Revitalizace značky Víno Mikulov, spol. s r. o. home-logo3.gif Seznámení s prezentací •1) značka Víno Mikulov •2) SWOT Analýza •3) Marketingový výzkum •4) Cíle •5) Marketingový mix • Víno Mikulov, spol. s r. o. •výroba a prodej všech druhů vín, především odrůdová jakostní vína •nejvýznamnější producent vín v ČR •využívá nejmodernější technologie při zpracování vín •člen skupiny Bohemia sekt •základní kapitál: 5 000 000,- • produkty-logo.gif Marketingový výzkum (kvantitativní- konkurence) Analýza konkurence • •vyšší kvalita, přívlastková vína •Znovín je dlouhodobým propagátorem „terroir“ a jeho vína pravidelně získávají prestižní mezinárodní ocenění. • • • •moderní design, rozsáhlé portfolio vína •Dlouholetá tradice založeno 1936 •Vinium, a.s. se angažuje v získávání dotací z rozpočtu Evropské unie C:\Users\Daví\Desktop\logo1.jpg C:\Users\Daví\Desktop\344347_140x140.png Ananlýza konkurence • • •Víno s puncem kvality •Nespočet ocenění (salon vín ČR, valtické vinné trhy, Weinparade Poysdorf) C:\Users\Daví\Desktop\chateau.jpg Marketingový výzkum (zákazníci- kvalitativní) •Co si představíte pod značkou Víno Mikulov? (dívky ESF) •motýl •bílé víno •hrdlo z kterého se dobře pije •příjemně strávený večer •víno s olivami a sýrem • • photo_303_normal.jpeg Analýza zákazníků Název Počet zákazníků Orientace Cíle 18 – 26 let 360 000 Zábava, mix drinky, cenově orientovaní Zvýšit na 600 000 27 – 35 let 360 000 Zájem o zdravotní prospěšnost vína Zvýšit na 600 000 35 a výše 750 000 Kvalita a spokojenost s výrobkem Udržet počet 750 000 Cíle •Získat minimálně 20% na trhu alkoholických nápojů v segmentu lidí 18 – 35 let do konce roku 2010 (nyní 12%). •Udržet stávající zákazníky. •Omladit značku Víno Mikulov. •Sdělit zdravotní prospěch umírněné konzumace vína. • Strategie - Dosažení cílů • Naše strategie se bude skládat z následujících kroků: •zlepšení chuťové výraznosti vína při zachování ceny •uvedení velkoobjemových balení tzv. baginbox •sdělit zákazníkovi zdravotní prospěšnost pití vína •zvýraznění etikety • Marketingový mix •Produkt •zachování stávající lahve, zvýraznění • loga motýla na etiketě • • •Velkoobjemové • balení C:\Users\Daví\Desktop\vino-mikulov-rose.jpg C:\Users\Daví\Desktop\black_box_hardys_chardonnay.jpg Marketingový mix •Produkt- soustředit se na produkci bílých vín, červená jen doplňkově • zlepšit chuťovou výraznost vína • •Price- udržovat cenu řady „motýl“ v nejnižší hladině lahvových vín tzn. • 50-70Kč/láhev • • Marketingový mix •Place-distribuce • základem velkoobchodní a maloobchodní sítě • vinárny, vinotéky • restaurace a menzy • společenské akce • E-shop C:\Users\Daví\Desktop\wholesale-distribution.jpg Marketingový mix •Promotion • • • •Billboardy Øpřes léto svěží, vína, vínny, střik, bazén atd. Øpodzim vinobraní Øvánoce, hodí k atmosféře, jídlu, ke kaprovi, dlouhým zimním večerům • • C:\Users\Daví\Desktop\bill.jpg Marketingový mix •Promotion • Billboardy (50billboardů x 5000Kč x 6měsíců) • 1 500 000Kč • • Zpracování „nezávislé“ studie • o prospěšnosti pití mikulovského • vína, následná prezentace • v médiích (rádio, tisk) • 1 000 000Kč • • Reklama v TV – příliš drahá • 1reklamní spot v délce cca 30sekund……250 000Kč (naČT) • C:\Users\Daví\Documents\Downloads\srdce.jpg Marketingový mix •Promotion • Internet- přepracování webových stránek, více informací, ceník, e-shop • 500 000Kč • Místo klasické TV reklamy, zaměřit na internetové televize (stream), sponzorované odkazy, soutěže přes internet (variace probíhající soutěže „sbírka motýlů“) • 2 000 000Kč • • • Marketingový mix •Podpora prodeje • • Ochutnávky hypermarkety (zadání renomované agentuře – informovat zákazníka o nové výraznější chuti vína) • Degustace na netradičních místech (parky, festivaly, plesy) • 1 000 000Kč • • Celkem za reklamu 6 000 000Kč.