Tabulka orientačně vyjadřuje, kdy se bude jednat o nadlimitní veřejnou zakázku, uvádí stanovené limity podle nařízení vlády č. 77/2008 Sb., ve znění č. 474/2009 ZADAVATELÉ DODÁVKY A SLUŽBY STAVEBNÍ PRÁCE Česká republika, státní příspěvkové organizace, pro ČR - Ministerstvo obrany platí tento limit pouze pro zboží podle prováděcího předpisu 3 236 000,- Kč u služeb s výjimkou podle zákona 125 451 000,- Kč Uzemní samosprávný celek nebo příspěvková organizace, u níž vykonává funkci zřizovatele a tzv. jiná právnická osoba, pro ČR - Ministerstvo obrany pro zboží, které není stanovené prováděcím právním předpisem 4 997 000,- Kč u služeb je podrobnější vymezení v zákonu 125 451 000,- Kč Sektorový zadavatel 10 020 000,- Kč 125 451 000,- Kč K pojmům zájemce a uchazeče ZÁJEMCE dodavatel podal žádost o účast v řízeni 1,2 dodavatel byl vyzván: k účasti k podání předběžné nabídky k podání nabídky k podání nabídky k potvrzení zájmu o účast zadávací řízení (např. otevřené řízení) v uzsím řízení v jednacím řízení s uveřejněním (nebo v soutěžním dialogu) v jednacím řízení bez uveřejnění dynamický nákupní systém zjednodušené podlimitní řízeni nzeni na základě rámcové smlouvy zadávací řízeni zahájené uveřejněním pravidelného předběžného oznámeni dodavatel podal nabídku dodavatel podal nabídku v řízení 1,2 UCHAZEČ Podnikatelská seskupení podle § 66a obchodního zákoníku společnost s většinovým společníkem společník má většinu hlasů (§ 66aodst. 1) ovládající osoba fakticky nebo právně vykonává přímo nebo nepřímo rozhodující vliv na řízeni nebo provozováni podniku jiné osoby (ovládané osoby) (§66a odst. 2) Ovládající osobou je vždy řídící osoba podle ovládací smlouvy - přitom se § 66a odst. 3 nepoužije (§ 66a odst. 7) VZDY, když disponuje většinou hlasovacích práv na základě dohody uzavřené s jiným společníkem nebo společníky (§ 66a odst. 3 písm. b)) VZDY, když může prosadit jmenováni nebo volbu nebo odvoláni většiny osob, které jsou statutárním orgánem nebo jeho Členem, anebo většiny osob, které jsou Členy dozorčího orgánu (§ 66a odst. 3 písm. c)) VZDY, když je s většinovým společníkem (§ 66a odst. 3 písm. a)); to neplatí pro vztah ovládající a ovládané osoby, jestliže je ovládající osoba určena podle § 66a oodst. 3 písm. b) VZDY osoby jednající ve shodě, které disponují většinou hlasovacích práv na určité osobě (§ 66a odst. 4) VYVRATITELNÁ DOMNĚNKA Není-li prokázáno, že jiná osoba disponuje stejným nebo vyšším množstvím hlasovacích práv a osoba disponuje alespoň 40% hlasovacích práv, a osoby jednající ve shodě, eré disponují alespoň 40% hlasovacích práv (§66a odst. 5) PROPOJENÉ OSOBY (§ 66a odst. 9) ovládaná osoba (§ 66a odst. 2) ovládaná osoba (§ 66a odst. 2) VYVRATITELNÁ DOMNĚNKA Není-li prokázán opak, tvoří ovládající a ovládaná osoba koncern (§ 66a odst. 7) KONCERN (holding) Jestliže jsou jedna nebo více osob podrobeny jednotnému řízeni (řízená osoba)jinou osobou (řídící "ť osoba), tvoří tyto osoby s řídící osobou koncern (holding) a jejich podniky vČ. podniku řídící osoby jsou koncernovými podniky (§66a odst. 7) Jednání ve shodě jednaní ve shodě Jednáním ve shodě je jednáni dvou nebo více osob uskutečněné ve vzájemném srozuměni s cílem nabýt nebo postoupit nebo vykonávat hlasovací práva v určité osobě nebo disponovat jimi za účelem prosazování společného vlivu na řízeni nebo provozováni podniku této osoby anebo volby statutárního orgánu nebo většiny jeho členů anebo většiny členů dozorčího orgánu této osoby nebo jiného ovlivnění chování určité osoby. (§ 66b odst 1) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou právnická osoba a její statutární orgán nebo jeho člen, osoby v jejich přímé řídící působnosti, člen dozorčího orgánu likvidátor, správce konkursní podstaty, vyrovnací nebo nucený správce anebo jakýkoliv okruh těchto osob (§ 66b odst 2 písm. a)) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou: ovládající osoba a jí ovládané osoby (§66b odst. 2 písm. b)) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou osoby ovládané stejnou ovládající osobou (§ 66b odst. 2 písm. c)) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, j sou osoby tvořící koncern (§ 66b odst. 2 pím. d)) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou i společnost s ručením omezeným a její společníci nebo pouze její společníci (§ 66b odst. 3 písm. a)) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou i veřejná obchodní společnost a její společníci nebo pouze její společníci (§ 66b odst. 3 písm. b) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou i komanditní společnost a komplementáři nebo pouze její komplementáři (§ 66b odst. 3 písm. c)) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou i osoby blízké (§ 66b odst. 3 písm. d)) vyvratitelná domněnka Není-li prokázán opak, má se za to, že osobami, jež jednají ve shodě podle odstavce 1, jsou i Investiční společnost a jí obhospodařovaný investiční fond či penzijní fond nebo pouze jí obhospodařované fondy (§ 66b odst. 3 písm. e)) Průběh otevřeného zadávacího řízení podle zákona č. 137/2006 Sb. UVEŘEJNĚNÍ OZNÁMENÍ O OTEVŘENÉM ŘÍZENÍ §26 PŘEDÁNÍ ZADÁVACÍ DOKUMENTACE §48 PODÁNÍ NABÍDEK §69 OTEVÍRÁNÍ OBÁLEK PROTOKOL 0 OTEVÍRÁNÍ VYŘAZENÍ NABÍDKY § 71 (72), § 73 VYLOUČENÍ UCHAZEČE POSOUZENÍ NABÍDEK VYŘAZENÍ NABÍDKY § 59, § 76 VYLOUČENÍ UCHAZEČE ŽÁDOST 0 VYSVĚTLENÍ NEJASNOSTÍ A MIMOŘÁDNĚ NÍZKÉ CENY § 76, § 77 VYSVĚTLENÍ UCHAZEČE NEBO JEHO NEPODÁNÍ VYŘAZENÍ NABÍDKY § 76, § 77 VYLOUČENÍ UCHAZEČE HODNOCENÍ, ZPRÁVA 0 POSOUZENÍ A HODNOCENÍ § 79, § 80 POKRAČOVÁNÍ POKRAČOVÁNÍ 1 ROZHODNUTÍ O NEJVHODNĚJŠÍ NABÍDCE §81 OZNÁMENÍ O VÝBĚRU NEJVHODNĚJŠÍ NABÍDKY S 81 NÁMITKY § IlOodst. 4 UZAVŘENÍ SMLOUVY §82 OZNÁMENÍ O VÝSLEDKU §83 UCHOVÁVÁNÍ DOKUMENTACE § 155 Použití jednacího řízení s uveřejněním podle § 22 odst. 4 jde-li o sektorové zadavatele podle § 22 odst. 1 v předchozím otevřeném řízení, užším řízení nebo soutěžním dialogu byly podány pouze neúplné nebo nepřijatelné nabídky Poznámka: Zákon přitom uvádí případy, kdy jednací řízení s uveřejněním není zadavatel povinen zveřejnit. podle § 22 odst. 3 ve výjimečných případech, pokud s ohledem na povahu dodávek, služeb či stavebních prací nebo rizika s nimi spojená lze důvodně předpokládat, že nabídkové ceny uchazečů budou navzájem nesrovnatelné, v případě veřejných zakázek na služby, a to zejména jde-li o pojišťovací, bankovní, investiční či projektové služby nebo auditorské, tlumočnické, právní či jiné podobné služby, pokud povaha služeb neumožňuje dostatečně přesně určit předmět veřejné zakázky předem tak, aby jí bylo možné zadat postupy stanovenými tímto zákonem pro otevřené řízení či užší řízení, a to zejména pokud jde o stanovení hodnotících kritérií již při zahájení otevřeného řízení či užšího řízení, nebo v případě veřejných zakázek na stavební práce, pokud jde o stavební práce prováděné výhradně za účelem výzkumu nebo vývoje a nikoliv za účelem dosažení zisku nebo úhrady nákladů spojených s výzkumem a vývojem podle § 22 odst. 5 Veřejný zadavatel může zadat veřejnou zakázku v jednacím řízení s uveřejněním i bez naplnění podmínek uvedených v odst. 1 až 3, jde-li o veřejnou zakázku na služby uvedené v příloze č. 2. Použití jednacího řízení bez uveřejnění podle § 23 odst. 1 a) v předchozím otevřeném řízení, užším řízení či jednacím řízení s uveřejněním nebyly podány žádné nabídky podle § 23 odst. 1 b) v předchozím otevřeném řízení, užším řízení či jednacím řízení s uveřejněním byly podány pouze nevhodné nabídky podle § 22 odst. 1 písm. a) podle § 23 odst. 1 c) nebyly podány žádné žádosti o účast v užším řízení či jednacím řízení s uveřejněním podle § 23 odst. 4 a) veřejná zakázka může být splněna z technických či uměleckých důvodů, z důvodu ochrany výhradních práv nebo z důvodů vyplývajících ze zvláštního právního předpisu pouze určitým dodavatelem podle § 23 odst. 4 b) veřejnou zakázku je nezbytné zadat v krajně naléhavém případě, který zadavatel svým jednáním nezpůsobil a ani jej nemohl předvídat, a z časových důvodů není možné zadat veřejnou zakázku v jiném druhu zadávacího řízení podle § 23 odst. 5 a) dodávané zboží je vyráběno pouze pro účely výzkumu nebo vývoje, vyjma případů, kdy je zboží vyráběno ve větším množství za účelem dosažení zisku zadavatele nebo za účelem pokrytí nákladů zadavatele spojených s výzkumem nebo vývojem podle § 23 odst. 5 b) jde o dodatečné dodávky od téhož dodavatele, s nímž již byla uzavřena smlouva, které jsou určeny jako částečná náhrada původní dodávky nebo jako rozšíření stávajícího rozsahu dodávky, a to za předpokladu, že by změna dodavatele nutila zadavatele pořizovat zboží odlišných technických parametrů, které by měly za následek neslučitelnost s původní dodávkou nebo by znamenaly nepřiměřené technické obtíže při provozu a údržbě původní dodávky, a to za stanovených podmínek podle § 23 odst. 5 c) jde o dodávky nabízené a kupované na komoditních burzách podle § 23 odst. 5 d) jde o dodávky pořizované za zvláště výhodných podmínek od dodavatele, který je v likvidaci či vyrovnání, nebo od správce podstaty, vyrovnacího správce nebo správce v případě dodavatele, na jehož majetek byl prohlášen konkurz nebo vůči němuž je povoleno vyrovnání či potvrzeno nucené vyrovnání nebo vůči němuž je zavedena nucená správa podle § 23 odst. 5 e) jde o zboží pořizované za cenu podstatně nižší, než je obvyklá tržní cena, a podstatně nižší cena je dodavatelem nabízena jen po velmi krátkou dobu; veřejný zadavatel je oprávněn zadat veřejnou zakázku v jednacím řízením bez uveřejnění podle tohoto písmene pouze ve vztahu k podlimitní veřejné zakázce podle § 23 odst. 6 v jednacím řízení bez uveřejnění může zadavatel zadat veřejnou zakázku na služby rovněž v případě, jestliže je zadávána v návaznosti na soutěž o návrh podle § 23 odst. 7 a) dodatečné stavební práce nebo dodatečné služby, které nebyly obsaženy v původních zadávacích podmínkách, jejich potřeba vznikla v důsledku objektivně nepředvídaných okolností a tyto dodatečné stavební práce nebo dodatečné služby jsou nezbytné pro provedení původních stavebních prací nebo pro poskytnutí původních služeb, a to za stanovených předpokladů podle § 23 odst. 7 b) nové stavební práce a v případě veřejného zadavatele i o nové služby, spočívající ve stavebních pracích nebo službách téhož či podobného druhu, jako v původní veřejné zakázce, a to za stanovených předpokladů podle § 23 odst. 8 a) Sektorový zadavatel je oprávněn pro zadání nadlimitní veřejné zakázky v případě, kdy je veřejná zakázka zadávána pouze pro účely výzkumu nebo vývoje, nikoliv však za účelem dosažení zisku zadavatele nebo úhrady nákladů zadavatele spojených s výzkumem nebo vývojem, a to za stanoveného předpokladu. podle § 23 odst. 8 b) Sektorový zadavatel je oprávněn pro zadání nadlimitní veřejné zakázky v případě, pokud jde o veřejnou zakázku zadávanou na základě rámcové smlouvy. podle § 99 při využití řádně sjednaného opčního práva Výjimky ze zadávání pro veřejné zadavatele podle § 18 odst. 1 Zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky, jestliže podle § 18 odst. 1 písm. a) jejich předmětem jsou utajované informace nebo uveřejnění zadávacích podmínek veřejné zakázky či plnění veřejné zakázky by mohlo ohrozit ochranu utajovaných informací, podle § 18 odst. 1 písm. b) jde o veřejné zakázky, které jsou podle zvláštních právních předpisů spojeny se zvláštními bezpečnostními opatřeními nebo jejichž zadávání souvisí s ochranou základních bezpečnostních zájmů státu, podle § 18 odst. 1 písm. c) jejich předmětem je výroba nebo koupě zbraní, zbraňových systémů, střeliva nebo zabezpečení dalšího vojenského materiálu, je-li to nutné k zajištění obrany nebo bezpečnosti státu; seznam vojenského materiálu stanoví prováděcí právní předpis, podle § 18 odst. 1 písm. d) jde o veřejné zakázky ve výzkumu a vývoji, kdy cena za provedení výzkumu a vývoje je hrazena výlučně zadavatelem a zadavatel je jediným uživatelem výsledků výzkumu a vývoje, podle § 18 odst. 1 písm. e) jejich předmětem je vydání, prodej, koupě nebo jiný převod cenných papírů nebo jiných finančních nástrojů či jiné operace prováděné zadavatelem za účelem získání peněžních prostředků či kapitálu, popřípadě finanční služby související s takovými operacemi, podle § 18 odst. 1 písm. f) jejich předmětem jsou služby poskytované Českou národní bankou při výkonu její působnosti podle zvláštních právních předpisů, podle § 18 odst. 1 písm. g) jejich předmětem je nabytí či nájem existujících nemovitostí, bytů či nebytových prostor nebo s nimi souvisejících práv, vyjma veřejných zakázek, jejichž předmětem jsou finanční služby související s takovým nabytím či nájmem, bez ohledu na to, zda tyto finanční služby mají být poskytnuty před či po uzavření smlouvy na nabytí či nájem existujících nemovitostí, bytů či nebytových prostor nebo s nimi souvisejících práv, podle § 18 odst. 1 písm. h) jde o veřejné zakázky zadávané veřejným zadavatelem, spočívající v nabývání, přípravě, výrobě nebo společné výrobě programového obsahu určeného pro vysílání nebo distribuci, a o veřejné zakázky týkající se vysílacího času, podle § 18 odst. 1 písm. i) jejich hlavním účelem je umožnit veřejnému zadavateli poskytování nebo provozování veřejné telekomunikační sítě nebo poskytování veřejných telekomunikačních služeb podle zvláštního právního předpisu, podle § 18 odst. 1 písm. j) jejich předmětem je poskytnutí dodávek, služeb nebo stavebních prací veřejnému zadavateli osobou, která vykonává převážnou část své činnosti ve prospěch tohoto veřejného zadavatele a ve které má veřejný zadavatel výlučná majetková práva; veřejný zadavatel má výlučná majetková práva v určité osobě, zejména pokud disponuje sám veškerými hlasovacími právy plynoucími z účasti v takové osobě nebo pokud taková osoba má právo hospodařit s majetkem veřejného zadavatele, nemá vlastní majetek a výlučně veřejný zadavatel vykonává kontrolu nad hospodařením takové osoby, podle § 18 odst. 1 písm. k) jde o veřejné zakázky na služby zadávané veřejným zadavatelem jinému veřejnému zadavateli nebo několika zadavatelům na základě výhradního práva uděleného zvláštním právním předpisem nebo na základě zvláštního právního předpisu, podle § 18 odst. 1 písm. 1) jde o poskytování rozhodčích a smírčích služeb, podle § 18 odst. 1 písm. m) jejich předmětem jsou služby znalce nebo tlumočníka ustanoveného příslušným orgánem pro účely soudního, správního, rozhodčího nebo jiného obdobného řízení včetně přípravného řízení trestního, podle § 18 odst. 1 písm. n) jejich předmětem je nabytí či nájem podniku, podle § 18 odst. 1 písm. o) jejich předmětem je výkup biopaliv Správou státních hmotných rezerv podle zvláštního právního předpisu, podle § 18 odst. 1 písm. p) se jejich zadávání řídí zvláštními procesními pravidly a jsou zadávány určitému dodavateli či dodavatelům v návaznosti na mezinárodní smlouvu týkající se pobytu ozbrojených sil jiných států na území České republiky nebo vyslání ozbrojených sil České republiky na území jiných států, jíž je Česká republika vázána, podle § 18 odst. 1 písm. q) jsou zadávány podle zvláštních postupů či pravidel mezinárodní organizace, podle § 18 odst. 1 písm. r) jsou zadávány podle zvláštních postupů stanovených mezinárodní smlouvou uzavřenou mezi Českou republikou a jiným než členským státem Evropské unie a zahrnují dodávky, služby nebo stavební práce určené pro společnou realizaci nebo využití projektu smluvními stranami; uzavření takové smlouvy sdělí Česká republika Komisi Evropských společenství (dále jen "Evropská komise"). podle § 18 odst. 2 Zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona podlimitní veřejné zakázky, jestliže podle § 18 odst. 2 písm. a) na dodávky nebo na služby přímo související s návštěvami ústavních činitelů jiných států a jimi zmocněných zástupců v České republice, podle § 18 odst. 2 písm. b) na dodávky či služby poskytované Vězeňskou službou České republiky České republice, podle § 18 odst. 2 písm. c) na dodávky či služby související s poskytováním humanitární pomoci, podle § 18 odst. 2 písm. d) na dodávky či služby související se zajištěním referenda nebo se zajištěním voleb podle zvláštních právních předpisů, podle § 18 odst. 2 písm. e) je-li zpravodajskou službou podle zvláštních právních předpisů, podle § 18 odst. 2 písm. f) je-li zastupitelským úřadem České republiky v zahraničí, podle § 18 odst. 2 písm. g) je-li jejich předmětem pořízení, údržba nebo obnova majetku České republiky v zahraničí, podle § 18 odst. 2 písm. h) je-li jejich předmětem nabytí věci nebo souboru věcí do sbírky muzejní povahy, podle § 18 odst. 2 písm. i) je-li jejich předmětem výroba, koupě nebo oprava zbraní, zbraňových systémů, střeliva nebo zabezpečení dalšího vojenského materiálu pro ozbrojené složky České republiky; seznam vojenského materiálu stanoví prováděcí právní předpis. podle § 18 odst. 3 Zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky malého rozsahu; veřejný zadavatel je však povinen dodržet zásady uvedené v § 6. Použití výjimek ze zadávání pro sektorové zadavatele podle § 19 odst. 1 Sektorový zadavatel postupuje podle tohoto zákona pouze v případě nadlimitních veřejných zakázek zadávávaných v souvislosti s výkonem relevantní činnosti. podle § 19 odst. 2 Tento zákon se nevztahuje na zadávání nadlimitních veřejných zakázek sektorovým zadavatelem, jestliže podle § 19 odst. 2 písm. a) jsou zadávány za jiným účelem, než je výkon relevantní činnosti podle § 4 nebo za účelem výkonu relevantní činnosti ve státě, který není členem Evropské unie, pokud nejde o využití sítí nebo geografické oblasti v Evropských společenstvích; sektorový zadavatel je povinen Evropské komisi na její žádost sdělit, na které činnosti se podle jeho názoru vztahuje výjimka podle tohoto písmene, podle § 19 odst. 2 písm. b) jsou zadávány za účelem dalšího prodeje nebo pronájmu předmětu veřejné zakázky třetím osobám za předpokladu, že sektorový zadavatel nemá zvláštní či výhradní právo prodávat nebo pronajímat předmět veřejné zakázky a jiné osoby mají možnost předmět veřejné zakázky bez omezení prodávat nebo pronajímat za stejných podmínek jako sektorový zadavatel; sektorový zadavatel je povinen Evropské komisi na její žádost sdělit, na které kategorie zboží nebo činností se podle jeho názoru vztahuje výjimka podle tohoto písmene, podle § 19 odst. 2 písm. c) jde o veřejné zakázky na nákup vody, pokud jsou zadávány sektorovým zadavatelem vykonávajícím relevantní činnost podle § 4 odst. 1 písm. d), podle § 19 odst. 2 písm. d) jde o veřejné zakázky na dodávku energie nebo paliv pro výrobu energie, pokud jsou zadávány sektorovým zadavatelem vykonávajícím relevantní činnost podle § 4 odst. 1 písm. a), b) nebo c) nebo podle § 4 odst. 1 písm. i) bodu 1, nebo podle § 19 odst. 2 písm. e) jde o veřejné zakázky na nákup podpůrných služeb podle zvláštního právního předpisu 4) pro zajištění systémových služeb a na nákup elektrické energie pro krytí ztrát v přenosové nebo distribuční soustavě, pokud jsou zadávány provozovatelem přenosové či distribuční soustavy. podle § 19 odst. 3 Tento zákon se při splnění podmínek uvedených v odstavci 4 nevztahuje na zadávání nadlimitních veřejných zakázek sektorovým zadavatelem, jestliže podle § 19 odst. 3 písm. a) jsou zadávány výhradně přidružené osobě, nebo podle § 19 odst. 3 písm. b) jsou zadávány společně několika sektorovými zadavateli za účelem výkonu relevantní činnosti výhradně osobě, která je přidruženou osobou ve vztahu alespoň k jednomu z těchto zadavatelů. podle § 19 odst. 4 Podmínkami pro použití odstavce 3 se rozumí v případě podle § 19 odst. 4 písm. a) veřejných zakázek na dodávky skutečnost, že alespoň 80 % průměrného obratu přidružené osoby týkající se příslušných dodávek za předchozí 3 roky je dosaženo poskytováním takových dodávek osobám, ve vztahu k nimž je přidruženou osobou, podle § 19 odst. 4 písm. b) veřejných zakázek na služby skutečnost, že alespoň 80 % průměrného obratu přidružené osoby týkající se příslušných služeb za předchozí 3 roky je dosaženo poskytováním takových služeb osobám, ve vztahu k nimž je přidruženou osobou, podle § 19 odst. 4 písm. c) veřejných zakázek na stavební práce skutečnost, že alespoň 80 % průměrného obratu přidružené osoby týkající se příslušných stavebních prací za předchozí 3 roky je dosaženo poskytováním takových stavebních prací osobám, ve vztahu k nimž je přidruženou osobou. podle § 19 odst. 5 Není-li možno stanovit průměrný obrat za předchozí 3 roky, neboť přidružená osoba vznikla později nebo prokazatelně zahájila příslušnou činnost později, postačí, pokud přidružená osoba splňuje podmínky uvedené v odstavci 4 za období od svého vzniku, popřípadě za období od zahájení příslušné činnosti, a současně existuje předpoklad splnění těchto podmínek do budoucna, a to zejména na základě podnikatelského plánu. podle § 19 odst. 6 Poskytuje-li sektorovému zadavateli stejné nebo podobné dodávky, služby či stavební práce více přidružených osob, stanoví se procentuální podíl podle odstavce 4 s ohledem na celkový obrat pocházející z poskytování příslušných dodávek, služeb či stavebních prací dosažený všemi těmito přidruženými osobami. podle § 19 odst. 7 Tento zákon se dále nevztahuje na nadlimitní veřejné zakázky zadávané podle § 19 odst. 7 písm. a) společně několika sektorovými zadavateli (dále jen "sdružený sektorový zadavatel") v souvislosti s výkonem relevantní činnosti jednomu z těchto zadavatelů, jestliže podle § 19 odst. 7 písm. b) sektorovým zadavatelem sdruženým sektorovým zadavatelům, pokud je sektorový zadavatel jedním z takto sdružených sektorových zadavatelů a pokud se sektoroví zadavatelé sdružili za účelem výkonu relevantní činnosti na dobu nejméně 3 let; příslušná listina o sdružení sektorových zadavatelů musí stanovit závazek sektorových zadavatelů setrvat v takovém sdružení nejméně po dobu 3 let. podle § 19 odst. 8 Sektorový zadavatel, který využil či využívá některého z ustanovení odstavců 3 až 7, je povinen Evropské komisi na její žádost sdělit podle § 19 odst. 8 písm. a) obchodní firmy, názvy či jména a příjmení všech sdružených sektorových zadavatelů, podle § 19 odst. 8 písm. b) předmět a cenu příslušných nadlimitních veřejných zakázek a podle § 19 odst. 8 písm. c) jakýkoliv důkazní prostředek o tom, že vztah mezi sektorovým zadavatelem a osobou či osobami, jimž byly nadlimitní veřejné zakázky zadány, je v souladu s ustanoveními odstavců 3 až 7.