Ústav zdravotnických věd, LF MU MIED021p Edukace v práci sestry v intenzivní péči – přednáška MIED021c Edukace v práci sestry v intenzivní péči - cvičení PhDr. Natália Beharková, Ph.D. Osnova ̶ Edukace pacientů a jiných osob. Specifika edukace dětí, seniorů, cizinců a zvláštních skupin nemocných. ̶ Osobnost edukátora. ̶ Proces edukace – zhodnocení a posouzení edukanta, vyhodnocení edukačních potřeb. ̶ Projektování edukace, edukační cíle, didaktické zásady, didaktické formy, edukační metody, učební pomůcky a didaktická technika. ̶ Sestavování edukačních plánů s přihlédnutím na specifika intenzivní péče. ̶ Realizace a hodnocení edukačního procesu v podmínkách intenzivní medicíny. ̶ Dokumentace v edukačním procesu. ̶ Edukační materiály. ̶ Zdravotní gramotnost, compliance, adherence. Vzdělávací program specializačního vzdělávání v oboru IP MIED021p Edukace v práci sestry v intenzivní péči - přednáška Rozvrh a podmínky ukončení ̶ Po 19. 2. 16:00--18:30 F01B1/530, ̶ Po 26. 2. 16:00--18:30 F01B1/530, ̶ Po 4. 3. 16:00--18:30 F01B1/530, ̶ Po 11. 3. 16:00--18:30 F01B1/530, ̶ Po 18. 3. 16:00--18:30 F01B1/530, ̶ Po 25. 3. 14:30--17:00 F01B1/530, ̶ Po 8. 4. 16:00--18:30 F01B1/530, ̶ Po 15. 4. 16:00--18:30 F01B1/530, ̶ Po 22. 4. 14:30--17:00 F01B1/530 Podmínky ukončení předmětu: ̶ aktivní účast studentů ve výuce ̶ zpracování informačního/edukačního materiálu ̶ vytvořený a prezentovaný projekt ve cvičení a v terénu ̶ 2-3 společně, na zkoušku odprezentují dalším kolegům Předmět je ukončen zkouškou. 2 kr. 30 hod. ̶ Po 25. 3. 8:00--10:30 F01B1/528, ̶ Po 8. 4. 8:00--10:30 F01B1/528, ̶ Po 15. 4. 8:00--10:30 F01B1/528, ̶ Po 22. 4. 8:00--10:30 F01B1/528 Podmínky ukončení předmětu: aktivní účast studentů ve výuce studenti vytvoří a prezentují projekt edukace ve cvičení a v terénu, součástí je vypracování edukačního/informačního materiálu Předmět je ukončen zápočtem. 1 kr. 15 hod. MIED021c Edukace v práci sestry v intenzivní péči - cvičení v IS MU – přístupná interaktivní osnova – ve studijních materiálech PPP z výuky Doporučená literatura TOMOVÁ, Šárka a Jana KŘIVKOVÁ. Komunikace s pacientem v intenzivní péči. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. 134 stran. ISBN 9788027100644. JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publisching, a. s., 2010. 80 s. ISBN 978-80-247-2171-2. GURKOVÁ, Elena. Nemocný a chronické onemocnění : edukace, motivace a opora pacienta. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. 191 stran. ISBN 9788027104611. DOSTÁL, Jiří. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. ISBN 978-80-7220-310-9. KUBEROVÁ, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Translated by Dagmar Pilařová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 246 s. ISBN 9788073676841. MAGUROVÁ, Dagmar a Ľudmila MAJERNÍKOVÁ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2009. 155 s. ISBN 9788080633264. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 5. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 322 s. ISBN 978-80-7367-416-8. PETŘKOVÁ, Anna a Rozália ČORNANIČOVÁ. Gerontagogika : úvod do teorie a praxe edukace seniorů. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. 92 s. ISBN 8024408791. NEMCOVÁ, Jana a Edita HLINKOVÁ. Moderná edukácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2010 ISBN 978-80-8063-321-9 PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. 1. vydání. Praha: Grada, 2010. 247 stran. ISBN 9788024729688. ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů : geragogika a gerontodidaktika. Vydání 1. Praha: Grada, 2015. 232 stran. ISBN 9788024754468. MAGERČIAKOVÁ, M. Edukácia v ošetrovateľstve 1. 1. vyd. Ružomberok: Fakulta Zdravotnictva Katolickém univerzity, 2007. 105 s. ISBN 978-80-8084-221-5 BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualizované a rozší. Praha: Grada, 2014. 176 stran. ISBN 9788024748245. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a do. Praha: Portál, 2017. 483 stran. ISBN 9788026212287. Edukace pacienta v 23. století. Obrázky – vytvořeno AI 7. 2. 2024 Zadání: vytvoř obrázek edukace pacienta sestrou v 23. století.