PVP Ochrana spotřebitele Podzim 2005 Zkušební okruhy 1. Ochrana spotřebitele -- metoda právní regulace, prameny, systém, vztah k jiným právním odvětvím 2. Základní principy právní úpravy na ochranu spotřebitele 3. Mezinárodní ochrana spotřebitele 4. Organizační zabezpečení ochrany spotřebitele 5. Účast veřejnosti při ochraně před nebezpečnými výrobky 6. Správněprávní odpovědnost při ochraně spotřebitele 7. Soukromoprávní odpovědnost při ochraně spotřebitele, odpovědnost za vadný výrobek 8. Trestněprávní odpovědnost při ochraně spotřebitele 9. Kontrolní mechanismy při dovozu a vývozu výrobků přes hranice ČR 10. Česká obchodní inspekce - dozorový orgán na ochranu spotřebitele 11. Orgány ochrany veřejného zdraví a jejich kompetence 12. Státní veterinární správa a její kompetence 13. Státní zemědělská a potravinářská inspekce a její kompetence 14. Právní mechanismy na ochranu před nebezpečným výrobkem, systém varování před nebezpečnými (nepotravinářskými) výrobky 15. Právní režim garance zákazu klamání spotřebitele 16. Informační povinnost o výrobku 17. Právní režim reklamace vad výrobku 18. Označování potravin, informace o jejich složení a způsobu ošetření před nežádoucími vlivy na zdraví spotřebitele 19. Právní režim garance zdravotně nezávadných potravin, systém rychlého varování před nebezpečnými potravinami s přihlédnutím ke komunitární úpravě 20. Odpovědnost provozovatelů potravinářského a krmivářského podniku 21. Dobrovolné nástroje při ochraně spotřebitele 22. Ekologické zemědělství a biopotraviny 23. Ekologicky šetrný výrobek -- právní aspekty z pohledu zajištění nadstandardní ochrany spotřebitele 24. Certifikační systémy jakosti -- právní aspekty z pohledu zajištění nadstandardní ochrany spotřebitele