- Všechny úkoly zpracujte do prezentací (max. 5-6 snímků), které v průběhu lekce okomentujete.
- Používejte pouze důvěryhodné zdroje. Použité zdroje uveďte v závěru prezentace.
- Nezapomeňte prezentace vložit do Odevzdávárny v IS (na konci interaktivní osnovy je odkaz) nejpozději do 8.00 hod. dne rozvrhované výuky této lekce pro vaši seminární skupinu.
1. Význam pohybové aktivity v primární prevenci neinfekčních onemocnění hromadného výskytu
Zpracujte v krátké prezentaci (prezentace bude pouze jako osnova s nejdůležitějšími body, stěžejní bude slovní interpretace v semináři a diskuse s vyučujícím) jasné a výstižné informace o významu pohybové aktivity v primární prevenci kardiometabolických, onkologických onemocnění a rovněž onemocnění pohybového systému, včetně návrhu optimálního pohybového programu (typ, frekvence, intenzita a celkový objem vykonávané pohybové aktivity).
K přípravě můžete využít komentované přednášky a doporučenou literaturu: MÜLLEROVÁ, Dana. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2014. 254 stran. ISBN 9788024625102.
2. Přehled metod hodnocení pohybové aktivity
Zpracujte v krátké prezentaci (prezentace bude pouze jako osnova s nejdůležitějšími body, stěžejní bude slovní interpretace v semináři a diskuse s vyučujícím) jasné a výstižné informace o subjektivních a objektivních metodách hodnocení pohybové aktivity se zaměřením na parametry sledované "telemedicínskými technologiemi", např. využití "smart watch" v monitoraci týdenní pohybové aktivity.
K přípravě můžete využít komentované přednášky.
3. Funkční komponenty zdravotně orientované zdatnosti - kardiorespirační zdatnost
Zpracujte v krátké prezentaci (prezentace bude pouze jako osnova s nejdůležitějšími body, stěžejní bude slovní interpretace v semináři a diskuse s vyučujícím) jasné a výstižné informace o posuzování kardiorespirační zdatnosti.
Po zhodnocení pohybové aktivity využíváme analýzu kardiorespirační zdatnosti jako nástroj preskripce pohybu v preventivním lékařství - argumentujte jak a proč? Jako modelový příklad pohybového programu můžete použít program Kardiovaskulární rehabilitace.
K přípravě můžete využít komentované přednášky a doporučenou literaturu: MÜLLEROVÁ, Dana. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2014. 254 stran. ISBN 9788024625102.
DOSBABA, Filip, Robert VYSOKÝ, Ladislav BAŤALÍK, Svatopluk NEHYBA, Václav CHALOUPKA a Jindřich ŠPINAR. Téměř čtvrt století Kardiovaskulární rehabilitace ve Fakultní nemocnici Brno, aneb 1500 pacientů v ambulantním programu. Med.Sport.Boh.Slov. Česká společnost tělovýchovného lékařství, 2017, roč. 26, č. 1, s. 22-28. ISSN 1210-5481.
Tento poslední článek přikládám do "Dalších studijních materiálů".
4. Funkční komponenty zdravotně orientované zdatnosti - neuromuskulární zdatnost
Zpracujte v krátké prezentaci (prezentace bude pouze jako osnova s nejdůležitějšími body, stěžejní bude slovní interpretace v semináři a diskuse s vyučujícím) jasné a výstižné informace o posuzování neuromuskulární zdatnosti.
Po zhodnocení pohybové aktivity využíváme rovněž analýzu neuromuskulární zdatnosti jako nástroj preskripce pohybu v preventivním lékařství - argumentujte jak a proč?
K přípravě můžete využít doporučenou literaturu: MÜLLEROVÁ, Dana. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2014. 254 stran. ISBN 9788024625102.