20 minut nad Londýnem Případová studie Kdo to je? Generál Emil Boček (* 25. února 1923, Brno-Tuřany) ČT Prima 20 minut nad Londýnem Jak to začalo? Na podzim 2015 Boček vyjádřil na tiskové konferenci na náhodný dotaz zdánlivě nereálné přání se znovu proletět ve Spitfiru „Tomu pánovi bylo už tehdy 92 let a do té doby nikoho ani nenapadlo, že by se povedlo něco jiného, než že k nám přijde na tiskovku. Ale v tomhle případě to bylo v zásadě hned. Důležité bylo, že když jsme volali na místa jako ministerstvo obrany, všichni zafungovali na první dobrou.“ (Daniel Kříž, Omnimedia) „Já jsem tomu věřil od začátku. Ale stoprocentně přesvědčený jsem byl, když nám ministr Stropnický dal souhlas s přidělením letounu CASA.“ (Aleš Brix, Česká mincovna) Úkol agentury: media relations „Nebylo to těžké. Dejte velkým klukům z redakcí letenku do armádního speciálu na leteckou show veteránů v Londýně a oni vám na to kývnou. Jakmile jsme zjistili, že to zajímá britská média, začali jsme komunikovat i s německými, francouzskými a maďarskými.“ „CASA má limitovaný počet sedadel. Vybírali jsme je zejména podle zájmu a toho, že k tématu mají blízko a pojmou ho tak, aby mělo hlavu a patu. A důstojně. Nechtěli jsme z toho dělat spektákl pouťového charakteru. Chtěli jsme velká média, Novu a Českou televizi, iDnes, Novinky a ČTK. Při vší úctě k ostatním médiím, velká televize je to nejdůležitější, co potřebujete do letadla dostat.“ (Daniel Kříž, Omnimedia) Celosvětový mediální ohlas Jak vytěžit potenciál? „Náš vlastní štáb dal do letadla GoPro kamery, z jejichž záběrů vznikl základ dokumentu 20 minut nad Londýnem. Ten jsme uvedli na vlastním YouTube kanálu, na premiéře ve skutečném kině a na speciální projekci na Febiofestu.“ (Aleš Brix, Česká mincovna) „My ho samozřejmě nechceme vláčet jako medvěda na poutích, ale v Brně ještě uděláme projekci dokumentu za jeho účasti a projekt s dopravním podnikem. Brno už po něm pojmenovalo tramvaj. Možnosti jsou netušené. To téma funguje jako magnet. (Daniel Kříž, Omnimedia) Proč to funguje? Spolupráce více silných hráčů Zpravodajské hodnoty Silné archetypy a příběhové vzorce - Hrdina - Válečný veterán - Senex - “Poslední přání” - “Poslední žijící” Čí je to PR? - Česká mincovna - Armáda ČR - Církev - Půjčovna spitfirů :-) - Česká republika v Británii - Agentura Omnimedia Cena PR 2017 Kampaň 20 minut nad Londýnem absolutní vítěz Vítěz v kategorii Business-to-customer 2. místo v kategorii Přeshraniční projekty To vše v konkurenci 300 přihlášek