Psychologie a specifika dětské psychologie pro ortoptisty

Týden 4: Kognitivní vývoj v dětství (T. Malatincová)

ZADÁNÍ DOMÁCÍHO ÚKOLU 2

Představte si, že zahajujete okluzní terapii se třemi pacienty: čtyřletým dítětem, sedmiletým dítětem a dvanáctiletým. Každý z nich se vás (věku přiměřeným způsobem) zeptá, proč musí nosit okluzor – k čemu je to dobré, když mu to tak moc překáží a bez okluzoru vidí mnohem lépe, dokonce se nezdá, že by měl jakýkoliv problém. Jakým způsobem budete na tuto otázku reagovat u každého z pacientů? Budou se Vaše reakce lišit? Pokud ano, v čem? 

Vaši reakci na otázku/otázky vložte nebo vepište přímo do okýnka na odkazu níže. Termín odevzdání pro započtení úkolu je úterý 1. 3. 2022Prosíme, neposílejte úkoly emailem, nebudou započteny!

V případě technických potíží se okamžitě obraťte emailem na T. Malatincovou, ne však po uplynutí termínu odevzdávání!

Samotný obsah zamyšlení není součástí hodnocení, avšak k uznání musí být Vaše odpověď k věci a musí být zjevné, že jste se nad otázkou skutečně zamyslel/a (jedna-dvě povrchní věty nebudou uznány jako splněný úkol). Není nutné psát souvislý text, lze odpovídat i v bodech, prosíme ale o srozumitelnost a dodržení základních principů spisovného jazyka (diakritika, interpunkce, pravopis). 


Prezentace: Kognitivní vývoj v dětství
PDF to download

Video: Demonstrace kognitivních limitů v jednotlivých stádiích vývoje dle J. Piageta (v angličtině)