Otázky pro FYZI 1. Psychologie – definice, hlavní předmět, psychické stavy, procesy a vlastnosti. 2. Kognitivní procesy . počitky, vjemy, paměť , pozornost 3. Učení, řeč, myšlení 4. Osobnost člověka – pojem a pojetí 5. Osobnosti typu A,B,C.a D 6. Poruchy osobnosti – obecné a specifické 7. Obranné mechanismy. 8. Zdravotnické prostředí a jeho součásti. 9. Osobnost sestry a požadavky na její profesionální úspěšnost. 10. Osobnost lékaře a jeho typologie, nároky na profesionální výkon. 11. Iatrogenie a její důsledky. 12. Jak vnímá pacient sestru a jak lékaře. 13.Komunikace – definice, hlavní procesy. 14. Verbální komunikace 15. Neverbální komunikace. 16. Otázky – jak se ptáme. 17. Chyby v komunikaci. 18. Specifika komunikace s dětským pacientem. 19. Dětský pacient – jak vnímá nemoc, jak se přizpůsobuje a specifika chování. 20. Kriteria vývoje a jeho realizace. 21.Obecné zákonitosti vývoje. 22. Rodiče nemocného/handicapovaného dítěte. 23. Sourozenci nemocného/handicapovaného dítěte 24. Psychosomatika v dětském věku. 25. Psychologie pacienta – pojem, osobnost pacienta. 26. Kvalita života pacienta. 27. Problematický pacient – agresívní. Narcistický, histriónský. 28.Problematický pacient - úzkostný, depresívní, vyhýbavý 29. Organické poruchy CNS- definice, etiologie, typy organického psychosyndromu. 30. Postižení jednotlivých částí mozku. Infekce, tumory. 31. Specifika organického psychosyndromu v dětském věku. 32. Poruchy kognitivních funkcí, emocí, chování. 33.Postižení – definice,typy,etiologie. 34. Psychologické důsledky postižení a vývoj člověka s postižením. 35.Problémy se získaným postižením, hledání nového smyslu života. 36. Typy fyzického postižení. 37.Pohybové postižení a jeho etiologie. Psychologické problémy deformace těla. 38.Kombinované poruchy, typy, vývoj člověka s kombinovanou poruchou. 39.Řeč a jazyk – definice, jazykové kompetence 40.Poruchy řeči – artikulační,dysfázie, poruchy plynulosti řeči. 41.Postižený mezi námi, změny v přístupu, integrace. 42. Jak jednat s postiženým člověkem – obecné zásady. 43. Jak jednat s člověkem s poruchou řeči, vidění a slyšení. 44.Pojem psychiky nemocných a přístup k nim ve zdravotnických zařízeních. 45. Mentální retardace – typy a charakteristiky jednotlivých úrovní. 46. Smyslové postižení - zrak 47. Smyslové postižení - sluch 48. Smrt a umírání – definice, fáze, doprovázení. 49. Jak přistupovat k umírajícímu tváří v tvář. 50. Fáze vyrovnávání se se smrtí u pacientů a jejich rodin. 51. Vývoj pojmu smrti. 52. Poslední dny dospělých a jak truchlí dospělí. 53. Poslední dny dětí a jak truchlí děti.