Hodnocení výstupu v kurzu ¢ ¢verbální složka: ¢přiměřená hlasitost 1 2 3 4 5 ¢přiměřené tempo 1 2 3 4 5 ¢správné frázování 1 2 3 4 5 ¢dynamika řeči 1 2 3 4 5 ¢emocionalita řeči 1 2 3 4 5 ¢adekvátní slovník 1 2 3 4 5 ¢spisovná mluva 1 2 3 4 5 ¢ Hodnocení výstupu v kurzu ¢neverbální složka: ¢pohledy 1 2 3 4 5 ¢výraz obličeje 1 2 3 4 5 ¢gesta 1 2 3 4 5 ¢pohyby 1 2 3 4 5 ¢fyzický postoj 1 2 3 4 5 ¢dotyk 1 2 3 4 5 ¢přiblížení – vzdálení 1 2 3 4 5 ¨ ¢OBSAHOVÁ STRÁNKA PROJEVU: ¢soulad obsahu a formy 1 2 3 4 5 ¢přiměřenost posluchačům 1 2 3 4 5 ¨ ¨ Hodnocení výstupu v kurzu ¢Jaké je neverbální chování vyučující? ¨(gesta, mimika, pohyb v prostoru, modulace hlasu, hlasitost projevu) ¢Jakým způsobem se vyučující vyjadřuje? ¨(plynulost, odbornost jazyka, spisovnost, srozumitelnost a jasnost výkladu a pokynů pro studenty, vynechávání informací/opakování téhož) ¢Jakým způsobem vede výklad? ¨(obtížnost látky, výběr témat, způsob podání, volba metod práce) ¢Jakým způsobem vyučující klade otázky? ¢Jak reaguje na studentské repliky? ¢ Seminární práce - sebereflexe ¢Jaké je neverbální chování vyučující? ¨(gesta, mimika, pohyb v prostoru, modulace hlasu, hlasitost projevu) ¢Jakým způsobem se vyučující vyjadřuje? ¨(plynulost, odbornost jazyka, spisovnost, srozumitelnost a jasnost výkladu a pokynů pro studenty, vynechávání informací/opakování téhož) ¢Jakým způsobem vede výklad? ¨(obtížnost látky, výběr témat, způsob podání, volba metod práce) ¢Jakým způsobem vyučující klade otázky? ¢Jak reaguje na studentské repliky? ¢ Seminární práce - sebereflexe ¨ ¨Rozsah sebereflexe takový, aby pokryl stanovené otázky (minimálně 1 ns, maximálně 5 ns) ¨ ¨V rámci práce můžete čerpat také z hodnocení od vašich kolegů – s čím souhlasíte, s čím nikoli a proč ¨ ¨Dále uveďte 5 otázek VKPo a 5 otázek VKPu k danému tématu ¨ ¨ ¨ FIAS - dobrovolné ¢Učitel: ¢Akceptuje žákovy pocity, projevuje sympatie konstruktivním způsobem. ¢Chválí a povzbuzuje, žertuje, souhlasí s žákovým výkonem. ¢Využívá, akceptuje, objasňuje a rozvíjí myšlenky žáků. ¢Klade otázky, stimuluje žáky, nejde o řečnické otázky. ¢Vykládá, sděluje, přednáší, uvádí své názory. ¢Dává pokyny či příkazy. ¢Kritizuje, uplatňuje svou autoritu, chce změnit žákovo nevhodné chování nebo činnost. ¢Žák: ¢Odpovídá učiteli, ale kontakt inicioval učitel. ¢Žák sám začíná hovor, je aktivní a iniciativní v kontaktu s učitelem. ¢Ticho nebo zmatek ve třídě (nezřetelná komunikace). ¨