Tiskový mluvčí, podzim 20221 Tiskový mluvčí Úvodní lekce Tiskový mluvčí, podzim 20222 Práce tiskového mluvčího • náplň práce tiskového mluvčího, • kompetence a předpoklady • cíle a úkoly • zařazení ve struktuře organizace • jeho role v media relations Tiskový mluvčí, podzim 20223 Nástroje komunikace s médii Ø Tisková zpráva /pravidla pro psaní TZ, jazyk a styl, načasování, typologie, distribuce, praktické ukázky/ Ø Tisková konference /volba tématu, účastníků, termínu, místa, pozvánka, příprava tiskových materiálů a obrazových materiálů, realizace, fotodokumentace, zpětná vazba/ Ø Ostatní metody práce s médii /individuální kontakty s novináři, exkluzivní témata, expertní stanoviska, astroturfing a spin doctoring…/ Tiskový mluvčí, podzim 20224 Tiskový mluvčí a nová média • webové stránky organizace • interní časopisy • newslettery • blogy • sociální sítě… Tiskový mluvčí, podzim 20225 Krizová komunikace • identifikace krizových situací • zásady komunikace při krizových situacích, • typologie, • nástroje pro krizovou komunikaci • spolupráce s externími agenturami Tiskový mluvčí, podzim 20226 Specifika komunikace v TV a rozhlase • základní pravidla pro vystupování v TV a rozhlase • nácvik vystupování před kamerou Tiskový mluvčí, podzim 20227 Vyhodnocení činnosti tiskového mluvčího • monitoring médií, ohlasy, • hodnocení mediálního obrazu organizace • reakce na chyby a negativní informace v médiích • legislativní rámec /tiskový zákon, zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon na ochranu osobních údajů/ Tiskový mluvčí, podzim 20228 Podmínky pro zisk zápočtu 1. Tisková zpráva Forma: písemně Termín odevzdání: do 4.10 Jak: soubor word/jiný textový editor odevzdávárna v ISu – interaktivní osnova Hodnocení: na semináři Tiskový mluvčí, podzim 20229 Podmínky pro zisk zápočtu 2. Scénář tiskové konference Forma: písemně Termín odevzdání: do 11.10 Jak: soubor word/ jiný textový editor odevzdávárna v ISu – interaktivní osnova Hodnocení: na semináři Tiskový mluvčí, podzim 202210 Podmínky pro zisk zápočtu 3. PR článek, nebo text projevu, nebo proslovu Forma: písemně Termín odevzdání: do 18.10 Jak: soubor word/ jiný textový editor odevzdávárna v ISu – interaktivní osnova Hodnocení: na semináři Tiskový mluvčí, podzim 202211 Podmínky pro zisk zápočtu 4. Účast na workshopu před kamerou Forma: cvičení před kamerou Termín: 5.11, 22.11, 29.11 v čase výuky dle rozvrhu Místo: FSS, cvičené studio Hodnocení: Rozbor natočených videí na semináři Tiskový mluvčí, podzim 202212 Doporučená literatura ̶ BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 8072610961.¨ ̶ BEDNÁŘ, V. Mediální komunikace pro management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 153 s. ISBN 978-80-247-3629-7. ̶ CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. xxxvii, 60. ISBN 8072268864. ̶ FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění : jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. 214 s. ISBN 9788024739267. ̶ CHUDINOVÁ, Eva a Andrej Tušer. Kompetentný hovorca. Bratiskava: Eurokódex, 2013. ISBN 978-80-8155-019-5. ̶ POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní public relations a media relations. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. xvii, 153. ISBN 8072268236. ̶ SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 239 s. ISBN 9788024728667. ̶ ŠVEHLA, Martin a Milan KAŠÍK. Tiskový mluvčí : řízená komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2013. 134 s. ISBN 9788074080951. ̶ VĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ. Media relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 8086119432. Tiskový mluvčí, podzim 202213 Kontakt: Tereza Fojtová E: fojtovat@sci.muni.cz M: +420724517335