Plán hodiny (šablona) Před hodinou Stanovit cíle hodiny (3-5): 1. 1 znalostní 2. 1 dovednostní 3. 1 postojový · Poslat studentům domácí práci nebo jí zkontrolovat · Připomínací email? (ano u ad hoc kurzu či na začátku kurzu) · Nahrát materiály do systému, téma… · Pomůcky – co budu potřebovat? Bude technika fungovat? Začátek hodiny (5-10 minut) · Představit téma semináře + navázat na minulá témata (či obsah celého kurzu) · Co dnes budeme dělat (struktura semináře), možná i s cíli semináře · Dobře začít/odstartovat (warm-up – motivace „Proč se tomu máme vůbec věnovat? K čemu mi to /v praxi/ bude?“) · Naladit se na atmosféru a zareagovat na ni · Lze: navázat na domácí přípravu (zjistit, kdo ji ne/udělal) Hlavní část hodiny (70 minut) · „Výklad“ – nikoli nutně pomocí metody výkladu · Navazujeme na přednášku (domácí práci/čtení), rozvíjíme, procvičujeme · Procvičujeme dovednosti/hodnoty · Kombinace aktivit/metod + časový harmonogram Závěr hodiny (10 minut) · Shrnutí tématu/semináře · Reflexe semináře / zpětná vazba (lze se vrátit k cílům semináře) · Prostor pro poslední dotazy · Představit, co bude příště (ideálně nalákat) · Administrativa (docházka…) · Prostor pro individuální dotazy · Zadání domácí práce/čtení/úkolů… Po skončení hodiny · Odfrknout si · Dohledat, co jsem slíbil, že dohledám · Zapsat si postřehy z hodiny – co fungovalo? Jak to dopadlo časově? Jak bych mohl/a do přístě hodinu vylepšit? · Sebereflexe · Archiv materiálů (a vyhození těch, které potřeba nebude)