ZUR787 Odborný text a práce s informačními zdroji Seznam knih, z nichž vybírat pro psaní recenze Adorno, T. W. – Horkheimer, M. 2002. Dialectic of enlightenment: philosophical fragments. Stanford: Stanford University Press. Anderson, C. 2008. The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More.: Hachette Books. Ang, I. 1985. Watching Dallas: Soap Opera and the Melodramatic Imagination. London and New York: Taylor & Francis. Bauman, Z. 2002. Úvahy o postmoderní době. Praha: Sociologické nakladatelství. Becker, H. S.. 1982. Art Worlds. Berkeley: University of California Press. Coleman, D. 2009. In Bed with the Word: Reading, Spirituality, and Cultural Politics. Edmonton: University of Alberta Press. Eco, U. 2006. Skeptikové a těšitelé. Praha: Argo. Gans, H. J.. 1999. Popular Culture and High Culture: An Analysis and Evaluation of Taste. New York: Basic Books. Habermas, J. 2000. Strukturální proměna veřejnosti. Praha: Filosofia. Hammersley, M. 2000. Taking Sides in Social Research: Essays on Partisanship and Bias. London: Routledge. Paulíček, M. 2012. Nikdo se neodváží říci, že je to nudné: sociologie vysokého a nízkého umění. Praha: Sociologické nakladatelství. Radway, J. A.. 1991. Reading the Romance: Women, Patriarchy and Popular Literature. Chapel Hill and London: The University of North Carolina Press. Striphas, Ted. 2011. The Late Age of Print: Everyday Book Culture from Consumerism to Control. New York: Columbia University Press. Seznam článků Benjamin, W. 1979. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti. Pp. 17-47 in Benjamin, W. Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon. MacDonald, D. 1957. A Theory of Mass Culture. Pp. 59-73 in Rosenberg, D. M., White, B. (eds.) Mass Culture: The Popular Arts in America. Glencoe, Illinois: The Free Press. Negus, Keith. 2006. Rethinking creative production. Pp. 197-208 in Curran, J., Morley, D. (eds.). Media & cultural theory. London: Routledge.