Právní problémy reklamy - zkouškové požadavky Problémové okruhy, jichž se bude zkouška týkat odpovídají tématům jednotlivých přednášek v kursu. Při zkoušce studenti předloží praktické příklady nejméně tří reklam k různým námětovým oblastem kursu, které získají vlastním pozorováním "reklamní scény" v ČR event. I v zahraničí. Při hodnocení zkoušky se bude přihlížet i k písemným pracím, které uchazeč zpracoval v průběhu seminářů. Studijní pomůcky: Záznamy z přednášek Právní normy, které se váží k jednotlivým námětovým oblastem kurzu (zejména též evropské směrnice o klamavé a srovnávací reklamě a o nekalých praktikách ve vztahu ke spotřebitelům). Knižní literatura: Eliáš, Bejček, Hajn, Ježek a kol.:Kurs obchodního práva, 4. vydání, C. H. Beck, Praha 2004 (zejména kapitola o srovnávací reklamě) Horáček, Čada, Hajn: Práva k průmyslovému vlastnictví, C. H. Beck Praha, 2005, (zejména část třetí Práva průmyslová a právo proti nekalé soutěži) Večerková, E.: Nekalá soutěž a reklama, Masarykova univerzita , Brno 2005-11-03 Knap. Švestka, Jehlička, Pavlík, Plecitý: Ochrana osobnosti podle občanského práva, 4. vydání LINDE, Praha 2004 Kříž, Holcová Korda, Křesťanová: Autorský zákon, Komentář a předpisy souvisící, 2. vyd. LINDE Prah 2005-11-03 Císařová, Z., Křesťanová, V.: Zákon o regulaci reklamy, LINDE, Praha 2002 Časopisecká literatura: Hajn, P.: Dvakrát nově o právu proti nekalé soutěži (Budapešť, Vídeň). Bulletin advokacie, č. 10/2005, s. 68- 69 Hajn, P.: Ochrana spotřebitele proti klamavé reklamě (K rozhodovací praxi Evropského soudního dvora), Právní forum, 2004, č. 2 s. 72-76 Hajn, P.: K přiměřenému zadostiučinění ve sporech o ochranu osobnosti, Bulletin advokacie, 2003, č. 4, s. 7-12 Hajn, P. K novele zákona o regulaci reklamy (obecná ustanovení), Právní zpravodaj, 2002, č. 4, s . 6-7 Hajn, P.: O právu na soutěžní chování, Právník, 1998, č. 10-11, s. 91ž -- 931 Další literatura, jež se vztahuje k tématickým okruhům kursu, si studenti vyhledají prostřednictvím běžně dostupných informačních systémů.