ZÁZNAM O EDUKACI Beharková Natália Význam dokumentace •potvrzení vykonané intervence •kooperace mezi zdravotnickými pracovníky •kontinuita edukace a péče •legislativní aspekt poskytnuté péče •kvalita poskytované péče (standardy, audit) • •V rámci edukace poskytne zpětnou vazbu o tom: •co P/K umí, •co může dělat, •co se ještě potřebuje naučit •revize edukační strategie • Dokumentace edukačního záznamu (Magurová, Majerníková, 2009, s. 99) Funkce: üinformativní üodborná ükvalitativní üekonomická üprávní Dokumentace edukačního záznamu •obsahuje: •formulář na posouzení edukanta •edukační plán •vyhodnocení edukace Požadavky na záznam o edukaci üsrozumitelnost üpřehlednost üpřesnost üúplnost üstručnost üčitelnost üdostupnost ü Záznam o edukaci (Juřeníková, 2010, s. 63) - náležitosti, které má obsahovat •úroveň znalostí edukanta na počátku a na konci edukace •cíl edukace •použité metody a formy edukace •obsah edukace (osnova; odkaz na číslo edukačního standardu) •učební pomůcky •bariéry edukace •odezva na edukaci (hodnocení cílů) •kdo, kdy, kde, koho edukoval •podpis edukátora •podpis edukanta Záznam o edukaci má obsahovat náležitosti, které zajišťují kontinuitu edukačního procesu a proces hodnocení dosažených výsledků v edukaci Záznam o edukaci vTyp záznamu pro edukaci: Ø specifické pro určitá onemocnění (předpřipraveny z hlediska vytýčených cílů, zvolené metody a • formy práce - výhoda ↓ administrativní zátěže • - nevýhoda - možné opomenutí individuality P/K, proto nutno vymezit prostor pro • individuální záznam daného P/K zohledňující jeho specifika a potřeby • Ø „univerzální“ bez ohledu na typ onemocnění Edukační záznam (Juřeníková, 2010, s. 63) Edukační záznam (Juřeníková, 2010, s. 65) Záznamový edukační list •Magurová, Majerníková, Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve 2009, s. 100 Záznamový edukační list •Magurová, Majerníková, Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve 2009, s. 100 • Odmítnutí edukace vP/K má právo (ze strany ZP nutné podat veškeré informace, vhodně motivovat P/K, zjistit důvody odmítnutí…) vZP provede záznam do dokumentace (zdravotnické, ošetřovatelské, denního záznamu sester) – odmítnutí edukace + důvod odmítnutí, pokud ho P/K uvedl • • •Datum, hodina, jakému lékaři/sestře P/K sdělil informaci o odmítnutí edukace, jakým způsobem a podpis • • Literatura: •Juřeníková P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi Praha: Grada, 2010, s. 80. ISBN 978-80-247-2171-2 • •Magurová D., Majerníková Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve, Martin: Osveta, 2009, s. 155, ISBN 978-80-8063-326-4 • •Nemcová J., Hlinková E. Moderná edukácia v ošetrovateľstve, Martin. Osveta, 2010, s. 259, ISBN 978-80-8063-321-9 •