‹#› 1 K čemu ještě 8. návyk S.R. Covey „Od efektivnosti k velikosti, vyjímečnosti“ Obsah: 1.Proč 8. návyk 2.Rámcové objasnění 8. návyku 3.Úloha leadership podle Covey 4.Závěr 5.Úkoly pro studenty ‹#› 2 Proč 8. návyk ? -Být efektivní již nestačí -Volání a potřeba pro nový svět je pro „velikost, vyjímečnost“ -8. návyk = cesta naděje pro lidskou společnost, 8. návyk – najít svůj „hlas“ a iniciovat ostatní, aby jej také nalezli - - ‹#› 3 Rámcové objasnění 8. návyku Průsečík čtyř kružnic: - talentu (přirozené nadání a silné stránky) - zaujetí - potřeby - svědomí - ‹#› 4 Rámcové objasnění 8. návyku Celo-osobní (úplné) paradigma, vyjadřující náš základní pohled na lidskou společnost. ‹#› 5 Rámcové objasnění 8. návyku Čtyři dimenze lidské přirozenosti: - tělo - mysl - srdce - duše ‹#› 6 Rámcové objasnění 8. návyku Jak vyjádřit svůj „hlas“ ? - pro fyzickou potřebu disciplínou - pro mentální potřebu vizí - pro emocionální potřebu zaujetím - pro duchovní potřebu svědomím ‹#› 7 Úloha leadership podle Covey - Osobní leadership = vize + disciplína + zaujetí + svědomí - Úloha lídrů = inspirovat ostatní k nalezení jejich „hlasu“ - Čtyři role leadership •Modelování (pro svědomí) •Nalezení cesty (pro vizi) •Správné seřízení, seskupení (pro disciplínu) •Zmocnění (pro zaujetí) ‹#› 8 Závěr - Matka Tereza: „Málo z nás může dělat velké věci, ale všichni můžeme dělat malé věci s velkou láskou“ - Doporučujeme hlubší studium knihy 8. návyk ‹#› 9 Úkoly pro studenty 1.Přemýšlet o svém osobním paradigmatu, zda přispívá Vašim čtyřem potřebám: -Fyzicko ekonomickým -Mentálním -Sociálně emocionálním -Duchovním 2.Zamyslete se nad názorem, že správné vytvoření celo-osobního paradigma je podmínkou uplatnění 8. návyku. ‹#› 10 Úloha důvěry Důvěra ovlivňuje neustále naše životy. Prezentace čerpá z knihy S.M. Covey, R. Merrill – Management press 2008, ISBN978-80-7261-176-8 ‹#› 11 Co je to důvěra? Důvěřovat znamená nepochybovat. ‹#› 12 Krize důvěry globalizované společnosti Ekonomie důvěry Mýty o důvěře ‹#› 13 Jak funguje důvěra? Pět vln důvěry -První vlna: sebedůvěra -Druhá vlna: důvěra ve vztazích -Třetí vlna: důvěra v organizaci -Čtvrtá vlna: důvěra na trhu -Pátá vlna: důvěra ve společnosti ‹#› 14 Sebedůvěra Čtyři základní prvky důvěryhodnosti -Integrita -Úmysly -Způsobilost -Výsledky ‹#› 15 Důvěra je skutečným klíčem k dlouhodobému úspěchu Nejdůležitější faktor pro vytváření důvěry jsou výsledky. Důvěra a rychlost, s níž ji dokážeme vytvořit, jsou stavebními kameny fungování všech oblastí profesního i soukromého života. ‹#› 16 Závěr -Důvěra je jediná věc, která dokáže změnit vše. -Nic neumožňuje dělat věci tak rychle a s tak nízkými náklady jako důvěra.