Respektováním ostatních uživatelů nedáváme záminku, aby nám ubližovali.
V komunikaci s anonymními uživateli jsme maximálně obezřetní a nesdělujeme jim žádné důvěrné informace o sobě ani o ostatních, neposíláme jim žádné fotografie, videa apod.
Seznámením se s pravidly užívání příslušného komunikačního kanálu zjistíme, co si lze v daném prostředí dovolit a s kým řešit případné něčí nevhodné chování.
Agresora od jeho počínání neodrazujeme, ani se mu nemstíme, ale přestaneme s ním komunikovat.
Je-li to možné, zablokujeme útočníkovi přístup k našemu účtu (např. nastavíme filtr pro automatické mazání zpráv od agresora) nebo telefonnímu číslu (zablokujeme si příjem agresorových zpráv a hovorů).
Myslíme-li si, že jsme se stali obětí kyberšikany, poradíme se s někým, k němuž máme důvěru (např. rodiče), aby s odstupem posoudil, nakolik je problém závažný a je-li třeba se obrátit na policii, požádat o pomoc psychologa apod.
Zaznamenáme-li v okolí kyberšikanu, snažíme se jí zabránit (pomůžeme šikanovanému, dáme agresorovi na srozuměnou, že s jeho počínáním nesouhlasíme apod.)