Úkoly na seminář 4. 5. 2016
Cílem semináře je vysvětlit designérovi, jakým způsobem lze v praxi využít ochrannou známku, jakým způsobem lze ochrannou známku získat a jak řešit některé problematické situace, které při jejich užívání mohou nastat.

Designéři:
1. Připraví si dva výtvory, které lze považovat za autorská díla a chtěli by je užívat jako logo výrobku či společnosti.
A) Jeden návrh loga bude zpracován pro hypotetického klienta. Designéři vymyslí, v jakém oboru či pro jaké výrobky bude taková ochranná známka užívána.
B) Druhý návrh loga bude zpracován pro grafické studio designéra.
2. Zpracovaný návrh a stručný popis užití obou log bude nahrán do odevzdávárny před konáním semináře.
Právníci:
1. Na semináři spolu s designérem zhodnotí, zdali lze vytvořená loga chránit ochrannou známkou.
2. Na semináři společně s designérem provede výběr vhodných tříd pro přihlášení ochranné známky v třídníku.
3. Na semináři designérovi vysvětlí rozdíl mezi právním režimem obou designérem zpracovaných ochranných známek (užití vlastní ochranné známky vs. známky zpracované na zakázku).
4. Na semináři společně vyplní přihlášku ochranné známky.
5. Před konáním písemně zpracují, vloží do odevzdávárny a na semináři designérovi vysvětlí, jak lze řešit následující situaci:
Designérův klient si nechá zpracovat a následně představit několik návrhů log pro svou společnost, bohužel se však pro žádný nerozhodne. Designérovi uhradí pouze smluvenou část odměny dle dohody obou stran. K uzavření licenční smlouvy ani přihlášení ochranné známky však nedojde. Později designér zjistí, že
var. a) klient užívá jeden z předložených návrhů na svých webových stránkách, jako profilový obrázek pro svou firemní prezentaci na Facebooku a v inzerátu v místních novinách.
var. b) klient užívá logo, které se velmi podobá jednomu z předložených návrhů, není však zcela stejné.
var. c) klient přihlásil logo jako ochrannou známku aniž by měl svolení designéra.
6. Před konáním písemně zpracují a vloží do odevzdávárny ustanovení licenční smlouvy k logu, zpracovanému designérem, na jehož základě bude designér oprávněn užívat logo, zpracované pro klienta, v přehledu svých referencí na webových stránkách a ve svém katalogu. Na semináři následně text proberou s designérem.