hlav_pap_a DOPRAVNÍ PODNIK MĚSTA BRNA, a. s. F:\Fotky\2014\CNG\Kontrolní den Solaris a plnička\Salik\autobusy\IMG_8788.jpg hlav_pap_a Město Brno Rozloha 230 km2 Počet obyvatel 376 407 tis. navíc cizinci 24 596 tis. navíc denně dojíždějící (odhad) 110 000 tis. Motorizace (počet vozidel na 1 000 obyvatel) 602 Dělba přepravní práce MHD 52 % pěšky 6 % IAD + MHD 3 % kolo 1 % Kolo + MHD 1 % hlav_pap_a Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje DPMB je součástí IDS JMK, který zajišťuje dopravní obslužnost území nejen vlastního kraje, ale podílí se i na zajištění dopravních vazeb do navazujících území. IDS JMK využívá principu vzájemně provázaných linek s jednotným tarifem, přepravními podmínkami a pravidelným intervalem mezi jednotlivými spoji. hlav_pap_a Dopravní podnik města Brna, a. s. •Akciová společnost (100 % vlastníkem je statutární město Brno) •Je jedním z největších zaměstnavatelů v JMK •Zaměstnává přibližně 2 700 lidí řidiči cca 1 260 (ženy 150) dělníci cca 860 (ženy 120) THP cca 400 (ženy 130) •Denně přepraví cca 960 000 osob •Ročně přepraví cca 354 698 000 osob • •Tržby z jízdného 980 000 000 Kč předplatní jízdné 617 000 000 Kč (65 %) jednorázové jízdné (SMS, papír) 363 000 000 Kč (35 %) F:\Fotky\doplnkove\vozovna medlánky dílny (12).JPG Dopravní podnik města Brna, a. s. •Elektronické odbavování cestujících •I. Etapa •Leden 2017 •Přes 30 tisíc lidí 25 % uživatelů předplatných jízdenek •Šalinkarta je vázána na bankovní kartu • •II. Etapa •Během roku 2018 •Nákup jízdenky ve voze kartou • hlav_pap_a Organizační schéma DPMB, a. s. Veřejná služba hlav_pap_a •Financována z veřejných peněz – marketing, reklama •Kompenzace od města Brna •Na rok 2018 1.696 milionů Kč •Propojenost s politikou, omezený rozpočet •„Monopolní“ postavení • hlav_pap_a Komunikace DPMB, a. s. •FB (2013) •Twitter (2016) •Instagram (2016) •Tiskové zprávy (1x týdně) •www.dpmb.cz •Šalina •Informační kancelář •Oddělení stížností •DDI •Podnikový časopis FB DopravniPodnikMestaBrna •Přes 18 tisíc sledujících •fotografie •videa •textové příspěvky •pozvánky na akce DPMB •komunikace (stížnosti, zprávy, připomínky) • •+ FB DPMB aktuálně hlav_pap_a Twitter hlav_pap_a •Dva účty •Aktuální události z provozu •Aktuality, informace Šalina + spolupráce s rádii hlav_pap_a •Časopis – distribuce ve vozech MHD •50 000 výtisků •DPMB – 4 – 5 stran • •Rádia – pravidelné relace o provozu •1x týdně (2 – 3 reprízy) tematických 5 minut na domluvené téma Informační kancelář, oddělení stížností hlav_pap_a •Informace o výlukách •Osobně, telefonicky, po mailu •Stížnosti osobně, písemně – formulář na www stránkách •Každá stížnost se prověřuje •Ročně průměrně 1000 stížností DDI •Směny od 5 – 24:00 •Vkládání aktuálních informací z provozu na sociální sítě + web •Pravidelné telefonáty do rádií • • hlav_pap_a Informační kampaně •#jezdimpoctive - soutěže na FB dosah 50 tisíc lidí •Zas tak složité to není •Máte hromadu důvodů • • hlav_pap_a • • hlav_pap_a G:\2017\jezdimpoctive\9A.png hlav_pap_a G:\2017\jezdimpoctive\13.png hlav_pap_a hlav_pap_a hlav_pap_a hlav_pap_a hlav_pap_a Tramvaj 150 let hlav_pap_a Tramvaj 150 let hlav_pap_a • Pravidelné marketingové akce •Dny otevřených dveří •Vzkazová tramvaj •Mikulášská tramvaj •Betlémská tramvaj •Exkurze ve vozovnách •Zahájení plavební sezóny/ ukončení •Plavby na lodích s hudbou a vínem •Staň se kapitánem •Vánoční tramvaj • • • • hlav_pap_a Reklama •Rozpočet marketingového oddělení 1,8 mil. Kč •V letošním roce očekáváme tržby z poskytování reklamních ploch ve výši cca 23 mil. Kč, ve srovnání s loňským rokem to je přibližně o 2 mil. vyšší. • • hlav_pap_a hlav_pap_a