ideologie je dominantní, která je kontraideologií, jaký zamýšlíte vztah mezi různými ideologiemi (například ideologie konzervativismu a socialismu si odporují, nebo druhá z první vychází?). S „ideologií socialismu“ mám ostatně problém, protože jednak film žádné propastné ekonomické rozdíly nezobrazuje – skupiny jsou stále formovány spíše zájmově než ekonomicky – a jednak by vyústění zápletky bylo možné považovat naopak za zadostiučinění těm ekonomicky slabším, tj. za legitimizaci třídního rozvrstvení společnosti." JK 85 82 450782 "Ostrenko, Mariya" 5 5 5 0 10 5 35 "Zajímavý výběr materiálu, ovšem: v textu úplně chybí příklady indexů a symbolů; analýza mýtu je málo propracovaná (mýtus ženskosti by vyžadoval podrobnější analýzu, mýtus sociálních sítí/internetu vůbec nespojujete s konkrétními znaky, mýtus „socializace“ bych nazvala podle jeho obsahu spíše mýtem „jinakosti“); dominantní ideologie jsou nejasně pojmenované. Oceňuji komutační testy." JK 60 95 452496 "Pokorná, Viktorie" 5 10 5 10 10 10 45 "Velmi zdařilá práce, ovšem chybí identifikace metafor a metonymií." JK 90 102 450396 "Režňáková, Lada" 5 10 5 10 10 10 45 "Velmi zdařilá práce, ovšem chybí identifikace metafor a metonymií." JK 90 103 450447 "Rupová, Petra" 5 10 10 10 5 10 45 "Opravdu pěkná práce, velmi zdařilá je analýza binárních opozic, konotací a mýtů! Dílčí nedostatky jsou v identifikaci indexů (zvukomalebná slova jako ""plesk"" jsou ikonami); v analýze ideologií mi trochu chybí jasné vyjádření, jak se ke každé z přítomných ideologií staví text, tj. které jsou dominantní a jaká je hegemonní praxe. Jen na okraj, také jste mohla propojit ideologii krve s ideologií bílé rasy. Pozor na překlepy (např. Kralup, Kralub a Krakup na s. 10)." JK 90 109 450476 "Slavíková, Petra" 5 10 10 10 10 10 20 "Práce je plná nepřesností. Tak například tvrdíte, že u ikonických znaků „označující je označované“; většina Vámi identifikovaných symbolů jsou indexy; namísto konotací zmiňujete metonymie; analýza mýtů je velmi sporá a nesoustředí se na dominantní mýty zprostředkovávající hlavní sdělení (co například takový mýtus Východu nebo mýtus Západu?). A konečně – odbýt analýzu ideologie tím, že reklama je sociální, a proto v ní žádnou ideologii nenajdeme, opravdu nelze (to by potom přeci analýza postrádala smysl)." JK 70 112 428039 "Stráská, Klára" 5 10 10 10 10 10 45 "Kvalitní práce, oceňuji třeba důkladnou sérii komutačních testů. Jen drobnosti: v rámci analýzy symbolů zmiňujete kromě již kulturně ustavených skutečných symbolů i hodně metafor (které ostatně opakujete i v analýze metafor). Zajímavě analyzujete hudbu spotu. Ideologická analýza by chtěla ale ještě trochu rozpracovat – podrobněji by zasloužila rozebrat v Závěru zmiňovaná rozporuplnost postavení patriarchální ideologie, která je na jednu stranu některými mýty reprodukována, na druhou stranu je její zvrácená forma (tj. domácí násilí) celým spotem kritizována." JK 95 114 450538 "Sulková, Markéta" 5 10 10 10 5 10 40 "Kvalitní práce, až na občasné nejasnosti (7. odstavec Úvodu: pohled diváka vs. pohled mytologa). Stálo by za to více rozvinout analýzu strukturální metafory „svatba je konec“ a víc rozpracovat patriarchální ideologii." JK 85 122 439819 "Španěl, Michal" 5 5 5 0 10 5 40 "Práce je pěkně napsaná, chválím také za výběr materiálu. Dílčí nedostatky jsou v analýze znaků (""moc"" Číny je znakem? Jak vypadá? Čeho jsou indexem Vámi identifikované indexy?), mýtů (analýza je příliš diferencovaná, bylo by lepší součit např. mýtus pokroku s mýtem budoucnosti nebo také mýtus upadající Ameriky s mýtem skupující Číny) a ideologií (zajímavé ideologické rozpory, na které narážíte, jste mohl ještě více rozebrat; mluvíte o sociálním, nebo ekonomickém liberalismu?; co rasismus, xenofobie nebo jakási ""eschatologická"" ideologie, vycházející z mýtu úpadku?). Dejte pozor na hrubky, máte jich v textu dost a jsou rušivé." JK 65