Adobe Systems Bakalářské práce založené na C/DA ZURb1119 Proseminář k bakalářské práci Katka Kirkosová, KMSŽ FSS MU, PS 2020 Adobe Systems Mediální diskurz jako předmět analýzy ̶(sémiotická analýza, podobné postupy a východiska) ̶kompatibilní a užitečná v kombinaci: hledisko novináře, hledisko analytika, hledisko čtenáře ̶konstruktivní kritika, uskutečnitelná doporučení ̶ ̶diskurz: řeč včetně naturalizovaných – nereflektovaných předpokladů, norem, hodnot přisuzovaných událostem ve světě, lidem, věcem, vztahům mezi nimi etc. ̶diskurz jako sociální praxe: překryvy mezi systémy mluvení, přemýšlení, jednání (kognitivní disonance, pokud rozpory) ̶mediální diskurz ̶ ̶diskurz jako prostředek moci ̶diskurz jako prostředek dialogu Katka Kirkosová, KMSŽ FSS MU, PS 2020 Adobe Systems Mediální diskurz jako předmět analýzy ̶fokus: mocenské asymetrie potvrzované, legitimizované nebo rozporované v mediálních diskurzech ̶diskurzy vybudované kolem binární opozice zohledňující rozdíly sociální, genderové, etnické, kulturní, náboženské, ve fyzickém vzhledu, zdraví, sexuální orientaci etc. ̶sondování, jak média pokrývají témata a fenomény jako klimatická krize, migrace, sexuální obtěžování a násilí, terorismus, koronavirus ̶ ̶materiál: zpravodajství, publicistika, popkultura ̶ ̶inspirace – obhájené práce ̶Mediální reprezentace Grety Thunberg v internetovém periodiku Reflex.cz, https://is.muni.cz/auth/th/c7szq/ ̶Mediální reprezentace katolické církve v souvislosti se sexuálním zneužíváním dětí kněžími na stránkách deníku Právo a Katolického týdeníku, https://is.muni.cz/auth/th/bud6u/ ̶Mediální reprezentace kauzy zpronevěry Vladimíra Růžičky v deníku Sport, https://is.muni.cz/auth/th/amtr2/ ̶Autonomní sociální centrum Klinika a jeho návrat ke squattingu na jaře 2016: mediální obraz v MF Dnes, https://is.muni.cz/auth/th/uwhd1/ ̶… ̶ Katka Kirkosová, KMSŽ FSS MU, PS 2020 Adobe Systems Koncepty a analytické kategorie CDA ̶koncepty: reprezentace, diskurz, symbolická moc, ideologie, hegemonie, artikulace, diskurzivní komunita, perspektivizace, diskurzivní strategie… ̶ ̶analytické nástroje ̶rozbor lexika(volba slov, klíčová slova, kolokace, sentimenty, metafory a metonymie) ̶gramatiky (tranzitivita, modalita, slovesný čas a způsob, deixe) ̶koheze a koherence (anafory a katafory, struktura vět a vztahy mezi nimi, narativ, párové sekvence u dialogických textů) ̶argumentace (struktura argumentů, topoi a loci, argumentační fauly, dialectical reasoning, rétorika) ̶intertextualita (reprezentace jiného diskurzu, ironie, metadiskurz, presupozice) ̶interdiskurzivita (žánr, styl, společné prvky diskurzů – mediálního a politického, mediálního a d. neoliberalismu, zpravodajského, popularizačního a popkulturního diskurzu) ̶ ̶větší svoboda, větší zodpovědnost Adobe Systems Co si zapsat, pokud Vás metoda zaujala ̶ZURb1237 Diskurzivní analýza médií ̶ZURb1114 Metodologie mediálního výzkumu Katka Kirkosová, KMSŽ FSS MU, PS 2020