Požadavky k úspěšné edukaci z hlediska komunikačního a didaktického - při přípravě na výuku je potřeba promyslet a dobře připravit následující body n jazykový projev promyšlená pojmová analýza (předem připravit pojmy, které budu používat, pokud budu používat pojmy, které jsou synonyma nebo nemají pro posluchače zcela jasný význam, musím je vždy důkladně vysvětlit, příkladem může být nepochopení pojmu sacharidy x cukry, volné x přidané cukry…, spisovný jazyk, srozumitelný projev, vyvarovat se slovních vycpávek, nápadného opakování slov, slovních spojení,..), přiměřená hlasitost (sluchová pohoda pro posluchače) n profesní předpoklady odbornost, důkladná příprava tématu (téma vždy studovat z více zdrojů, využívat co nejvíce aktuální a ověřené zdroje, pozor na zastaralou literaturu a některé www stránky, pokud jsou publikovány rozdílné názory nebo studie, určitě zmínit, ale vždy zdůrazňovat oficiální doporučení, uznávané teorie n obsah sdělení přiměřenost a srozumitelnost sdělení, vycházet z potřeb a možností posluchačů (studentů), zajímavost, atraktivnost, logický řád myšlenkového procesu, dobře připravené sdělení, připravené odkazy, studijní literatura, materiály z kterých bylo čerpáno (nutná je korektnost citací), odkazy a materiály pro zájemce n motivace a upoutání pozornosti promyšlená motivace by měla být všude tak, kde jde o edukaci, co nejvíce využívat vizuální informační kanál (nejvíce informací vnímáme zrakem), prezentace, vizuální pomůcky, grafy, diagramy (např. při dělení tuků), obrázky, ukázky, videa, promyslet čím zaujmout posluchače vtáhnout do problematiky (otázky, diskuze), velmi důležité jsou příklady z praxe, vysvětlení problému na konkrétním příkladu (např. doporučené množství vody ukázat v tabulce dle věku a pak společně vypočítat kolik vody z nápojů potřebuje 10letý chlapec, vážící 30 kg), využívání zajímavostí z oboru n zpětná vazba zkusit využít zpětnou vazbu ve smyslu, ujistit se, že posluchači pochopili část sdělení, připravit si otázky pro posluchače, které vybízí k přemýšlení o problematice (tzv. problémové otázky) n osobnostní projev a vystupování zdravé sebevědomí, důvěryhodnost, rovnocenné partnerství, vstřícnost vůči posluchačům, zaujetí a nadšení pro téma, neverbální komunikace, řeč těla, vzhled…