POL362 Politická reklama Přednášející: Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (eibl@fss.muni.cz) Výuka: 21. 9. 10:30-11:30 U42 (úvodní setkání) 19. 10. 10.00-15.40, U42 16.11.2018 10.00-15.40, U42 30.11.2018 10.00-15.40, U42 (prezentace skupinových projektů) 14. 12. 12.00-13.00, U33 (test) Anotace: Kurz je zaměřen na techniky politické reklamy, způsoby její analýzy a na přípravu, testování a realizaci reklamy pro fiktivní politický subjekt. Na konci tohoto kurzu tak bude student mít přehled o legislativní úpravě politické reklamy v České republice a o různých reklamních technikách a způsobech zobrazování politiky. Bude schopen kriticky interpretovat a analyzovat užité metafory a sémiotické prostředky - tedy reflektovat příběhy vyprávěné o politice a o charakteru politického vůdcovství. Na základě těchto znalostí pak studenti přistoupí k přípravě vlastního reklamního sdělení pro (fiktivní) politický subjekt. Typ výuky a zkoušky, požadavky na ukončení předmětu: - Aktivní účast na seminářích (30 b.) - Prezentace skupinového projektu, jeho odevzdání v písemné podobě – 8 NS (50 b.; 1. 12.) - Písemný test (20 b.) V kurzu je možné získat celkem 100 b., pro udělení zápočtu je třeba získat alespoň 60 b. Témata: 1. Techniky politické reklamy 2. Sémiotika reklamního sdělení 3. Analýza reklamního sdělení 4. Příprava reklamního sdělení a jeho testování 5. Politická reklama v ČR Povinná literatura: BAKER, Frank W. Political campaigns and political advertising :a media literacy guide. Santa Barbara, Calif.: Greenwood Press, 2009. Pp. 1-24, 105-134. BENOIT, William L. A Functional Analysis of Political Television Advertisements. New York: Lexington books, 2014. Pp. 3-37. GREGOR, MIloš. Politická reklama. In Roman Chytilek, Otto Eibl a Anna Matušková (eds.) Teorie a metody politického marketingu. Brno, CDK, 2012. Pp. 178-194. JOHNSTON, Anne. Methodologies for the Study of Political Advertisemnet. In The SAGE handbook of political advertising. Edited by Lynda Lee Kaid - Christina Holtz-Bacha. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2006. Pp. 15-34. Doporučená literatura: DIAMOND, Edwin a Stephen BATES. The spot :the rise of political advertising on television. 3rd ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1992. Podvodné plnění studijních povinností Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství. Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání university i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví. Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout.