Adobe Systems Kontrola, audit Adobe Systems Kontrola •poslední etapa manažerského cyklu •zpětná vazba •Dosáhli jsme cíle? •zjištění odchylek, rozbor a přijetí závěru Adobe Systems Dle úrovně řízení •strategická – hodnocení strategie, kvalita vrcholového rozhodování, apod. • •manažerská – periodické kontroly organizačních jednotek • •operativní – dílčí úkoly a činnosti Adobe Systems Jiné dělení •preventivní – např. ošetřovatelské postupy •průběžná •zpětná vazba – výstupy z procesu, např. komplikace •externí vs. interní •komplexní vs. specifická •pravidelná vs. nepravidelná •sebekontrola • • • • • • • Adobe Systems Fáze kontrolního procesu •stanovení cílů •stanovení kritérií, indikátorů, standardů •podklady pro identifikaci odchylek •nápravné opatření •korekce odchylek, plán nové kontroly Adobe Systems Ošetřovatelský audit •jeden ze zdrojů zpětné vazby • •analýza úspěchů oddělení, personálu • •shoda či neshoda s cíli • •systematické vyhodnocení praxe – cílem je zlepšení kvality poskytovaných služeb • •důležitá je ochota a schopnost oddělení realizovat potřebné změny Adobe Systems Metody auditu •pozorování při práci •statistické údaje •dotazování pacientů •dotazování spolupracovníků •měření účinnosti péče •hodnocení péče rodinou, veřejností •externí kontroly •dodržování standardů •dokumentace •sebehodnocení Adobe Systems Kdo a co je hodnoceno? •manažeři ošetřovatelství •manažeři kvality •nelékaři •lékaři •spokojenost pacientů •spokojenost rodiny pacienta • Adobe Systems Fáze auditu 1.stanovení oblasti šetření a časový harmonogram 2.sestavení a proškolení auditního týmu 3.předání časového harmonogramu auditnímu týmu 4.stanovení hodnotících kritérií nebo auditní listy 5.šetření auditního týmu 6.objektivní hodnocení členy auditního týmu 7.předání auditních listů manažerovi kvality či nám. oš. péče 8.prezentace výsledků a nápravná opatření