KOMUNIKACE KONFLIKTNÍ ROZHOVOR KRITICKÝ ROZHOVOR PROCES POSTUP, STRUKTURA ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM E- mail rozhovorc PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE e INTERAKCE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE ŽÁK KOMUNIKACE DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY OBSAH UČITEL METODY CÍLE PODMÍNKY VYUČOVÁNÍ Ovál: VERBÁLNÍ VERBÁLNÍ Ovál: NEVERBÁLNÍ NEVERBÁLNÍ FORMULUJE A VYJADŘUJE SVÉ MYŠLENKY A NÁZORY V LOGICKÉM SLEDU VYJADŘUJE SE VÝSTIŽNĚ, SOUVISLE A KULTIVOVANĚ PÍSEMNĚ I ÚSTNĚ naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně reaguje účinně se zapojuje do diskuse obhajuje svůj názor vhodně argumentuje rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, gest, jin. komunikačních prostředků, reaguje na ně tvořivě je využívá ke svému rozvoji, aktivnímu zapojení do společenského dění využívá informační a komunikační prostředky pro komunikaci s okolním světem využívá komunikativní dovednosti k vytváření vztahů k soužití, spolupráci KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ 2. odpověď VERBÁLNÍ KOMUNIKACE postup/struktura 1. otázka 3. reflexe výukový rozhovor zjišťovací konvergentní/divergentní otázka rozhodovací na pozorování problémová na posouzení situace otevřená zavřená Nevhodné otázky: Řetězová, sugestivní, nejasná Celá věta? heuristický rozhovor Neúplná Ucelená myšlenka Jazyková správnost Umět klást otázky žákovský rozhovor řízený rozhovor dialog debata motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický beseda procesu učení dosažení cíle vědomosti motivace hodnoty dovednosti postoje expozice fixace hodnocení aplikace