Plakát (poster) tipy a triky Typy posterů •Odborný •Popularizační •Didaktický • Cíle posteru •Definujte si: –cíle posteru –cílovou skupinu –kontext prezentace – •Zvažte: –Je vhodné nechat u posteru layout? –Kontaktní údaje • Tipy na titulek •Nepište příliš dlouhý titulek •Neužívejte příliš velké ani příliš malé písmo •Můžete užít v titulku otázku •Nepoužívejte akronymy ani žargon •Titulek musí být zacílen na téma posteru Tipy na font •Nepoužívejte stejnou velikost písma jako v titulku. Při volbě velikosti písma zvažte vzdálenost, ze které se budou diváci na poster dívat (1 – 2 metry) •Neměňte typy písma •Neužívejte křiklavé barvy: mohou jak vzbudit pozornost, tak i rušit •Volíte-li barvy, zvolte kontrastní: např. tmavě červený font na tmavě modrém podkladu je nevhodný •Nevolte obtížný font: –Font –Font –Font – • • Tipy na formát •Minimalizujte množství textu, maximalizujte grafiku •Strukturujte text tradičně •Nenechte čtenáře aby „skákal očima“ po posteru, skládejte obsah lineárně •Vyvažte text, obrázky a grafy •Není na posteru dost místa na text? Pak text zkraťte. Zahrňte jen to podstatné. • • Tipy na obsah •Nepředpokládejte, že divák stráví u posteru více než 3 – 5 minut. Informaci musíte sdělit za tuto dobu •Řekněte divákům, proč je téma důležité •Držte se KISS principu (Keep it simple stupid!) •Všechny obrázky a grafy uvádějte v kontextu •Ke každému obrázku uveďte stručný popisek • • Tipy na prezentaci •Najděte si pozici v takovém místě, aby bylo na poster dobře vidět •Nenaléhejte na lidi, kteří se přijdou na poster podívat. Dejte jim čas. Vnímejte otázku jako výzvu k diskusi. Na druhou stranu zájemce neignorujte. Například diskuse s kolegy může být signálem k zapojení do konverzace. •Buďte připraveni: mějte po ruce doplňující materiály, vizitku atd. • Rozlišujeme 10 slovních druhů České korunovační klenoty (výukové plakáty dějepis) 67 x 96 cm Člověk - periferní nervstvo (výukové plakáty přírodopis) 67 x 96 cm